Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector M3 sig. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa.. Hvor langt fra bagvægen vil I mene denne højttaler skal, for det er optimalt? Har lidt svært ved selv at bedømme det..

/jonathan

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hey

50cm er et godt sted at starte, desuden har den basport bagud og bassen vil fremhæves jo længere på bagvæggen du stiller den...

Men der er kun at prøve sig frem, få evt en ven eller konen til at flytte dem frem og tilbage fra bagvæggen, mens du sidder på sofaen og vælg et stykke musik du kender ud og ind, og spil denne et par gange eller 4 for at finde den placering hvor musikken lyder bedst...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Hey

50cm er et godt sted at starte, desuden har den basport bagud og bassen vil fremhæves jo længere på bagvæggen du stiller den...

Men der er kun at prøve sig frem, få evt en ven eller konen til at flytte dem frem og tilbage fra bagvæggen, mens du sidder på sofaen og vælg et stykke musik du kender ud og ind, og spil denne et par gange eller 4 for at finde den placering hvor musikken lyder bedst...

Vil jeg da prøve - men tror da kæresten får et føl, hvis den kommer så langt ud fra vægen, men hva - så er det jo bare frem med tudekiksene.

/jonathan

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:

Imbalance skrev:
Hey

Vil jeg da prøve - men tror da kæresten får et føl, hvis den kommer så langt ud fra vægen, men hva - så er det jo bare frem med tudekiksene.

/jonathan

Højttalerens placering er noget af det vigtigste, plads til sidevæggene er ligeså vigtig og dette kan ligeledes rettes til med en smule toe in hvis de står for tæt på der også.

Placering til bagvæggen kan jo så afpasses i forhold til det tilskud porten mod bagvæg i de fleste tilfælde giver, kan være at der skal mindre end 50cm til men der er ikk andet for at lege med det, men det er ikk nemt at afmærke den placering der nu er bedst, en sort tusch eller noget tape kunne jo bruges, hvis de ikke må stå ude i rummet til hverdag..

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
helledie skrev:

Imbalance skrev:
Hey

/jonathan

Højttalerens placering er noget af det vigtigste, plads til sidevæggene er ligeså vigtig og dette kan ligeledes rettes til med en smule toe in hvis de står for tæt på der også.

Placering til bagvæggen kan jo så afpasses i forhold til det tilskud porten mod bagvæg i de fleste tilfælde giver, kan være at der skal mindre end 50cm til men der er ikk andet for at lege med det, men det er ikk nemt at afmærke den placering der nu er bedst, en sort tusch eller noget tape kunne jo bruges, hvis de ikke må stå ude i rummet til hverdag..

Det kommer de til - ingen tvivl.. Men skal da lige ha prøvet mig frem så.. Men min. 50 cm?

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:

Det kommer de til - ingen tvivl.. Men skal da lige ha prøvet mig frem så.. Men min. 50 cm?

Ja prøv med 50cm, så 10cm frem og tilbage. :)

Jeg havde nogen 2½vejs Focal før, dem havde jeg godt 60cm fra bagvæggen, men de står nu godt 40 cm fra bagvæggen hos min mor og spiller ganske fornuftig, men de har også porten i bund og i front...

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver :) Tak for hjælpen.

/jonathan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes