| Forfatter |
|
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt CV DC 1251 MKII til salg. Bl.a. her på hifi4all. Jeg har fået en del henvendelser, men den her virker lidt mistænklig: Jeg er bl.a. blevet kontaktet af en der skriver gebrokkent engelsk: Mail #1
Citér:
Hello, >
My name is Mark Williams,and i am insterested buying your Cerwin Vega
DC 1215 MK II..Let me know if still availabe,and the price offering for
it.and i will like you to send me a current picture.i will > handle the pick-up. > > Mr Mark Williams.. |
|
|
Jeg smider ham et link til annoncen på dba og siger han kan se billeder og pris der. Mail #2
Citér:
Hi, Thanks for the getting back to me. I have have a client near you there.He will make out the payment to you on my behalf. He
will make out a cheque and send to you. The amount on the cheque will
be € 8,500,that will cover the shipping and you will deduct your money
which is 6,000 Kr Therefore, when you recieve the cheque you
will take it to your bank and cash it, you will deduct your money and
assist in sending the balance to my Shipping company that will pick up and ship to me. I want you to email me the following informations below: 1. The full name on the cheque 2. Mailing Address to send the cheque to 3. Contact phone number. So that the check can be written out in your name and mail to your address. PS:I
will want you to kindly put SOLD on the advert from the placing
site..ok, or any interested buyer that mail you,just let them know that
it has been sold...ok,so for doing that i will be willing to compensate you with 200 Kr,so your total deduction will be 6,200 Kr. Hope this is clear to you.Get back to me asap. Regards, Mr Mark.. |
|
|
Jeg svarer:
Citér:
€
8,500? I asume you mean 850 euro, which is 6.375 DKR. If i get 6.200,
there is only 175 left for shipping. I'm confident you can't get them
shipped for that amount. By the way, where do you reside? In Denmark? Before
I even consider to deal this way, I will have to ask for a number to
contact your client, so we can discuss the further details. Your client, is he danish or english speaking? |
|
|
hans nyeste mail:
Citér:
Hello, Thanks
for the mail..You have nothing to worry about..I do located in United
Kingdom ok..And here is my phone number if you needed to talk to me on
phone folow: +447024069501..You can call me anytime ok. Now let
me have your details regarding the payment,like your full name and your
mailling address including your phone number so that i can forward it
to my client to send the payment asap. Waiting. Mr Mark. |
|
|
Jeg synes det virker mystisk. Vil man virkelig snyde sig til et sæt relativt billige højttalere? Hvad mener i? #EDIT# Vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle starte denne tråd...
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok lidt dogdy.. Jeg tror IKKE jeg vil nøjes med en check. Forstår godt din bekymring.
/jonathan
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassisk scam: Han sender dig en check på meget mere end du skal bruge og du sender ham resten retur. Hans check viser sig at være dækningsløs og du har nu betalt ham en masse penge + sendt ham dine højttalere. Hvis han skriver igen så lad være at svare.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop ham..... !
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
Jeg synes det virker mystisk. Vil man virkelig snyde sig til et sæt relativt billige højttalere?
|
|
|
Det er et kendt scam-nummer, bare lad være med at svare. Det drejer sig ikke om at snyde sig til højttalerne, men at snyde sig til penge. Konceptet er: Han sender dig en check på et alt for højt beløb (8500 euro), og beder dig overføre forskellen tilbage, eller til en medsvoren ("shipping firmaet"). Tidligere var scam'en i virkeligheden at han sendte dig en check på et højere beløb end aftalt, og så bad dig om at sætte den i banken og overføre forskellen, i stedet for at sende en ny check. Eksempelvis netop ved at I aftaler 850 euro, og så sender han ved en "fejl" en check på 8500 euro. Konceptet er at checken er dækningsløs, hvilket du først opdager EFTER du har overført penge til ham. Disse penge kan du ikke trække tilbage, men banken tilbagefører indbetalingen fordi checken er dækningsløs. Så står du med et minus på kontoen, som er til at få øje på. Højttalerne bliver selvsagt aldrig hentet, det er pengene det drejer sig om.
Kort og godt: Tag _aldrig_ imod en check fra en ukendt, og hvis du gør, så send _aldrig_ _aldrig_ penge retur, før der er bekræftelse på om der er dækning for checken.
EDIT: Nå, andre var hurtigere... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Morton Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Du er ved at blive offer for det klassiske fupnummer...hvor manden fremsender en check der er for stor..og derefter undskylder og beder dig om at indbetale det overskydende beløb......
Checken er falsk, manden tjener penge, og du bliver snydt.....
Pas På...
__________________ Husk: Man skal ikke kaste med motorsav , når man selv bor i træhus!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på.
Nogle af dem har selv falske hjemmesider og papir fra selskaber som UPS.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Konceptet er at checken er dækningsløs, hvilket du først opdager EFTER du har overført penge til ham. |
|
|
Så er man da også lidt selv uden om det? Jeg kunne ikke drømme om at sende noget, hverken penge eller varer, før end jeg stod med kontanter for varen i hånden. Jeg havde ikke fantasi til at regne ud hvordan han havde tænkt sig at få penge ud af mig, men jeg/man skal simpelthen selv sende penge til vedkommende, før hans scam er hjemme.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha..
Jeg har så sendt som igår fået præcis samme henvendelse.. Her var det bare på min xbox 360 der er til salg. Dér var en dame fra Zambia der skulle købe den til hendes kæreste i Norge 
Valgte dog at afvise før vi nåede ud i den lange smøre..
Fandme utroligt at folk ikke har større respekt for andre!
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har han jo ikke snydt dig på nogen måde ved at maile frem og tilbage med dig - men det er klart et indledende forsøg....men et forsøg er
desværre ikke nok til at politiet vil gøre noget ved det. Ellers skulle du politianmelde det...
....men det er så klart et forsøg på at snyde dig - det er en klassiker den der metode!
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også lave lidt sjov? ... f.eks. eller f.eks. ... og der er tilmed et billede af Jens Okking, så hvad mere kan man få brug for når der er tale om scam?
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå hvad pokker Eiffeltårnet, er blevet solgt en to tre gange.
MVH
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan nogle svin... de ska bare ned med nakken!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Klassisk scam: Han sender dig en check på meget mere end du skal bruge og du sender ham resten retur. Hans check viser sig at være dækningsløs og du har nu betalt ham en masse penge + sendt ham dine højttalere. Hvis han skriver igen så lad være at svare.
/U. |
|
|
Ovenstående er også min første tanke, hmmm  Check beløbet vil umiddelbart kunne ses med det samme, på den konto som den sendes til. Men når den praktiske overførsel skal finde sted efter max. 30 dage, har Banken ret-og lov til at trække beløbet fra modtager kontoen, ved manglende dækning. Og der er kun en som står med tabet, surt liv mand. Tænk blot bare på hvor lang tid der går, før man bliver trukket når man handler med PayPal.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Du kunne også lave lidt sjov? ... f.eks. eller f.eks. ... og der er tilmed et billede af Jens Okking, så hvad mere kan man få brug for når der er tale om scam?
|
|
|
Det er fandeme god humor det der!
Mr. Morten Drikkepenge CEO Dan-cake skrev:
| ...Suddenly, for no appearant reason, the TigerRoulade-machine stopped filling the roulades with the delicious chokolate cream. And we didn't even know until a customer called us and complained that the TigerRoulades, he had just bought, didn't taste like they used to. He sent us the TigerRoulade and when we received it, we could see that there was no chokolate. We called for service, and it took two engineers a whole day to find and fix the problem. When they had finally fixed it, it was very late, and they had not eaten all day because they were working so hard. But then I just said: Lets try the machine, and we did. They ate the eight first TigerRoulades that came out of the machine. That's four each, Jose, because I didn't eat any. Maybe if there hadn't been a software bug, they would have never tasted the delicious TigerRoulades, what do you think?... |
|
|
|
| Til top |
|
| |