Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Linn Majik 140 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thrane36
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal have nye højtalere og overvejer nu en Majik 140. Den har dog lige fået en relativt dårlig test i Stereo Magazin (61% i klang niveau). Jeg
syntes dog den lyder kanon i forretningen. Generelt for Linn dårlige anmeldelser for deres højtalere, mens de har fået store roser for CD afspillere,
forstærkere mv. Er der nogen, der har erfaringer med linn højtalere, intetsigende tests eller højtaleralternatier som i givet fald er bedre i prisklassen
20-30 k?

Mvh. Mikkel

PS: Har testet Linn Majik op mod Gamut L3 og her syntes 'jeg' at Linn gjorde det bedre (måske også pga. det store kabinet, der giver større
lydtryk). Har jeg helt knald i låget :-)? Drop iøvrigt tilsvining af diverse mærker i denne tråd ;-)
Til top Vis Thrane36's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thrane36

Reneg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Tja... jeg vil mene du bare skal købe det du selv synes lyder bedst, alt andet ville da også være åndsvagt egentligt. Anmeldelser på nettet og andensteds kan man sjældent bruge til noget, efter min mening. Jo, inspiration, måske...
I det prisleje findes der jo rigtig mange gode højtalere og det er ikke realistisk at danne sig et totalt overblik. Mit bud ville være at lytte på et par ATC SCM40 for dem har jeg nemlig selv! De ligger til den neutrale side, med stram bas og mellemtone i topklasse.

Det vigtigste er nu engang din egen mening, for det er dig der skal leve med højtalerne...
Hvis du ikke kan få lov at låne et demosæt med hjem skal du dog være opmærksom på det gear der bliver spillet på, rummet, lydstyrken de forskellige modeller bliver præsenteret med. Sørg for at lytte tålmodigt og give dine ører (hjerne) tid til at vænne sig til lyden - en analytisk højtaler kan f.eks. lyde mærkelig og uinteressant hvis den efterfølger en meget varmt klingende højtaler. Omvendt kan en varmt klingende højtaler virke udetaljeret hvis den efterfølger en meget analytisk...

God fornøjelse!
Til top Vis Reneg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Reneg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes