| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Er der nogen, der har hørt denne fantastiske spilledåse? Jeg er meget overrasket over, hvad så noget japanerteknologi kan gøre for lyden. Klart den bedste amp, til mit setup.
vh. Tarup 13 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
fortæl,fortæl....
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun hørt E-450 kort, glimrende forstærker - tillykke med den! Har du fået MC/RIAA modulet med til den eller bruger du en extern?
Jeg kører selv med Accuphase C2400 (incl. RIAA) + A60. Man kan godt sige der betales en masse for det fine design, men det virker nu rigtigt fornuftigt og så lyder det fremragende. Har iøvrigt også Orpheus ... VILDT GOD pickup! 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har den stået og småspillet et par hundrede timer. Så er der idag blevet lyttet seriøst. Da jeg selv har nedsat hørelse på det ene øre, vil jeg gerne have nogle musikvenner, til at være med. Hold kæft der blev klappet. Musikalitet, dynamik, detaljer..... alt er bare At den så holder Mahlerne i et jerngreb er sgu' godt gået af så'n en integreret.
vh. Tarup 13 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Har kun hørt E-450 kort, glimrende forstærker - tillykke med den! Har du fået MC/RIAA modulet med til den eller bruger du en extern?
Jeg kører selv med Accuphase C2400 (incl. RIAA) + A60. Man kan godt sige der betales en masse for det fine design, men det virker nu rigtigt fornuftigt og så lyder det fremragende. Har iøvrigt også Orpheus ... VILDT GOD pickup! 
|
|
|
Hej janils.
Jeg har valgt accuphase's riaa modul. Det er ikke Graff rørria. men til Mahler passer ac riaa efter min mening bedre. Snakken om design og lyd, er jo smag og behag. Jeg har kun en phoenix pu
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarup 13
Til lykke med E-450! Jeg overvejede selv denne forstærker på et tidspunkt, mens jeg ventede på, at E-408 skulle udgå. Endte dog med samme setup som Janils, dog har jeg den nye C2410 kontrol.
Nu har du mange års musiknydelse foran dig! Vil dog anbefale dig, at eksperimentere med andre højttalerkabler - det fortjener både din forstærker og dine Mahler!
mvh
__________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Kun en Phoenix" ... tja sådan en kan man ikke sige "kun" om! Den kan du være glad for. Jeg har hørt dem alle tre - Orpheus, Phoenix og Axia. Hvis ellers man kan sætte musikalske værdier på tal, så får du sådan rundt regnet 85% af de kvaliteter der er i Orpheus med Phoenix. Forskellen ligger primært i detaljeringsniveauet i toppen samt lidt mere opløsning i dybden af lydbilledet.
Nu ved jeg ikke hvilken RIAA du har. Jeg anvender Accuphase AD2400 MC/RIAA delen og mener den er rigtig god. Den er super støjsvag og så kan man vælge mellem 2 pickupper. Den har en god varme, krop og ro, men mangler lige den sidste luft og frigjorthed i toppen i forhold til de bedste.

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er smuk , jeg hægter mig lige på her da jeg venter en lille Accuphase en af dagene.
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
"Kun en Phoenix" ... tja sådan en kan man ikke sige "kun" om! Den kan du være glad for. Jeg har hørt dem alle tre - Orpheus, Phoenix og Axia. Hvis ellers man kan sætte musikalske værdier på tal, så får du sådan rundt regnet 85% af de kvaliteter der er i Orpheus med Phoenix. Forskellen ligger primært i detaljeringsniveauet i toppen samt lidt mere opløsning i dybden af lydbilledet.
Nu ved jeg ikke hvilken RIAA du har. Jeg anvender Accuphase AD2400 MC/RIAA delen og mener den er rigtig god. Den er super støjsvag og så kan man vælge mellem 2 pickupper. Den har en god varme, krop og ro, men mangler lige den sidste luft og frigjorthed i toppen i forhold til de bedste.

|
|
|
Hej Jan
Min riaa hedder AD-20.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Den er smuk , jeg hægter mig lige på her da jeg venter en lille Accuphase en af dagene. |
|
|
Kom nu, hvad er det for en baby 
vh. Henrik (uupss, nu siger ungerne gå'naaat, så jeg kommer liiiiige om lidt.) __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en E 530 , det bette pjevs  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er også lille ´
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen Henrik dog!!!
Jeg har været fraværende lidt...så undskyld mig, men hvad er der sket med dit Krell??
(PS, har selv et blødt punkt for Accuphase)
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja andre må jo nøjes med en E-408 men der skulle vist kun være marginal forskel ifølge test i tyske Audio.
De får ihvertfald begge 120 point E450 dog med prædikatet den bedste 120pointer.
Både design (VU-metre) og det at Accuphase typisk er meget langtidsholdbare indgik i mine overvejelser - og så skulle de jo lave nogen af de bedste integrerede forstærkere.
Når noget er så dyrt skulle det også gerne holde.
__________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|

Er der nogen, der har hørt denne fantastiske spilledåse? Jeg er meget overrasket over, hvad så noget japanerteknologi kan gøre for lyden. Klart den bedste amp, til mit setup.
vh. Tarup 13
|
|
|
Den er bare nice 
Tillykke med den !
mvh
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Ja, den er også lille ´
vh. T
|
|
|
Ja, 30 W lyder ikke af meget i mine ører så det bliver spændende  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
tarup 13 skrev:
|
Ja, den er også lille ´
vh. T
|
|
|
Ja, 30 W lyder ikke af meget i mine ører så det bliver spændende 
|
|
|
Hellere 30W der er gode, end 1000 Cervin Wegawatt. , det opdager de unge når de har rodet med hifi i over 30 år. 
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer med 450´eren kan i fortælle hvorledes external pre fungerer, Kan den bruges som en unity gain/home theater pass through?
Er selv meget vild med designet og lyden fejler jo heller ikke noget. Har desværre kun hørt det på Kbh messen et par gange.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
schifferer skrev:
|
Jer med 450´eren kan i fortælle hvorledes external pre fungerer, Kan den bruges som en unity gain/home theater pass through?
Er selv meget vild med designet og lyden fejler jo heller ikke noget. Har desværre kun hørt det på Kbh messen et par gange.
|
|
|
EX pre bruges hvis du vil benytte anden forforstærker ell. A/V amplifier i stedet for den indbyggede. Iflg Accuphase brugermanual for E 530 , det må være det samme for E 450? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|