| Forfatter |
|
mentjali Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg står og skal indvistere i nyt tv, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge. jeg har set på nad 32a1, og SAMSUNG LE-40S67BD, men ved ikke hvad for en af dem der vil være det bedste valg.
Og på nad'et står der ved VGA bare et 1tal, men ved samsung står der D-SUB, hva satan er D-SUB?, Gider jo selvfølgelig ikke ud og indvistere i noget jeg alligevel ikke kan tilslutte min computer
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af dem er noget værd.
Køb et Panasonic PX80. Det er virkelig det bedste du får for pengene i øjeblikket.
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Ingen af dem er noget værd.Køb et Panasonic PX80. Det er virkelig det bedste du får for pengene i øjeblikket.
|
|
|
har været inde i butikken og set på nad'et og syntes da bestemt den var pengene værd. og nu ligger det tv du kom fre med også nogle tusinde over hva mit buget for tv er ;-). men hva er forselen på almindelig vga og så D-SUB?
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke noget der hedder en VGA indgang. Det hedder en D-SUB indgang Så for at besvare dit spørgsmål i denne sammenhæng, så er det det samme. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Der er ikke noget der hedder en VGA indgang. Det hedder en D-SUB indgang Så for at besvare dit spørgsmål i denne sammenhæng, så er det det samme. |
|
|
Jep det fik jeg også selv søgt mig frem til. efter lang tid.
|
| Til top |
|
| |
hjur Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony kdl-40w3000. Har netop købt et selv og der er også indbygget dvb-c tuner til yousee/stofa hvis du skulle få brug for det nu eller i fremtiden (så slipper du for digitalboksen). Kanon tv - er virkelig positivt overrasket  ...
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hjur skrev:
Sony kdl-40w3000. Har netop købt et selv og der er også indbygget dvb-c tuner til yousee/stofa hvis du skulle få brug for det nu eller i fremtiden (så slipper du for digitalboksen). Kanon tv - er virkelig positivt overrasket ... |
|
|
hva prisklasse ligger den i?
|
| Til top |
|
| |
hjur Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
12500 i DK hvilket er billigt ift. vejl. på 22000
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hjur skrev:
12500 i DK hvilket er billigt ift. vejl. på 22000
|
|
|
okay, ligger dog også lidt over det prisleje jeg havde sat mig i hovedet. men ender jo nok med i sidste ende jeg rykker de par tusinde mere op i prisklasse
|
| Til top |
|
| |
hjur Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også sat mig for at skulle bruge max. 10 K men så endte det alligevel med at jeg tømte sparebøssen helt  . Man vil fortryde at gå på kompromis når det ikke drejer sig om mere - synes jeg i hvert fald...
|
| Til top |
|
| |
hjur Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS Sony´en kan selvfølgelig også tilsluttes pc - der følger også pc-kabel med...
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hjur skrev:
Jeg havde også sat mig for at skulle bruge max. 10 K men så endte det alligevel med at jeg tømte sparebøssen helt . Man vil fortryde at gå på kompromis når det ikke drejer sig om mere - synes jeg i hvert fald... |
|
|
ved nu ikke hvis man feks tager nad'en syntes jeg den er formidabel til prisen i henhold til muligheder og billedet på den. men okay nu er jeg heller ikke så meget inde i det endnu, det tager jo mange år at lære. ;-)
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Panasonic PX80 kan du købe billigt gennem fælleskøbet på Recordere. Det er en plasma-skærm og den skulle være rigtig god.
Den omtalte Sony-skærm er også populær, men den er så LCD. Forskellene mellem de to teknologier er ikke så udprægede som de har været, men de er der. Jeg vil ikke anbefale dig på forhånd at vælge, om det skal være LCD eller Plasma du skal have, (det bør være billedet der afgør det og ikke teknologien), men jeg ville nok lige prøve at se et par eksempler på begge dele i den prisklasse du kigger på, inden jeg købte et TV - Det kan jo være at du er en af dem der sværger til det ene eller det andet.
Ellers er der også et spændende TV på vej fra LG fx 42PG6000, men der er vist ikke mange der har set det i aktion endnu (andet end svenskere af en eller anden grund)
Et sidste velmenende råd. Lav være med at presse dig selv til at give de 2-3-4000kr mere end du har sat dig for. Det gør ondt i pengepungen, og du får IKKE noget perfekt TV alligevel. Der er masser af fine fladskærme, men der er stadig også mange små fejl i dem.
Hvis du virkelig har måtte presse citronen for at få råd til TV'et, er det ofte sværre at se igennem fingre med nogle af de småfejl der måtte være. (Det kunne fx være hakken ved vertikale panoreringer, billedstøj på nogle kanaler, summen fra skærmen ved lyse billeder, manglende detaljer ved mørke scener osv)
Det er småting man sagtens kan leve med, men det er bare vigtigt at vide at man ikke får et perfekt TV, selvom man betaler så meget at det virkelig gør ondt. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |