| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, Jeg søger til råd og vejledning til fremtidige køb/udskiftninger til hjemmet.
Jeg har i de sidste par år kørt med et setup der er bygget som følgende:
-
Forstærker: Harman Kardon AVR 2500
-
Højtalere: 4 stk JBL HP580, 1 stk JBL TiK Center
-
Projektor: Panasonic AE500
-
TV: Gammelt Samsung CRT
-
HTPC: Shuttle SN95G5
Nå men til spørgsmålet.. Ville jeg få meget ud af at skifte min forstærker ud med en H/K8500 eller burde jeg købe noget der var nyere, som har HDMI osv.
Jeg har lige bestilt YouSee HD boksen. Også regner jeg også med på et tidspunkt at bestille et nyt tv (HDMI tilslutning).
Men jeg bruger mest mit setup til at se film. Og ser ingen udskiftning eller tilføjelser af højtalere i de kommende år.
Og max pris er ca. 6-7000.
Hmm... mere info i kan bruge muligvis:
JBL HP580 Datasheet: Max Recommended Amp Power – 250 Watts Nominal Impedance – 4 Ohms Frequency Range – 30Hz – 27kHz Sensitivity (1watt@1meter) – 91dB DCB Crossover Frequency – 100Hz Crossover Frequencies – 800Hz, 3.5kHz DCB Drivers (two in compound configuration) – 10” Midbass Driver – 8” Midrange Driver – 5” High Frequency Driver – 1” Pure Titanium
JBL TiK Center: Max Recommended Amp Power – 100 Watts Nominal Impedance – 6 Ohms Frequency Range – 70Hz – 30kHz Sensitivity (1watt@1meter) – 88dB Crossover Frequencies – 2.8kHz Low Frequency Driver – 2 x 5 1/4" low/mid High Frequency Driver – 1” Pure Titanium
Nå men håber der er nogle der har nogle gode råd. Med venlig hilsen Sixon
|