| Forfatter |
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i guruer 
Jeg har ledt rundt på nettet for at finde et filter til denne kombination. Det tætteste jeg er kommet er en SA2K clone med 15w men med en SS9700.
Nogen der kender et godt link til et fungerende filter til disse enheder, eller er det "The hard way" 
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://lalena.com/audio/calculator/xover/ Delefilter
http://www.q-sound.dk/ Ude i højre side
Men skal nok kun bruges som guideline og derefter rette op på(tilpasse) lyden __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Elleson
Men har været der, bruger i dag et filter, der er hentet med "inspiration" fra web, men det kunne jo være der var en der havde et godt tip på en af enhederne, jeg fornemmer i mit setup en lidt skarp markering af s-lyde, mest fra lyse kvindevokaler. Det kunne jo være .....
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Kjeldsen 
Men - jeg har været forbi LC-audio's, var det HF-275 det stammede fra ? "universal" filter, men er lidt nervøs når min bas, som det fremgår er 4 ohms, hvor meget går der til diskanten i et sådanne filter ? - den valgte enhed Seas Millenium skal jo gerne over/eller=2500 i et "normalt" 12 db filter
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke gemt mine målinger, men jeg havde delefrekvens over 2500 Hz hvor det lød bedst, men ingen tvivl om at jo lavere der kan deles jo bedre (altid rart med lidt overskud), mit problem er for lidt effekt til diskanten, dette burde dog kunne afhjælpes med en kondensator parallelt over modstanden (størrelsen skal svare til delefrekvensen, men ca. 4,7 uF kan normalt gøre det), signalet til diskanten vil så hellere smutte gennem kondensatoren end modstanden, og på denne måde kan man så hente nogel dB.
Generelt ved seriefiltre skal diskanten have noget højere følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu begynder det jo nok at lyde, som om jeg kun sværger til 18dB HP/6dB LP filtre, men denne type filter er utrolig let at få til at lyde godt, samtidigt med at filteret også passer på diskanten. Fordelen ved dette filter er at bassen kun skæres med 6dB, og dette giver godt hul igennem, og de fleste basser ruller selv så pænt af, at det ikke giver nogle lydmæssige problemer. Den totale faseforskydning i filteret er ca. -90 grader omkring og over delefrekvensen.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |