| Forfatter |
|
savemaskine Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg må sige at jeg roder rundt i de forskellige formater og komprimeringer
Jeg har en toshiba HD-E1 HD-DVD afspiller og en onkyo TX-SR605 receiver.
Når jeg afspiller en HD-DVD i Dolby-trueHD vises PCM multichannel i displayet på onkyo´en.
Lytter jeg så til Dolby-TrueHD???
Hvorfor lyser DolbyTrue-HD logoet på onkyo´en ikke??
Er det fordi det ikke er bitstream??? og hvad er egentlig bedst??
Bliver sgu lidt forvirret, håber at nogle kan hjælpe.....
Venligst Torben
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en del tråde om dette emne hvis du søger lidt rundt på de forskellige fora.
men den korte version er at hd-e1 ikke kan sende hd-surround ud via bitstream. derfor skal du sende det ud i pcm og derved lade din hd-e1 afkode signalet. i forstærkeren vil der stå mulitchanel, men det er hd- surround du får ud af det. problemet er det samme med ps3. når du så skal høre Dolby digital eller DTS skal du sende det via bitstream og derved lade din forstærker dekode signalet.
|
| Til top |
|
| |
savemaskine Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak
Er det fordi det er deres billigste model(toshiba)?
Det vil sige at jeg ikke kan få gavn af at min onkyo kan dekode dtsHD- master audio?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan man muligvis godt have noget med det at gøre!..Men det også fordi den ikke understøtter HDMI vers 1.3!..Kun 1.2!..
Nej det kan du ikke!..Når du ser en HD-DVD med DTS-HD, så "hiver" afspiller "kun" et Fullrate DTS-spor ud af disken (1.5mbps), da den ikke understøtter DTS-HD!..Men det lyder stadig bedre, end et normalt DTS-spor (som reelt)!..
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have en Toshiba HD-EP 35 eller XE-1 for at kunne bitstreame 7.1 over til din 605, hvilket lyder fantastisk. Men husk de fleste film leveres med max 5.1 !!
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
E1 kan ikke sende HD-bitstream her skal man op i XE1 (med FW 2.8) eller EP 35, derfor laver den alt om til PCM, så med E1 har du ingen glæde af
din Onkyo
kan decode de ny lydformater.
Så derfor er det 100% korrekt at der vises "PCM multichannel i displayet på onkyo´en."
|
| Til top |
|
| |
savemaskine Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, men med mit setup får jeg, hvis jeg har forstået det korrekt, det fulde ud af DD-trueHD via PCM?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps!..
HD-sporene er pakket PCM!..Men jeg har selv prøvet at sammenligne E1, med min XE1 (PCM vs Bitstream)!..
Og jeg syntes bestemt at Bistream er bedre end PCM!..Der er langt mere gang i lyden, detaljeret, "føles" højre ved samme db osv..Så med prisen på en EP-35, syntes jeg bestemt du skulle invistere i sådan en!..den er jo også fremragende, til SD-afspilning (har jeg læst mig til)
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
| Til top |
|
| |
savemaskine Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fundet ud af at HD-DVD er så godt som død 
Så tror egentlig at jeg beholder min E1´er og så i stedet køber en BD-afspiller..
Nogen der har nogen forslag ?
Den skal kunne sende lyd i bitstream og er det ikke profil 2.0 det skal være?????
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
savemaskine skrev:
Har lige fundet ud af at HD-DVD er så godt som død 
Så tror egentlig at jeg beholder min E1´er og så i stedet køber en BD-afspiller..
Nogen der har nogen forslag ?
Den skal kunne sende lyd i bitstream og er det ikke profil 2.0 det skal være?????
|
|
|
Tja, det er korrekt der ikke produceres flere afspillere, film er der heller ikke så meget nyt på vej af. Men til gengæld er både afspillere og film, forbasket billige. BD-afspillere som har bitstream og Profil 2.0 koster temmelig en del endnu. Følger dog ikke 100% med på det område, da jeg nøjes med in PS3, som ikke kan bitstreame. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
savemaskine Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke maskiner der kan det overstående er på market nu???
Synes godt nok der er meget man skal sætte sig ind i for ikke at brænde nallerne
|
| Til top |
|
| |