Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dream Theater i KB hallen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jeg var EUFORISK ved tanken om at tage til Sjælland for at få bekræftet, om Petrucci kan spille så hurtigt live som han gør på pladerne , og det kan han!

Hvad synes i om koncerten??

For mig var det lidt af en overraskelse, at LaBrie sang så rent og med så meget feel som han gjorde. Desuden var det alt for genialt med Rudess' roterende synth

Alt i alt en fed koncert og en genial slutning med In the Name of God og Metropolis. Gik helt amok til numre som Fatal Tragedy, Caught In a Web og Honor thy Father!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Neutrality
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hvor ville jeg dog gerne have været til den koncert. Men havde ikke penge til det lige her og nu.

En skam DT endnu ikke har udgivet en ordentlig koncert DVD med 5.1 lyd, widescreen etc.

-Neutrality-

Til top Vis Neutrality's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neutrality

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

UUUUAAAAAHHHHHH !!!!

SNØFT !!!

ADMIN og jeg havde købt billetter, men GLEMTE det den 20.01, da vi havde travlt med HIFI4ALL.DK

Dumme hjemmeside !!!

Min trommeslagerfavorit nr 1
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Du tror det er LØGN redaktør, men jeg lavede præcis det samme trick sidste år! Sad sammen med en god kammerat og hans storebror hjemme hos dem... så ringede vi til deres onkel (det var meningen vi skulle sove i hans lejlighed natten efter koncerten) for at huske ham på at vi kom. Glemmer aldrig da han sagde "men det der band spiller da i aften, der er busser fra hele landet!" Så sad vi i Jylland en time før koncerten med MEGET lange næser

En lille krølle på halen er, at Pain of Salvation varmede op. Jeg kendte dem godt nok ikke dengang, men nu er de gået hen og blevet et af mine yndlingsbands! Det er så nedtur når jeg kigger tilbage på det

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 30 December 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Neutrality skrev:

Hvor ville jeg dog gerne have været til den koncert. Men havde ikke penge til det lige her og nu.

En skam DT endnu ikke har udgivet en ordentlig koncert DVD med 5.1 lyd, widescreen etc.

-Neutrality-

.........Jamen det har de nu (1/12-04)  -  har lige været til koncert "live at Budokan" her i stuen  ..........hold da k...  de kan flytte fingerne ,og fødderne - den trommeslager , den trommeslager  

Lidt synd med det Japanske publikum´s entusiasme ,disciplin som var de til "wagner-koncert"  

Med venlig hilsen

Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 30 December 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er også vildt begejstret for den fede produktion (lyd OG billede) på "Live at Budokan".

James Labrie kan sgu ting - hvordan han bærer sig ad med at synge høje C´er og endda D efter 3 timers koncert er simpelthen utroligt!!

Portnoy styrer - stadigvæk

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hvis man også er til deres lidt tidligere materiale kan jeg varmt anbefale Metropolis: Scenes from New York. Hele koncerten er kommenteret! af bandet, hvilket jo er lidt spændnede. Ekstra materialet omfatter en stribe numre, så det er lidt lige som deres koncerter . Lyden er helt fin, og Mike har selv hygget sig med lidt grafik 

Fik Live at Budokan på CD her til jul, men jeg skal da nok også ha' den på DVDVDVDVD.

Og nu når der er så mange Dream Theater folk her på hifi4all, hvad så med om vi næste gang mødes og sammen går til koncert med vores helte? - jeg har en støjmåler fra Radio Shack jeg kan nappe med
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Har lige læst at Dream Theater kommer til DK igen, som en del af Progressive Nation touren.
Line up'et er: Unexpect, Bigelf, Opeth og Dream Theater

De skal spille i KB Hallen Søndag den 27. september 2009 - Kl. 20.00
http://www.kulturplakaten.dk/dream-theater-til-k%C3%B8benhav n-med-progressive-nation-2009/

Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Det var godtnok et stærkt program... DT og OPETH i et :P
De to andre kender jeg dog ikke, men arbejder på sagen.. Det ser ud til at blive en meget stor prog-aften..

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

DT kommer med et nyt album "Black clouds and silver linings" i næste måned

- nummeret "A rite of passage" fra det nye album ligger til fri download i det næste døgns tid her:

http://www.roadrunnerrecords.com/ariteofpassage/

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 27 September 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Det er jo i aften! Der er store forventninger til koncerten herfra, første gang de skal opleves.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er også på plads derinde i aften - Glæder mig til Opeth og DT, de to andre kender jeg ikke så meget til, men er nysgerrig. Ud fra et par videoer på youtube med Unexpect tror jeg det bliver... anderledes. :o

God fornøjelse til dem der skal derind!

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hvor mange var i KB hallen i går..?

Jeg kom hjem med en rigtig god oplevelse i bagagen, her er et par hurtige indtryk:

Unexpect:
Jeg missede det første nummer, og stod bagest i salen ved resten - Min umiddelbare reaktion var at det mindede lidt om Nightwish på syre. Bestemt ikke dårligt, men nok ikke lige min smag.

Bigelf:
Aftenens positive overraskelse - jeg kendte så godt som intet til dem, og troede det nok var lidt henefter Opeth. De viste sig at være langt mere "klassisk" rock orienteret henad Led Zeppelin, Pink Floyd eller Uriah Heep. Lyden var lovlig ujævn/rå sammenlignet med de øvrige bands, men de spillede rigtig godt - bestemt ikke sidste gang jeg skal høre dem hvis de skulle komme denne vej forbi.

Opeth:
De havde valgt at lave et forholdsvis "mellow" sæt (en jeg var sammen med derinde sagde at der var lidt for meget Easy Listning over det ) og det passede fint til mig, for når det går hårdt for sig er det lige lovlig voldsomt for min smag. De er alle dygtige og fokuserede musikere, og blandet med Mikael Åkerfeldts tørre humor var det et rigtig godt sæt.

Dream Theater:
De tre andre bands spillede ca  40-45 minutter hver, mens DT fik lige knap 2 timer. De lagde ud med A Nightmare to Remember, åbningsnummeret fra deres nye album Black Clouds and Silver Linings og helt fra start var det klart at man her rykkede en vægtklasse op hvad angår teknik, sangskrivning og musikalitet sammenlignet med de forrige bands, med Opeth som mulig undtagelse. Jeg har ikke oplevet DT live før, men har set flere af deres koncert DVD'er. Der er ofte blevet talt om at James LaBrie er "det svage led" i DT, specielt live, men i aftes var der efter min mening ikke noget at komme efter - hans stemme holdt 100% og han var så meget "på" at man skal være virkelig mavesur for ikke at synes det var en overbevisende præstation. De spillede numre fra mange forskellige albums - specielt "Take the time" fra Images and Words tog kegler. Det eneste valg der virkede lidt besynderligt var at spille Count of Tuscany fra det nye album som ekstranummer. Det er et nummer der skifter meget i tempo og stemning, men mest med vægt på det stille, indadvendte og reflekterende, og er generelt ikke det bedste nummer fra albummet, så det lagde lidt af en dæmper på det høje humør. Personligt havde jeg håbet de havde sluttet af med Metropolis Part 1 eller måske In the name of God - men sådan skulle det ikke gå.

På trods af ekstranummeret var det en rigtig god oplevelse, og jeg glæder mig allerede til næste gang DT kommer forbi disse breddegrader.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 28 September 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

For mit vedkommende var alle bands også nye i live-sammenhæng, så der var lagt i ovnen til lytning med åbent sind. Kun musikken fra DT og lidt Opeth var mig bekendt i forvejen, men jeg synes aftenen som helhed hang sammen, selv om vi kom mens Unexpect var ved at slutte deres bidrag. Vi stod lige foran mixerpulten til højre i salen og har faktisk ingen indvendinger over lyden, vi var alle enige om, at der var hul igennem på alle fronter (som det nu kan blive i en sportshal ...:-)

Bigelf var lige til 70´er-benet i mit univers, jeg fandt også meget Led Zeppelin og Uriah Heep i materialet, og det er bestemt noget der skal på indkøbslisten. Opeth havde jeg sjovt nok også regnet med ville blive den aftens "growlede" afdeling ud fra den smule jeg havde hørt. Men hvor jeg ellers ville være gået i baren eller udenfor, blev jeg s*u stående. Easy-listening eller ej, så klædte deres musik aftenens tema aldeles udmærket og især afslutningsnummeret skal jeg have støvet op, når jeg finder ud af, hvilken skive det er på.

Og det er rigtigt nok, det med et løft i kvaliteten da DT gik på. Det var overvældende, til tider helt Pink Floyd´sk, men DT har jo lånt mange steder fra i deres stil og gjort den til deres egen. På Live At Budokan oplever jeg lidt LaBrie som en kabaret-sanger der var gået galt i byen (der er et eller andet teater-agtigt over hans stemmeføring ved den koncert ...). Men i går synes jeg, at stemmen var på plads og i orden til formålet. 

Gaffa har været tidligt ude med en anmeldelse:

http://gaffa.dk/anmeldelse/34822

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Gaffa har været tidligt ude med en anmeldelse:

http://gaffa.dk/anmeldelse/34822

Jeg er ret enig med anmelderen om de tre første, men jeg synes godtnok han er hård ved Dream Theaters sæt - og det bilder jeg mig selv ind at jeg ikke kun synes, fordi det var dem jeg primært var kommet for at høre..!

Jeg stod nogenlunde midt i salen, lidt til venstre - og synes faktisk lyden var ok, hallen taget i betragtning. Men bagest og ude til siden var det helt håbløst, det har han ret i.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 28 September 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Dream Theater skuffede i mine ører - og ikke midst øjne; det vender jeg tilbage til - fælt i går - primært pga. en sætliste præget af numre fra de senere års noget rutineprægede, prog-ufarlige udgivelser, Octavarium, Systematic Chaos og, den indrømmet lettere rehabiliterende, Black Clouds and Silver Linings.

Efter fine oplevelser med Bigelf og Opeth (Unexpect markeres herfra kun med tavshed; dét forstod jeg bare ikke helt) var det første møde med DT et lydmæssigt noget dumpt ét; dén bund, altså, dén var alt for stor, alt for udefineret og alt,alt for meget efter blot et kvarters koncert. Desværre forblev den uforandret fra mit ståsted i 7-10. række fra scenekanten, lidt til højre for midten.

Hvorvidt denne miserable lyd skal hænges op på lydmand eller blot på sportshallens berømmet dårlige akustik skal jeg ikke kunne sige, og det er egentlig også ligegyldigt i min bog. Men det slog detaljer og kompleksitet i stykker, og gjorde en god koncertoplevelse helt umulig.

Portnoy er en fantastisk trommeslager - stadigt fornyende sig (hør blot hans virtuose dobbeltpedal fra seneste udspils A Nightmare to Remember; dét er vist så varieret som en dobbeltpedal kan lyde).

Petrucci er også som bekendt en overmåde fantastisk guitarist, men hvor jeg ved sidste møde med DT i KB Hallen på 2004s Train of Thought tour var fuldstændigt henført af hans evne til at balancere mellem Gilmoursk-kælent og Dimebag-Darrelsk-diabolsk spil, efterlod han mig kold i går; bevares, der er momenter hvor man uundgåeligt taber kæben og får ståpels over hvad der menneskeligt kan lade sig gøre på et instrument (sådan er det bare at lytte til DT) - men "maskinelt" "glat" og "uinspireret" synes jeg bedst beskriver den musikalske kvartet i går.

Derimod var LaBries vokal bedre end forventet; aldrig over-the-top skrigende og lettere ustyrlig, som den af og til er hørt før, men engagerende og forførende i bedste forstand.
Det støjede, bumpede og humpede bare alt for meget rundt om den...

Så Dream Thater; drop bagskærm, funny hats og blomstermalende elefanter på jeres scenegulv næste gang. Alt sammen unødige props, der er bedre tilpasset et rigtigt cirkus end til visuelt fremstød for jeres, når det er bedst, fuldstændigt mageløse musik.
Næste gang kommer jeg nok også - men det bliver så helt uden forventninger, desværre. Dertil var aftenen i går alt for forudsigelig og til tider decideret kedsommelig.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 September 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Det var SÅ fedt! Årets kulturbegivenhed, intet mindre.

Det var første gang, jeg hørte Dream Theater live, og jeg blev bestemt ikke skuffet. God stemning, god musik, gode musikere, og sjovt sceneshow. Jeg synes, James LaBrie var lidt afdæmpet i starten, men så blev hans stemme ligesom varmet op, og der kom virkelig smæk på. Højdepunktet for mig var Take The Time.

Bigelf var en meget positiv overraskelse, som jeg også skal have kigget nærmere på. Unexpect var da anderledes, men sagde mig ikke så meget.

Opeth var nok højdepunktet for mig - jeg er så stor Opeth-fan, at det fatter man slet ikke . Jeg har hørt dem tre gange før, og det har var egentlig det mindst oplagte, jeg har set dem - men Opeth på en dårlig dag er stadig bedre end de fleste andre bands på en god dag

Til hrmand: Opeth's afslutningsnummer var Hex Omega, sidste nummer på Watershed, deres nyeste album.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

isle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Super aftenClap

Lad mig tage de små negative elementer først:

Unexpect er ikke lige min kop teConfused. Akustiske problemer, især buldrende udetaljeret bas ! Kunne afhjælpes rimeligt, ved at finde det rette stå sted. Luft fugtigheden inde i hallen, blev mere og mere kvælende som aftenen skred frem.

Alt andet den aften skal ha ros, noget endog særdeles meget ros:

Bigelf først og fremmestBig smile Det er da et utroligt band, som jeg overhovedet ikke kendte, men det gør jeg nu!!! Det er 70'er så det batter. Zeppelin, Heep og Sabbath. Super performence, jeg skal have tjekket dem ud.

Opeth leverede varen lige efter min smag, normalt growler/power de for meget til mig. Så der fik jeg faktisk aftenens anden største overraskelse.

Dream Theater lykkedes at indfri, mine kæmpe forventninger og det er normalt ikke det nemmeste! De er fantastiske, intet mindre!!!

ClapTakker for en på opleveren.

Til top Vis isle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isle

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Interview i Gaffa med LaBrie: http://www.gaffa.dk/artikel/34892

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes