Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 15:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: MOS 248 P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
steiss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er der nogen som kender dette forstærker modul?

Det skulle være baseret på mosfet transistorer, og måske fra 80,erne.

Modulerne sidder i en hjemmebygget effektblok, som jeg lige har købt her på siden.

Den er nok på en 2*100 watt, og har den bedste bund jeg nogen tid har hørt fra en 100 watter. 

Til top Vis steiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steiss

Flyng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror, de kan købes endnu. Kik her www.ilpelectronics.com

Jeg har selv et par moduler liggende, fundet i en container, men har aldrig haft dem til at spille.

Mvh

Jacob Flyng

Til top Vis Flyng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flyng

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Det ser bare spændende ud det der ...og let at få til at virke, psu på og så spilles der. 

Og sikke priser, det er næsten for godt til at være sandt, hvis en 6000, 30 watt'er kun koster 22 £.

En 240 Watt'er 2006 til 76 £, er også spændende.

http://www.ilpelectronics.com/sales/price_list.pdf

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

MOS 248 P er et 120 watt modul, der kører på +/- 55 Volt og med indbygget højttalersikring på 2,5 Ampere (Flink)

http://www.ilpelectronics.com/support/docs/MOS248.PDF

Har kigget lidt på de forskellige modeller og kan ikke få øje på forskellen mellem samme modul med og uden P´et efter

F.eks =

Uden P´et efter = http://www.ilpelectronics.com/support/docs/MOS120.MOS200.PDF

Med P´er efter = http://www.ilpelectronics.com/support/docs/MOS120P.MOS200P.M OS400P.PDF

Lyd og data er jo en spøjs størrelse og der er sikkert fint power i dem, det undrer mig bare at det er en 2,5 AF sikring der sidder i serie med højttaleren, på MOS 248 P modulet 

120 watt i 8 ohm resulterer i en RMS strøm på ca. 4Ampere

På 60 Watt modulet (+/- 45 Volt) anbefaler de en 2,5 AF i serie med både + og - ledningen fra strømforsygningen. Det giver peak 225 Watt og der er 8 Ampere peak at trække på.

På 120 Watt modulet (+/- 55 Volt) anbefaler de også en 2,5 AF i serie med begge ledninger. Det giver peak 275 Watt - her er der 14 Ampere peak at trække på.

Og på alle modulerne er minimumsload: 4 ohm, men data ser nu ellers fine ud.

Indgangsfølsomheden er 500 mV på næsten alle modulerne, så det kan ikke være meget man skal røre volumen, før de siger en masse.

Alle modellerne er her = http://www.ilpelectronics.com/support/ - Så der er lidt at kigge på.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Det hedengangen månedsmagasin Ny Elektronik testede og byggede et par projekter med ILP moduler bla. monoblokke med MOS120, en stereo PA med HY200, hvis man falder over sidst nævnte type..., så er der det forbehold for at de kun! egner sig til brug som subwoofer effektforstærkere i det at alle moduler fra HY serien lider af "crossover" forvrængning eller sagt på dansk transistor lyd af værste skuffe  

ILP blev klar over problemmet samt dets massive omfang og det er derfor at databladet for MOS typerne kraftigt! fremhæver at det problem ikke "eksistere" for denne type

Et godt råd vedr. praktisk brug af alle ILP's moduler, sørg for god HF afkobling af +/- forsyningerne og sæt RC-led på indgangen (ca. 100KHz) og udgangen (ca. 160KHz) 

steiss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Så blev jeg så meget klogere.

De driver lige nu hos mig 2*15 tommer JBL basser pr side, og impedansen er vel ikke under 4 ohm.

Vægten i bunden er fuldstændig latterlig god i forhold til de data der er på modulerne, men toppen er en kende grynet, hvis jeg sammenligner med en Hypex UcD 700, som jeg har til at drive toppen i øjeblikket.

Jeg har prøvet mange effektblokke, for at se om bunden kunne blive lidt tungere end den er på Hypex,erne, og de her Mos 248 er de mindste og billigste jeg har prøvet, men det kan da et eller andet med den bund

Til top Vis steiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steiss

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes