Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Grado RS1 vs. AKG K 701 til Ipod primært? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bøjgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej! Er der nogen der har erfaring med Grado RS1 og AKG K701?Jeg har behov for nogle suveræne hovedtelefoner til primært Ipod men på længere sigt også til hjemmebrug. Jeg er nok mest varm på AKG K 701 men har hørt de er svær og trække på transportabel amp+Ipod?Er der nogen der har erfaring med det og hvilken amp kunne få det optimale ud af AKG. Lige nu har jeg et sæt Grado SR80 til min Ipod uden amp, de gør det rigtig godt til prisen men nu har der åbnet sig en ny verden for migså nu vil jeg gerne opgradere. Håber nogen kan hjælpe?
Til top Vis Bøjgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøjgaard

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

ok... jamen jeg vil ik mene nogen af dem egner sig til transportabelt brug, men den der egner sig mindst er nok k701... de er meget svære at trække, også er de ret store....

Men har du overvejet nogen IEM´s?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Bøjgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
ok... jamen jeg vil ik mene nogen af dem egner sig til transportabelt brug, men den der egner sig mindst er nok k701... de er meget svære at trække, også er de ret store....

Men har du overvejet nogen IEM´s?
Jeg tror ikke IEM´s er noget for mig. Jeg ønsker ikke og lukke helt af fra lyd udefra. Kan man virkelig ik købe en transportabel amp der kan trække K 701?
Til top Vis Bøjgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøjgaard

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Uden at have prøvet det vil jeg tror at en hornet kan trække 701 uden de store problemer.....

Der er bare det at 701eren er meget forstærker kræsen, hvis den virkelig skal stråle. Efter min mening kan 701 spiller ganske godt med de fleste
transpotable forstærkere, men den vokser med forstærkeren (ligesom alle andre bøffer, bare lidt mere)

Et alternativ til 701 kunne være beyers DT880, den er ikke helt så kræsen MHT til forstærker...

Et andet alternativ kunne være Phillips HP9000, jeg var nede i tyskland og lytte lidt til den og den spiller altså som en hovedtelefon til mindst
dobbelt pris, jeg ved at dens forgænger HP1000 tørrer gulvet med mange meget dyrere bøffer..Og har en mistanke om at HP9000 er magen til,
men jeg havde desværrer ikke min Ipod og forstærker med mig så, jeg havde kun butikkens middelmådige lyd og forstærker til at vurdere den..

Men hvis du er til gradolyden, skulle du måske opgradere inden for det mærke, RS 1 og 2 er begge rigtig fine bøffer, hvilken en der passer bedst
til dig er et spørgsmål om smag 2eren er mere afrundet og balanceret, hvor 1eren er mere skarp og detaljeret...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Men hvor vil du bruge dem henne? På gaden i bilen? på kontoret?

Hvis du kan lide at have noget helt inde i øret, så kunne du kigge på yuin pk1, det er high-end ear buds, som lyder fantastisk og sidder super, hvertfald i mine ører

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Men hvor vil du bruge dem henne? På gaden i bilen? på kontoret?

Hvis du kan lide at have noget helt inde i øret, så kunne du kigge på yuin pk1, det er high-end ear buds, som lyder fantastisk og sidder super, hvertfald i mine ører

X2 til de yuin, vil mene det vil være ret så irreterende at gå rundt med et sæt som k701.
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke ear-buds kan tilfredsstille Bøjgaard. Han er en mand med HiFI-udstyr for flere 100K hjemme. Så jeg vil helt bestemt anbefale at han holder sig til K701 og eventuelt i fremtiden udbygger samlingen med RS1. Jeg tror også at Ray Samuels forstærkere kan give K701 det der skal til.
Så et sæt K701 + en Hornet er tæt på at koste det samme som RS1.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jo men, god lyd er jo meget subjektivt, hvor mange penge det har kostet betyder jo ik så meget.

Mht head-fi skal man jo først og fremmest tænke på, til hvad man skal bruge det til, desuden hvilken type lyd man kan lide.

Og Yuin pk1 er altså fantastiske hvis man ik vil ha noget inde i øret. Men ja k701 er bedre, rent objektivt, men eks. ik til løb

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

haha... løbe med k701 :D.. det gad jeg godt se..
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Bahrt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle, ville ikke oprette ny debat, da denne passer fint til emnet.

Jeg har tænkt mig at købe et par AKG K 701, da de ud fra min amatørbedømmelse synes at være bedst i både kvalitet og design. Dette er self.
subjektivt.
Jeg vil nu høre, om de er de mange penge værd? Og hvor finder jeg den bedste og billigste sælger af varen?

I jeres debat diskuterer i, om de er gode til transport, og at folk skal købe amps til dem. Her bliver jeg nødt til at spørge, hvad er en amp? Og kan
man ikke slutte AKG'en direkte til iPod'en? - Jeg mener, jackstikket kan vel hives af i enden af kablet som på så mange andre hørebøffer.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Bahrt skrev:
Hej alle, ville ikke oprette ny debat, da denne passer fint til emnet.

Jeg har t�nkt mig at k�be et par AKG K 701, da de ud fra min amat�rbed�mmelse synes at v�re bedst i b�de kvalitet og design. Dette er self.
subjektivt.
Jeg vil nu h�re, om de er de mange penge v�rd? Og hvor finder jeg den bedste og billigste s�lger af varen?

I jeres debat diskuterer i, om de er gode til transport, og at folk skal k�be amps til dem. Her bliver jeg n�dt til at sp�rge, hvad er en amp? Og kan
man ikke slutte AKG'en direkte til iPod'en? - Jeg mener, jackstikket kan vel hives af i enden af kablet som p� s� mange andre h�reb�ffer.

Jo, vil mene du finder dem billigst på ebay.de, men er ik sikker.

En amp(plifier) er en forstærker. Nå vi bruger dem bærbart er de typisk drevne af 9v batterier og på størrelse med en cigaret æske. Måden man slutter dem til er enten via jack-ud eller via line-out som findes på ipods.
Grunden til vi bruger dem er fordi,at høretelefoner som specielt k701 kræver en del saft og kraft for at lyde optimalt... du kan sige at trække dem direkte fra jack stikket på en ipod ville være som en 1.1liter fiat motor i en Ferrari Enzo

Bahrt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Men altså, nu er jeg jo ikke pro på området. Så er det vigtigt at købe amp også, jeg mener, jeg skal bruge AKG'erne en del, når jeg er på farten.
Så er det helt udelukket at benytte dem uden amp til ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes