Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til valg af lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg skal købe et nyt lærred, men jeg er lidt i vildrede omkring hvilket og hvor mange penge jeg skal bruge.

Her er nogle parametre:

- Jeg har hidtil haft et fastrammelærred, men bliver nu nødt til at få et rulle- eller motorlærred i stedet.

- Jeg sidder 2,5m fra lærredet, så det skal ikke være for stort. Jeg vil tro at noget i stil med 77" er passende.

- Jeg har lige nu en Sanyo Z3, som jo ikke er alt for lysstærk, men det er ikke usandsynligt at jeg køber en bedre projektor på et tidspunkt, f.eks. en hd-projektor og f.eks. i år.

Afstanden til lærredet, og dermed størrelsen, at det skal være 16:9 og at det ikke kan være et fastrammelærred, ligger fast.

Men det ligger ikke fast om det skal være gråt eller hvidt. Og det ligger heller ikke fast om jeg om jeg skal købe et lærred som holder både til Z3 og til en fremtidig og helt anderledes projektor, eller om jeg skal købe et eller andet hæderligt men ikke alt for dyrt primært til min Z3, som nok bliver skiftet ud samtidigt med min Z3. Jeg hælder selv mest til det sidste.

Men hvor køber man noget hæderligt og "midlertidigt" til en Z3 og til hvor mange penge?

Kom gerne med nogle konkrete anbefalinger!

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Du skaffer lærredprøver! Så kan du teste inden du køber. Hvis du søger lidt i forum burde der være bid.

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Lærredsprøver er ok, men jeg har selv kigget på mange lærredsprøver tidligere og de siger ikke så meget, efter min mening. Desuden kan det jo være at der er lærreder jeg ikke er opmærksom på som andre har gode erfaringer med.

Jeg har søgt i forummet, men der er nu ikke nogen der svarer på netop mit spørgsmål.

En af de ting jeg tænker er at når jeg kun skal have 77" lærred, så er der risiko for at der med en fremtidig projektor vil komme for meget lys eller at jeg må have lidt for meget gang i en manuel iris eller lignende. Så alene af den grund er et gråt lærred måske en god idé.

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Det er ikke mange svar jeg får i denne tråd :)

Jeg har besluttet at det lærred jeg køber nu kun er til min Z3, og bliver solgt sammen med denne på et tidspunkt når jeg er klar til en hd-projektor. Så ligger det i det mindste fast.

Men kan jeg ikke få nogle bud?

Og er der ikke nogen der vil bekræfte at et gråt lærred er en god idé når jeg kun skal have 77". Der kan jo nemt komme for meget lys i den størrelse.

/David

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Otto har da nævnt at Lissau's White Flex eller Grey Flex er et fint lærred, hvis man ikke vil bruge alle pengene på et Stewart-lærred.

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Otto har da nævnt at Lissau's White Flex eller Grey Flex er et fint lærred, hvis man ikke vil bruge alle pengene på et Stewart-lærred.

Så vidt jeg ved, så findes de to dug-typer kun på fastrammelærred og tab tension. Jeg skulle bruge et rullelærred.

Jeg har bestilt et Quality Screen Diplomat GreyLine 170 x 95,5 (DG1817-W). Jeg håber ikke at det er det værste valg i verden.

Otto, hvor er du når man har brug for dig! :)

/David

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

pinkfloydhomer skrev:

Otto, hvor er du når man har brug for dig! :)

mail@av-precision.dk . Du behøver ikke at gøre det sværere end det er .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes