Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forsøg på snyd / scam? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt CV DC 1251 MKII til salg. Bl.a. her på hifi4all.
Jeg har fået en del henvendelser, men den her virker lidt mistænklig:

Jeg er bl.a. blevet kontaktet af en der skriver gebrokkent engelsk:
Mail #1

Citér:
Hello,
> My name is Mark Williams,and i am insterested buying your Cerwin Vega DC 1215 MK II..Let me know if still availabe,and the price offering for it.and i will like you to send me a current picture.i will
> handle the pick-up.
>
> Mr Mark Williams..

Jeg smider ham et link til annoncen på dba og siger han kan se billeder og pris der.
Mail #2

Citér:
Hi,

Thanks for the getting back to me. I have have a client near you there.He will make out the payment to you on my behalf.
He will make out a cheque and send to you. The amount on the cheque will be € 8,500,that will cover the shipping and you will deduct your money which is 6,000 Kr

Therefore, when you recieve the cheque you will take it to your bank and cash it, you will deduct your money and assist in sending the balance to my Shipping company
that will pick up and ship to me.

I want you to email me the following informations below:

1. The full name on the cheque
2. Mailing Address to send the cheque to
3. Contact phone number.

So that the check can be written out in your name and mail to your address.

PS:I will want you to kindly put SOLD on the advert from the placing site..ok, or any interested buyer that mail you,just let them know that it has been sold...ok,so for doing
that i will be willing to compensate you with 200 Kr,so your total deduction will be 6,200 Kr.
Hope this is clear to you.Get back to me asap.

Regards,

Mr Mark..

Jeg svarer:

Citér:
€ 8,500? I asume you mean 850 euro, which is 6.375 DKR. If i get 6.200, there is only 175 left for shipping. I'm confident you can't get them shipped for that amount.

By the way, where do you reside? In Denmark?
Before I even consider to deal this way, I will have to ask for a number to contact your client, so we can discuss the further details.
Your client, is he danish or english speaking?

hans nyeste mail:

Citér:
Hello,

Thanks for the mail..You have nothing to worry about..I do located in United Kingdom ok..And here is my phone number if you needed to talk to me on phone folow: +447024069501..You can call me anytime ok.

Now let me have your details regarding the payment,like your full name and your mailling address including your phone number so that i can forward it to my client to send the payment asap.

Waiting.

Mr Mark.

Jeg synes det virker mystisk. Vil man virkelig snyde sig til et sæt relativt billige højttalere?

Hvad mener i?

#EDIT#
Vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle starte denne tråd...
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok lidt dogdy.. Jeg tror IKKE jeg vil nøjes med en check. Forstår godt din bekymring.

/jonathan

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Klassisk scam: Han sender dig en check på meget mere end du skal bruge og du sender ham resten retur. Hans check viser sig at være dækningsløs og du har nu betalt ham en masse penge + sendt ham dine højttalere. Hvis han skriver igen så lad være at svare.

/U.

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Drop ham..... !
Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
Jeg synes det virker mystisk. Vil man virkelig snyde sig til et sæt relativt billige højttalere?

Det er et kendt scam-nummer, bare lad være med at svare. Det drejer sig ikke om at snyde sig til højttalerne, men at snyde sig til penge. Konceptet er: Han sender dig en check på et alt for højt beløb (8500 euro), og beder dig overføre forskellen tilbage, eller til en medsvoren ("shipping firmaet"). Tidligere var scam'en i virkeligheden at han sendte dig en check på et højere beløb end aftalt, og så bad dig om at sætte den i banken og overføre forskellen, i stedet for at sende en ny check. Eksempelvis netop ved at I aftaler 850 euro, og så sender han ved en "fejl" en check på 8500 euro. Konceptet er at checken er dækningsløs, hvilket du først opdager EFTER du har overført penge til ham. Disse penge kan du ikke trække tilbage, men banken tilbagefører indbetalingen fordi checken er dækningsløs. Så står du med et minus på kontoen, som er til at få øje på. Højttalerne bliver selvsagt aldrig hentet, det er pengene det drejer sig om.

Kort og godt: Tag _aldrig_ imod en check fra en ukendt, og hvis du gør, så send _aldrig_ _aldrig_ penge retur, før der er bekræftelse på om der er dækning for checken.

EDIT: Nå, andre var hurtigere...

Morton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej...

Du er ved at blive offer for det klassiske fupnummer...hvor manden fremsender en check der er for stor..og derefter undskylder og beder dig om at indbetale det overskydende beløb......

Checken er falsk, manden tjener penge, og du bliver snydt.....Ouch

Pas På...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Pas på.

Nogle af dem har selv falske hjemmesider og papir fra selskaber som UPS.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Citér:
Konceptet er at checken er dækningsløs, hvilket du først opdager EFTER du har overført penge til ham.
Så er man da også lidt selv uden om det?
Jeg kunne ikke drømme om at sende noget, hverken penge eller varer, før end jeg stod med kontanter for varen i hånden.

Jeg havde ikke fantasi til at regne ud hvordan han havde tænkt sig at få penge ud af mig, men jeg/man skal simpelthen selv sende penge til vedkommende, før hans scam er hjemme.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Haha..

Jeg har så sendt som igår fået præcis samme henvendelse.. Her var det bare på min xbox 360 der er til salg. Dér var en dame fra Zambia der skulle købe den til hendes kæreste i Norge

Valgte dog at afvise før vi nåede ud i den lange smøre..

Fandme utroligt at folk ikke har større respekt for andre!

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Desværre har han jo ikke snydt dig på nogen måde ved at maile frem og tilbage med dig - men det er klart et indledende forsøg....men et forsøg er
desværre ikke nok til at politiet vil gøre noget ved det. Ellers skulle du politianmelde det...

....men det er så klart et forsøg på at snyde dig - det er en klassiker den der metode!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Du kunne også lave lidt sjov? ... f.eks. eller f.eks. ... og der er tilmed et billede af Jens Okking, så hvad mere kan man få brug for når der er tale om scam?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nå hvad pokker Eiffeltårnet, er blevet solgt en to tre gange.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

sådan nogle svin... de ska bare ned med nakken!!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:

Klassisk scam: Han sender dig en check på meget mere end du skal bruge og du sender ham resten retur. Hans check viser sig at være dækningsløs og du har nu betalt ham en masse penge + sendt ham dine højttalere. Hvis han skriver igen så lad være at svare.

/U.

Ovenstående er også min første tanke, hmmm

Check beløbet vil umiddelbart kunne ses med det samme, på den konto som den sendes til.

Men når den praktiske overførsel skal finde sted efter max. 30 dage, har Banken ret-og lov til at trække beløbet fra modtager kontoen, ved manglende dækning. Og der er kun en som står med tabet, surt liv mand.

Tænk blot bare på hvor lang tid der går, før man bliver trukket når man handler med PayPal.
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Du kunne også lave lidt sjov? ... f.eks. eller f.eks. ... og der er tilmed et billede af Jens Okking, så hvad mere kan man få brug for når der er tale om scam?

Det er fandeme god humor det der!

Mr. Morten Drikkepenge CEO Dan-cake skrev:
...Suddenly, for no appearant reason, the TigerRoulade-machine stopped filling the roulades with the delicious chokolate cream. And we didn't even know until a customer called us and complained that the TigerRoulades, he had just bought, didn't taste like they used to. He sent us the TigerRoulade and when we received it, we could see that there was no chokolate. We called for service, and it took two engineers a whole day to find and fix the problem. When they had finally fixed it, it was very late, and they had not eaten all day because they were working so hard. But then I just said: Lets try the machine, and we did. They ate the eight first TigerRoulades that came out of the machine. That's four each, Jose, because I didn't eat any. Maybe if there hadn't been a software bug, they would have never tasted the delicious TigerRoulades, what do you think?...

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes