Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: bitstream el. PCM (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
savemaskine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg må sige at jeg roder rundt i de forskellige formater og komprimeringer

Jeg har en toshiba HD-E1 HD-DVD afspiller og en onkyo TX-SR605 receiver.

Når jeg afspiller en HD-DVD i Dolby-trueHD vises PCM multichannel i displayet på onkyo´en.

Lytter jeg så til Dolby-TrueHD???

Hvorfor lyser DolbyTrue-HD logoet på onkyo´en ikke??

Er det fordi det ikke er bitstream??? og hvad er egentlig bedst??

Bliver sgu lidt forvirret, håber at nogle kan hjælpe.....

Venligst Torben

Til top Vis savemaskine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af savemaskine
 
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Der er en del tråde om dette emne hvis du søger lidt rundt på de forskellige fora.

men den korte version er at hd-e1 ikke kan sende hd-surround ud via bitstream. derfor skal du sende det ud i pcm og derved lade din hd-e1 afkode signalet. i forstærkeren vil der stå mulitchanel, men det er hd- surround du får ud af det. problemet er det samme med ps3. når du så skal høre Dolby digital eller DTS skal du sende det via bitstream og derved lade din forstærker dekode signalet.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1
 
savemaskine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ok, tak

Er det fordi det er deres billigste model(toshiba)?

Det vil sige at jeg ikke kan få gavn af at min onkyo kan dekode dtsHD- master audio?

Til top Vis savemaskine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af savemaskine
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ja det kan man muligvis godt have noget med det at gøre!..Men det også fordi den ikke understøtter HDMI vers 1.3!..Kun 1.2!..

Nej det kan du ikke!..Når du ser en HD-DVD med DTS-HD, så "hiver" afspiller "kun" et Fullrate DTS-spor ud af disken (1.5mbps), da den ikke understøtter DTS-HD!..Men det lyder stadig bedre, end et normalt DTS-spor (som reelt)!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Du skal have en Toshiba HD-EP 35 eller XE-1 for at kunne bitstreame 7.1 over til din 605, hvilket lyder fantastisk. Men husk de fleste film leveres med max 5.1 !!

__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

E1 kan ikke sende HD-bitstream her skal man op i XE1 (med FW 2.8) eller EP 35, derfor laver den alt om til PCM, så med E1 har du ingen glæde af
din Onkyo
kan decode de ny lydformater.

Så derfor er det 100% korrekt at der vises "PCM multichannel i displayet på onkyo´en."
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
savemaskine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

okay, men med mit setup får jeg, hvis jeg har forstået det korrekt, det fulde ud af DD-trueHD via PCM?

Til top Vis savemaskine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af savemaskine
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeps!..

HD-sporene er pakket PCM!..Men jeg har selv prøvet at sammenligne E1, med min XE1 (PCM vs Bitstream)!..

Og jeg syntes bestemt at Bistream er bedre end PCM!..Der er langt mere gang i lyden, detaljeret, "føles" højre ved samme db osv..Så med prisen på en EP-35, syntes jeg bestemt du skulle invistere i sådan en!..den er jo også fremragende, til SD-afspilning (har jeg læst mig til)

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
savemaskine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Har lige fundet ud af at HD-DVD er så godt som død

Så tror egentlig at jeg beholder min E1´er og så i stedet køber en BD-afspiller..

Nogen der har nogen forslag ?

Den skal kunne sende lyd i bitstream og er det ikke profil 2.0 det skal være?????

 

Til top Vis savemaskine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af savemaskine
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

savemaskine skrev:

Har lige fundet ud af at HD-DVD er så godt som død

Så tror egentlig at jeg beholder min E1´er og så i stedet køber en BD-afspiller..

Nogen der har nogen forslag ?

Den skal kunne sende lyd i bitstream og er det ikke profil 2.0 det skal være?????

 



Tja, det er korrekt der ikke produceres flere afspillere, film er der heller ikke så meget nyt på vej af. Men til gengæld er både afspillere og film, forbasket billige.

BD-afspillere som har bitstream og Profil 2.0 koster temmelig en del endnu. Følger dog ikke 100% med på det område, da jeg nøjes med in PS3, som ikke kan bitstreame.


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
savemaskine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hvilke maskiner der kan det overstående er på market nu???

Synes godt nok der er meget man skal sætte sig ind i for ikke at brænde nallerne

Til top Vis savemaskine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af savemaskine
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes