| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set ret ligeglad...  De kunne ta og sænke prisen ku de...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så er rygte desværre. de kunne ellers godt sælge det til destruktion for min skyld
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske... eller også skulle det bare ikke være sluppet ud så hurtigt... Det vil tiden vise...
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Så er B&O ved at blive opkøbt... |
|
|
Er det ikke bare Peter Pan der er ved at opgradere igen?  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Er det ikke bare Peter Pan der er ved at opgradere igen? 
|
|
|
haha, dagens joke. Jeg fandt faktisk denne tråd på siden og regnede med det var Peter Pan der havde startet den, men jeg er sgu bedøvende ligeglad - b&o er ikke lige min stil 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, Måske har Peter Pan en stor bank konto, hvor der står B&O på, et sted i et lille skat ly, syd på
Og helt ærlig så er B&O hele ikke min stil, kan let bruge de samme penge på noget bedre, måske er det gået op for folk, hvad de mister ved at
Købe B&O ud over penge
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der syntes at deres design har floppet voldsomt de sidste par år.
Først de der grimme ufo højttalere også deres fladskærm med en mærkelig kasse i bunden.
B&O er ikke min stil men de har lavet mange flotte ting år tilbage men det er over.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Er jeg den der syntes at deres design har floppet voldsomt de sidste par år.
Først de der grimme ufo højttalere også deres fladskærm med en mærkelig kasse i bunden.
B&O er ikke min stil men de har lavet mange flotte ting år tilbage men det er over. |
|
|
Helt enig. Problemet med fladskærme er at alle kan lave dem "flade" og i fint design. B&O prøver så at distancere sig ved at lave den grimme kasse under kikset efter min mening en Pionner med sort kant er simpel og enkel flot og harmonisk for øjet.
Hvad skal B&O så gøre? De skal lave kvalitet på alle punkter.
1) De skal for det første have et topklasse billede dermed fravælges LCD helt automatisk, så har de plasma tilbage. Læste lige en artikkel at 1080P LCD kun køre 600P når billedet bevæger sig nu forstårjeg bedre at LCD kun er flot med stilbilleder.
2) Design er det andet punkt, de skal med deres design ikke blot overraske os brugeer for øjet men også med hvad der er teknisk muligt. F.eks kunne det være en centerhøjtaler der kommer ud under skærmen som ud fra ingen ting når skærmen tændes. Højtaleren skal være 5mm flad og lyde som en stor sub. Designerne SKAL tvinge deres nu dovne ingeniøere til grænsen og gerne over den som dengang at de blev tvunget til at lave en LP afspiller der kun måtte være få cm høj. HVorfor har de ikke lavet helt kabelfrie højtalere der køre på brændselsceller folk vil elske en helt kabelfri aktiv højtaler med det nye HDMI trådløse signal overførsel. JA hvorfor har B&O som jo går så meget op i design ikke for længe siden lavet trådløs signaloverførsel.
3) Brugervenlighed. De skal være så brugervenlig at musikken automatisk spiller konens ynglingsmusik når hun træder ind i rummet. Fjernsynet skal i PIP vise når der kommer programmer familien ynder at se og automatisk optage familiens ynglingsprogrammer. Når farmand falder i søvn foran kassen skal den automatisk slukke og tænde hurtigt igen uden han opdager det.
KOM nu B&O overrask OS i kan sku ikke nøjes med at lave en kasse i bunden af en fladskærm det er sku for lamt.
Ærgeligt jeg er booket de næste par år ellers kunne i have hyret mig ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Er jeg den eneste der syntes at deres design har floppet voldsomt de sidste par år.
B&O er ikke min stil men de har lavet mange flotte ting år tilbage men det er over.
|
|
|
Ja, du har helt ret. Fladskærmen med indbygget altankasse er simpelthen en rædsel.
Men problemet er jo, at de ikke kan lave noget som ligner konkurrenternes varer. B&O´s kunder ønsker jo ikke at købe et stjernedyrt B&O fjernsyn som ligner et Grundig eller Panasonic. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Læste lige en artikkel at 1080P LCD kun køre 600P når billedet bevæger sig nu forstårjeg bedre at LCD kun er flot med stilbilleder. |
|
|
Den må du gerne lige uddybe... Hvordan skulle skærmopløsningen kunne ændres pga. panoreringer... Det kan i min verden ikke lade sig gøre???
Vi er enige om at alle skærme "mister fokus og skarphed" ved hurtige panoreringer, og LCD er dårligst til at panorere, men opløsning er nu engang opløsning.
Har du link til den artikel?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
B&O er ikke min stil men de har lavet mange flotte ting år tilbage men det er over. |
|
|
Måske de lige burde have overvejet, om den reklame for fladskærmen, med Rudi Frederiksens dobbeltgænger, var passende. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Den må du gerne lige uddybe... Hvordan skulle skærmopløsningen kunne ændres pga. panoreringer... Det kan i min verden ikke lade sig gøre???
Vi er enige om at alle skærme "mister fokus og skarphed" ved hurtige panoreringer, og LCD er dårligst til at panorere, men opløsning er nu engang opløsning. |
|
|
Det er en skidt formulering fra Jonas' side, men der er rent faktisk forskel i hvor meget opløsning en skærm kan gengive, alt efter om billedet bevæger sig eller ej. Man kan ikke bryde det op i et specifikt, generelt tal, fordi begrænsningen i opløsning afhænger af hastigheden af bevægelsen, men man kan benytte en specifik test og sammenligne forskellige tv.
Det er iøvrigt et fænomen som jeg har hørt Joe Kane være omkring et par gange: De LCD-baserede teknologier (herunder LCOS) har simpelthen _brug_ for en højere opløsning end kilden, hvis de skal gengive kildens opløsning fuldt ud. Dvs. hvis du vil se 720P kilder på en LCD, så bør LCD'en være 1080P. Hvis du vil se 1080P kilder på en LCD, så bør LCD'en reelt være 4k. Plasma og DLP kan i højere grad "klare sig" med 1080P.
Hvis vi skal ordkløve lidt over begrebet "opløsning", så er det i virkeligheden en fejl at bruge begrebet "opløsning" om antallet af pixels. Opløsning er lig med dén detaljegrad TV'et leverer, og det behøver ikke være det samme som antallet af pixels (men det kan selvsagt ikke være højere)
Exxtreme skrev:
| Har du link til den artikel?
|
|
|
http://www.hometheatermag.com/hookmeup/1107hook2/ __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu læst artiklen, og den åbnede da mine øjne lidt... Men mener nu bare stadig ikke at det kan ændre "opløsningen" som sådan... Det kan helt klart bringe detaljegraden ned, og i nogle tilfælde langt ned...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Er det ikke bare Peter Pan der er ved at opgradere igen? 
|
|
|
Jeg har ikke helt styr på overtagelsen endnu, men har taget forskud på glæderne, som i kan se.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
Helt enig. Problemet med fladskærme er at alle kan lave dem "flade" og i fint design. B&O prøver så at distancere sig ved at lave den grimme kasse under kikset efter min mening en Pionner med sort kant er simpel og enkel flot og harmonisk for øjet.
1) De skal for det første have et topklasse billede dermed fravælges LCD helt automatisk, så har de plasma tilbage. Læste lige en artikkel at 1080P LCD kun køre 600P når billedet bevæger sig nu forstårjeg bedre at LCD kun er flot med stilbilleder.
2) Design er det andet punkt, de skal med deres design ikke blot overraske os brugeer for øjet men også med hvad der er teknisk muligt. F.eks kunne det være en centerhøjtaler der kommer ud under skærmen som ud fra ingen ting når skærmen tændes. Højtaleren skal være 5mm flad og lyde som en stor sub. Designerne SKAL tvinge deres nu dovne ingeniøere til grænsen og gerne over den som dengang at de blev tvunget til at lave en LP afspiller der kun måtte være få cm høj. HVorfor har de ikke lavet helt kabelfrie højtalere der køre på brændselsceller folk vil elske en helt kabelfri aktiv højtaler med det nye HDMI trådløse signal overførsel. JA hvorfor har B&O som jo går så meget op i design ikke for længe siden lavet trådløs signaloverførsel.
3) Brugervenlighed. De skal være så brugervenlig at musikken automatisk spiller konens ynglingsmusik når hun træder ind i rummet. Fjernsynet skal i PIP vise når der kommer programmer familien ynder at se og automatisk optage familiens ynglingsprogrammer. Når farmand falder i søvn foran kassen skal den automatisk slukke og tænde hurtigt igen uden han opdager det.
KOM nu B&O overrask OS i kan sku ikke nøjes med at lave en kasse i bunden af en fladskærm det er sku for lamt.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Tror nu ikke man skal satse for meget på plasma princippet. Flere og flere firmaer ser ud til at droppe det.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Jonas bojer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Tror nu ikke man skal satse for meget på plasma princippet. Flere og flere firmaer ser ud til at droppe det.
|
|
|
Ja og de gør tilsyneladende en stor fejl.
Pioneer forsætter og har de absolut bedste skærme på markedet. Når de kommer med deres 9 mm tynde skærme kommer de til at vælte verden.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Jonas bojer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
|
|
|
Hvilke firmaer? Links?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen har et godt koncept. Integration - kvalitet - design. Det er også rigtigt som det er skrevet at en fladskærm i sig selv har rene linier, så her er det svært at komme med en designmæssig nyhed. I et forsøg på integration har B&O jo altid på deres TV apparater kunne levere en rigtig god lyd, og for at fastholde dette har de været nødt til at skabe et design som giver en hvis volume til de indbyggede højttaler. Opgaven er løst med den kasse som også efter min mening misklæd et ellers stilrent fladskærms design. På min tegning kan man så se den nye BeoLab 10 mono center højttaler. Nok i erkendelse af at det er noget nær umuligt at integrer højttalerne i skærmen, har de så valgt at klare det designmæssige, ved at genopfriske et gammelt design fra system 9000, og dermed lige som hænge kunst under skærmen. Personligt syntes jeg det ser ret godt ud.
Jonas bojer skrev:
|
Hvorfor har de ikke lavet helt kabelfrie højtalere der køre på brændselsceller folk vil elske en helt kabelfri aktiv højtaler med det nye HDMI trådløse signal overførsel. JA hvorfor har B&O som jo går så meget op i design ikke for længe siden lavet trådløs signaloverførsel.
|
|
|
Det er jeg meget enig i, foreløbig er der kun lavet trådløs overførsel af lyd til link rum. Så hvorfor ikke også til de anvendte højttaler i et surround A/V set-up??.
Mit bud er at hvis lydkvaliteten skal følge med skal der udvikles en teknologi, andre endnu heller ikke har kunne løse tilfredsstillende. Så spørgsmålet kan nok besvares med PENGE til udvikling. Jeg kunne ellers godt unde Bang & Olufsen på Danske hænder, at blive de første med dette  koncept.
Den næste overvejelse man så kan gøre, er om det så ikke er det bedste for at komme videre, at gøre som F eks. bilindustrien, slå sig sammen med andre for at få den nødvendige kapital og teknologiske viden der skal til for at løse det der skal til for at opretholde det udmærkede B&O koncept.
Desværre er det nok den eneste vej frem for Bang & Olufsen.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan man synes at deres beovision 7 er grimt?

Efter min mening er det et af de flotteste tv'er der er på market. Og du kan sige meget, men de har fandeme et godt billede på det!
Arbejder selv på B&O og ser dagligt på disse skærme, og de kan altså et eller andet, enig det er p***e dyrt. og pioner laver et lille smule bedre billede, men de har ikke det samme design. og Enig beovision 8 (den med altanen) er er virkelig en om'er!
__________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |