Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PZ70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moep85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Var lige forbi media markt i tyskland for at kigge på fjernsyn. Vil nemlig gerne have et Panasonic 50" plasma fjernsyn. Desværre havde de det ikke i 50". De havde dog nogle andre stående.

Det ene var 42PZ70, altså lille broren til 50".

Det andet var et 42PV70, det må jo så være uden Full HD.

Nu har jeg to spørgsmål. Billedet på ikke Full HD var fantastisk flot. Farverne var nuanceret og dybe. Ikke overbelyst som hos andre men derimod naturlige. Kiggede jeg derimod på det andet, altså PZ70, så virkede det faktisk som om det uden Full HD var flottere. Hvordan kan det lade sig gøre eller er det bare rent og skær kalibreringen? Begge havde det samme signal.

Mit andet spørgsmål er. Jeg synes panasonics skærme er vildt fede, også når man tænker på prisen. Kan jeg umiddelbart sige at billedekvaliteten er den samme på 42" og 50" PZ70 eller er jeg nødt til at se det live. Hvis det er, så er jeg stensikker på at mit næste fjernsyn skal være 50" fra pana. Men jeg tror dog jeg venter til Pz85 kommer på markedet!

P.S: Noget nyt omkring udgivelse af de nye skærme?

Mvh

Kim Mylin

Til top Vis moep85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moep85

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Det kan være indstillingerne, for PZ70 er et bedre tv end PV70 på alle punkter...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt kan Medie Markt ikke engang matche de Danske priser, som feks :

http://www.geco.dk/product.asp?product=1092&sub=5&pa ge=1

PZ85 kommer nok tidligst til juni, - og vist slet ikke til Norden i 50".

Tjek nyt om Pana levering her (også meget fair priser !) :

http://www.ppradio.dk/233-147-211-nyheder_paa_plasma.htm 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

moep85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu priserne var i orden i media markt. Vis man sammenligner andre skærme og priser så lå deres priser omkring 2000 under dansk pris. Man kan jo så vurdere om det er værd at selv skulle fragte det hjem samtidig med at man skal køre over grænsen vis man får brug for garanti.

I sidste ende så tror også at jeg køber mit herhjemme. Er for doven til at skulle hente det selv
Hmm... det må jo så blive TH PZ80E. Men så er er der jo også tid til at spare de sidste håndører sammen

Til top Vis moep85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moep85

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

PZ85 kommer medio forår... Og det med at 50 tommer udgaven ikke kommer til norden har jeg også læst, men det forstår jeg intet af... Hvorfor skulle man dog vælge ikke at sælge den i norden...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tror simpelthen ikke på, at 50 tommer modellen ikke kommer til Norden. Det er muligt, at den ikke introduceres i første omgang, men at den ikke kommer kort efter, lyder i mine ører usandsynligt.

50 tommer segmentet er det segment, hvori der sælges flest plasma skærme, så det er ikke en særlig rationel beslutning set i det lys. Det svarer til, at en LCD producent 2-3 år tilbage undlod at sælge 32 tommer LCD-TV, der på daværende tidspunkt var altdominerende.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

De nye Pana kommer April 08..
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

moep85 skrev:

Hejsa,

Var lige forbi media markt i tyskland for at kigge på fjernsyn. Vil nemlig gerne have et Panasonic 50" plasma fjernsyn. Desværre havde de det ikke i 50". De havde dog nogle andre stående.

Det ene var 42PZ70, altså lille broren til 50".

Det andet var et 42PV70, det må jo så være uden Full HD.

Nu har jeg to spørgsmål. Billedet på ikke Full HD var fantastisk flot. Farverne var nuanceret og dybe. Ikke overbelyst som hos andre men derimod naturlige. Kiggede jeg derimod på det andet, altså PZ70, så virkede det faktisk som om det uden Full HD var flottere. Hvordan kan det lade sig gøre eller er det bare rent og skær kalibreringen? Begge havde det samme signal.

Mit andet spørgsmål er. Jeg synes panasonics skærme er vildt fede, også når man tænker på prisen. Kan jeg umiddelbart sige at billedekvaliteten er den samme på 42" og 50" PZ70 eller er jeg nødt til at se det live. Hvis det er, så er jeg stensikker på at mit næste fjernsyn skal være 50" fra pana. Men jeg tror dog jeg venter til Pz85 kommer på markedet!

P.S: Noget nyt omkring udgivelse af de nye skærme?

Mvh

Kim Mylin

Tja, jeg er alt andet end imponeret af PX700 og alle PZ-modellerne, og dette fordi de har ANTI GLARE, som gør at deres billede ligner det fra et LCD. Antiglare giver en mat overflade på alt, omend lidt anderledes end den "skinnende sort" og blå hvide farve fra LCD, men det opfattes som værende næsten ens.

PX70 opfattes som meget mere skarpt og farveægte, som du selv bemærker.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
De nye Pana kommer April 08..

Nej de starter allerede 3. Marts med PX80...

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Nå okay.

Jeg ved bare at TC ikke kan få deres leveret før april måned, sikkert pga. alt det parallelimport de kører med!!!

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes