| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der har købt en Blu-ray afspiller fra starten, skal nok også have en ny afspiller snart. De nye Blu-ray afspillere er jo nok lidt bedre end de første der kom frem.  Jeg ville ikke ærgre mig så meget over at have HD-DVD, om jeg havde valgt det, grundet de forholdsvis overkommelige priser der har været. Mine gamle Laserdisks, som har kostet kr. 350,-/stk, er dog noget jeg kan ærgre mig lidt over. Specielt dem der er gået laserrot i.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problem for HD-DVD folken, er at der slet ikke komme flere ny HD-DVD på market, og når de gammle er udsoldt (hvad der ere ved at ske lige
nu), bliver det meget svært at opdrive HD-DVD film, uden at man skal ud på bruget market, som jeg engang har skrivet så efter maj i år, er HD-
DVD formate sten død.
At man skal havde en ny Blu-ray afspiller på et tidspunk, er vel forventer på grund af profil 2.0 (også kendt som final profil og BD-Live), men ville
nok se tiden an (og se hvad profil 2.0 kan, har jo ikke bruget HDi på HD-DVD til noget), før at jeg skifter, kan let leve med profil 1.0 og PCM 5.1
lyd, og de rigtig god Blu-ray afspille med profil 2.0 komme jo først på market over sommer (som bla. Denons ny topmodel, DVD-2500BTCI og
3800BDCI).
Kan bla. ikke rigtig se at der er en ny topmodel på vej fra Sony (SONY BDP-S2000ES har vi jo ikke set på market, om der komme en afløser for
denne, er et spørsmål) og fra Pioneer (til at afløse LX70/70A).
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler det bare at der snart begynder at komme alle nye film på BD samtidig med DVD
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
dem der kun har hold 100% på HD-DVD, må havde en mærklig smag i munden,
|
|
|
Det kan være vi alle ender med en "mærkelig" smag i munden, hvis det viser sig at HD-DVD alligevel var det bedste, billigste og mest driftsikre system.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
De der har købt en Blu-ray afspiller fra starten, skal nok også have en ny afspiller snart. De nye Blu-ray afspillere er jo nok lidt bedre end de første der kom frem. 
Jeg ville ikke ærgre mig så meget over at have HD-DVD, om jeg havde valgt det, grundet de forholdsvis overkommelige priser der har været.
Mine gamle Laserdisks, som har kostet kr. 350,-/stk, er dog noget jeg kan ærgre mig lidt over. Specielt dem der er gået laserrot i. 
|
|
|
Ja, laserdisken blev også et dyrt format for mig. Men synes stadigvæk, at specielt lyden var bedre end de fleste DVDér, som jeg efterfølgende har ejet. T2 udgaven på laserdisken var helt suveræn..
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Spencer skrev:
De der har købt en Blu-ray afspiller fra starten, skal nok også have en ny afspiller snart.De nye Blu-ray afspillere er jo nok lidt bedre end de første der kom frem. Jeg ville ikke ærgre mig så meget over at have HD-DVD, om jeg havde valgt det, grundet de forholdsvis overkommelige priser der har været.Mine gamle Laserdisks, som har kostet kr. 350,-/stk, er dog noget jeg kan ærgre mig lidt over.Specielt dem der er gået laserrot i.  |
|
|
Ja, laserdisken blev også et dyrt format for mig. Men synes stadigvæk, at specielt lyden var bedre end de fleste DVDér, som jeg efterfølgende har ejet. T2 udgaven på laserdisken var helt suveræn.. |
|
|
JA og TÆNK Laserdisk fra 1992 Pioneer MUSE 1080i allerede dengang kunne man få HD ;) HAr over 100 laserdisk film ser dem stadig en gang i mellem skal til at se den store dejlig boks med Godfather
Laserdisk DTS rules ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette kunne værre sjove at få en test af T2 på Blu-ray/HD-DVD vs. T2 på Laserdisk og derved se om HD bilde og især på lyd siden er sket et
fremskridt ?
|
| Til top |
|
| |