Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX-SR705 vs DENON AVR-2808 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xebitx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved at bygge en hjemmebio og overvejer at købe en af følgende receivere:

Onkyo TX-SR705 eller DENON AVR-2808

Hvilken en skal man vælge og hvorfor?
Til top Vis xebitx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xebitx
 
troelsfilm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige ingen af dem

 

kast et blik på følgende tråd

 

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62530&P N=2

 

mvh

Troels

Til top Vis troelsfilm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsfilm
 
-claus-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har også kig paa disse to recievere, da jeg syntes at 805 eller 875 bliver for stor. Onkyo faar meget ros mange steder, men det siges at den bliver meget varm. Da jeg vil have den til at staa i et halvlukket vaeghaengt  hylde system, som f.eks. dem fra Frislev, har jeg ogsaa kig Denon 2808. Jeg ved ikke om det er overdrevet at Onkyo skulle blive mere varm end de andre. Desuden skulle Denon ogsaa have auto lipsync     
Til top Vis -claus-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -claus-
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

-claus- skrev:
Jeg har også kig paa disse to recievere, da jeg syntes at 805 eller 875 bliver for stor. Onkyo faar meget ros mange steder, men det siges at den bliver meget varm. Da jeg vil have den til at staa i et halvlukket vaeghaengt  hylde system, som f.eks. dem fra Frislev, har jeg ogsaa kig Denon 2808. Jeg ved ikke om det er overdrevet at Onkyo skulle blive mere varm end de andre. Desuden skulle Denon ogsaa have auto lipsync     

Jeg har selv en denon 2807, og den bliver altså også pænt varm når der bliver spillet højt. Måske er det pga mine 4 ohms højtalere, men varm bliver den ihvertfald. Håber ikke at onkyoen bliver mere varm, for så er det ret galt.

Hvis jeg var dig ville varmen ikke bekymre mig. Jeg ville tage den jeg synes lyder bedst og som har de features som jeg har brug for.

Lige meget hvilken af de 2 recievere du vælger, bør man ikke sætte den ind et sted hvor der ikke er meget friplads og luft.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
-claus-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Mange tak
Jeg taenkte ogsaa at det loed lidt maerkeligt at Onkyo recieverne skulle blive mere varme end konkurenterne. Er der nogen der ved om Denons Auto lipsync (A/V sync) er noget der virker, eller om det bare ser godt ud paa papiret.
Til top Vis -claus-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -claus-
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes