Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: C37 lak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej tweakere,

Jeg vil lige spørge om nogle af jer herinde har prøvet at behandle div. komponenter i jeres audio udstyr med C37 lak?

Efter sigende, så skulle det være et mirakel lak, som dæmper resonanser i det hørbare område. C37 lakken bruges af nogle til alt, lige fra kabinetter, elektronik komponenter, højttaler enheder, m.m. C37 lakken tager vist meget lang tid om at tørre.

Den hemmelige opskrift stammer fra en Violin bygger i Østrig (Dieter Ennemoser). Mit gæt er at sammensætningen måske består af koldpresset linolie og sikativ (således tørringen går stærkere), eller måske er der shel-lak i, men vides ikke.

Lad mig høre om nogle har erfaring med dette.

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke produktet, men jeg har en kammerat der købte Avance Signature 8 mk. II og tilhørende Signature Center, og bass/mellemtonen på Centeren var sprøjtet med en eller anden form for lak der først er holdt med at klistre for nyligt, og det skal lige siges at han har haft højttalerne i over 1 år.

Hvis det er behandlet med det, misser jeg pointen i det, når man tænker på at alt støv og skidt sætter sig fast deri, så jeg håber ikke at det er det samme vi snakker om!

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Søg evt. på google med følgende søgeord: c37 lacquer

Der kommer nu en hel del links til div. informationer om lakken. Alligevel kunne det være sjovt at høre fra nogle i DK som har brugt C37.

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hej Peter En herre ved navn Allan Wrigth bruger  c 37 på sølvfoliekabler. Til elektronik kan man bruge c 20. Det skulle være godt på div. komponenter. Allan har skrevet en bog om opbygning af forskellige kabeltyper, og de forskellige faldgrupper ved de forskellige kabler. Det er en ganske interessant bog. Han har også skrevet en bog om forstærkere. I kabelbogen beskriver han brugen af c 37 og c 20.

Jeg kan ikke lige huske hvad hans firma hedder. Men  bogen har jeg, liggende et eller andet sted.

mvh. Eriek 

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes