| Forfatter |
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har kigget lidt på Primare og især i30 forstærkeren. Er der nogle som kan fortælle hvordan lyden er på den. Ved godt det er svært og man burde tage ned og lytte den 
Er lyden til den varme eller kolde side ? Idag har jeg en Denon PMA 1500 forstærker.
Pft.
Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolde side
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
CarstenH Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)
Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de spiller super lækkert ;)
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har I30. Den er til den kliniske side. Meget neutral efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
men du kan prøve at give atoll et lyd .. syntes de er lidt mere varm i lyden
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
|
Hej,
Har kigget lidt på Primare og især i30 forstærkeren. Er der nogle som kan fortælle hvordan lyden er på den. Ved godt det er svært og man burde tage ned og lytte den 
Er lyden til den varme eller kolde side ? Idag har jeg en Denon PMA 1500 forstærker.
Pft.
Mvh. Torben
|
|
|
Jeg har så ikke hørt I30, men har selv I20...gik fra Denon PMA 1500 til Primaren og sikke et skift! Denon'en var en fin forstærker til prisen og lidt varm i lyden, men syntes bestemt ikke det blev køligere med Primare. Tværtimod er den, foruden at være varm i lyden, også detaljeret, levende og musikalsk og klart en forbedring. Men Primare er jo trods alt også i en anden pris og kvalitetsklasse 
At Atoll skulle have en varmere klang end Primare er jeg ikke enig i, ikke den model jeg har ihvertfald...har hørt såvel IN50 og IN100 og det er fine forstærkere, no doubt, men en anelse lyse så foretrækker klart min Primare!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
2ben.dk skrev:
|
Hej,
Pft.
Mvh. Torben
|
|
|
Jeg har så ikke hørt I30, men har selv I20...gik fra Denon PMA 1500 til Primaren og sikke et skift! Denon'en var en fin forstærker til prisen og lidt varm i lyden, men syntes bestemt ikke det blev køligere med Primare. Tværtimod er den, foruden at være varm i lyden, også detaljeret, levende og musikalsk og klart en forbedring. Men Primare er jo trods alt også i en anden pris og kvalitetsklasse 
At Atoll skulle have en varmere klang end Primare er jeg ikke enig i, ikke den model jeg har ihvertfald...har hørt såvel IN50 og IN100 og det er fine forstærkere, no doubt, men en anelse lyse så foretrækker klart min Primare! |
|
|
Denon PMA 1500 er da på ingen måde varm i lyden, tværtimod  Den er ret lys endda. Primare er mere neutral... Atoll IN50/IN100 er derimod mere varme i det.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 03:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Taurus skrev:
2ben.dk skrev:
|
Hej,
Pft.
Mvh. Torben
|
|
|
At Atoll skulle have en varmere klang end Primare er jeg ikke enig i, ikke den model jeg har ihvertfald...har hørt såvel IN50 og IN100 og det er fine forstærkere, no doubt, men en anelse lyse så foretrækker klart min Primare!
|
|
|
Denon PMA 1500 er da på ingen måde varm i lyden, tværtimod Den er ret lys endda. Primare er mere neutral... Atoll IN50/IN100 er derimod mere varme i det. 
|
|
|
Du må tænke på andre Denon forstærkere der ganske rigtigt kan være lidt lyse i klangen. PMA 1500 og PMA 2000 er på ingen måde lyse i det, snarere er de lidt mørke i klangen! Har været den tilfredse ejer af PMA 1500 i flere år og ligemeget hvad jeg har sat den sammen med har den altid haft en varm og behagelig indflydelse på lyden 
Atoll, ihvertfald den lille IN50, har derimod en temmelig markant diskantgengivelse hvilket gør klangen lidt lys og til tider direkte anstrengende, men stadig meget medrivende og musikalsk! Bestemt et lyt værd!
Har haft såvel PMA 1500 og 2000 som IN50 og IN100 hjemme og sat til de samme højttalere og tendensen var helt klar.
Men okay, alle har jo deres opfattelse af tingene så derfor er der da én ting man forhåbentlig kan blive enige om og det er at man ALTID må gøre sig sine egne erfaringer ved at lytte selv 
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ikke dine højtalere der er mørke?
Fordi hvis Denon er mørk, Primare mørkere.... Så er der noget galt med min Primare :P Min højtalere er på ingen måde lyse i det, og min lyd med Primare'en spændt for vil jeg nu beskrive som neutral... :)
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Mange tak for svarene. Tror jeg vil kigge nærmere på i20 - tror fint at den kan dække mit behov.
PMA 1500 gør det bestemt godt - men vil gerne løfte lyden lidt. Dejligt at der er andre som har taget skiftet fra den og til primare . Nogle som kender et sted man kan høre den i området (vejle - kolding) ?
Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eiberg skrev:
|
Det ikke dine højtalere der er mørke?
Fordi hvis Denon er mørk, Primare mørkere.... Så er der noget galt med min Primare :P Min højtalere er på ingen måde lyse i det, og min lyd med Primare'en spændt for vil jeg nu beskrive som neutral... :)
|
|
|
Nu skal vi passe på ikke at rode begreberne sammen, sagde ikke noget om Primare er mørkere end Denon i klangen, blot at den ikke var køligere, altså ikke mindre varm.
Er enig i Primare er neutral i klangen, men den I20 jeg ejer har også samtidigt et behageligt tilskud af varme. Og så har jeg en ide om I20 er mindre kølig i klangen end I30, men det er så blot en formodning udfra det jeg har læst om storebroderen.
En anden god ting er at I20 tilmed er noget billigere og den dækker fint mit behov.
Og så lige til sidst, tror der er en vis synergieffekt med mit Primare anlæg og så mine QLN 606 da de er udviklet samme sted i Växjö Sverige...det spiller ialtfald kanon sammen og bedre end noget andet jeg har prøvet med de højttalere
|
| Til top |
|
| |