Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forstærker slår fra (safe-mode) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

For at gøre en lang historie kort, så har jeg et problem med følgende udstyr:
Marantz SR4300
2 x Dali Concept 8

Når forstærkeren skrues op til omkring -10, slår forstærkeren automatisk fra. Den går i en form for safe mode. Den bliver ikke for varm for problemet ligger et lidt andet sted.
Jeg har forsøgt mig frem til, at det er min venstre Dali Concept 8 der foresager dette. Når der skrues højt op, tvinger den simpelthen forstærkeren i knæ. Hvis kun den højre er sat til eller et sæt Mission højttalere benyttes, forekommer fejlen ikke.

Jeg vil mene, at fejlen er opstået pga. et kabel. Den aften fejlen første gang forekom, blev en Harman Kardon forstærker og Mission højttalerne tilsluttet. Alt andet var forskelligt, undtagen højttaler kablerne - samme fejl skete og forstærkeren (Harman Kardon) gik i safe-mode.

Kablerne er nu skiftet, men det opstår stadig i setup'et med Marantz SR4300 og Dali Concept 8.

Så spørgsmålet er, kan det defekte kabel have lavet en permanent fejl på mine venstre Dali højttalere? Er det overhovedet realistisk og kan denne fejl udbedres?
Hvad kan dette i øvrigt skyldes?

Jeg har tidligere spillet højt på højttalerne i forbindelse med et par arrangementer og der har aldrig hidtil været problemer.

På forhånd tak.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Det kunne lyde som om at der er en defekt i dit delefilter i den venstre HT.

Jeg tror du skal have fat i HFK og få dem til at kigge højttaleren igennem.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok meget uheldigt.

Hvis det virkeligt er en defekt i din venstre HT'er!

Jeg kan bare næsten ikke begribe hvordan et kabel, altså et helt almindeligt kabel skal kunne gøre skade på den måde, med mindre der har været kontakt mellem + og - ??

Har du prøvet at koble dine dali'er på din Harman Kardon?? Hvad siger det så???

Har sku lidt ondt af dig, men op med humøret

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar. Jeg beklager den sene tilbagemelding, men jeg havde faktisk helt glemt min tråd indtil jeg her fredag aften spillede lidt højere end normalt.

Det samme sker med Harman Kardon forstærkeren, så jeg har efterhånden isoleret det til den venstre højttaler.

Nej jeg kan heller ikke selv helt begribe det, men jeg må prøve at forhøre mig hos Hifi-Klubben, hvor de er købt. Skaden er ikke større end, at det alligevel ikke er højttalere i den højere prisklasse, så det går nok alt sammen. Det er bare et irriterende problem, som man bliver mindet om hver gang man gerne vil skrue lidt højere op. Og til en stue på lidt over 100 kvadratmeter, skal der jo trods alt en smule til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes