Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Brugeranmeldelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hey folks

Efter at have gennemlæst en del brugeranmeldelser, skimmet mange flere, og dannet mig et generelt overblik over hele sektionen, tegner der sig (ikke overraskende) en vis tendens. Stort set samtlige anmeldelser af produkter får topkarakterer (!?!?)...

Kan det virkelig passe at folk er så subjektive, (og selvfede ) at de ikke tør indrømme et fejlkøb, eller svagheder ved deres indkøbte gear? - Og kan man i så fald vove at påstå, at hele sektionen i og for sig mister dens troværdighed?

Ovenstående er ikke et surt opstød, men en kritik rettet imod den generelle kvalitet af de anmeldelser der er at finde af brugernes eget grej herinde, og spørgsmålet er således hvorvidt I synes at sektionen overhovedet har en eksistensberettigelse?  

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Du har ret langt hen af vejen.

Der er forbavsende mange anmeldelser med 5-6/6 i karakter.

Enten er folk utroligt gode til at vælge det helt rigtige produkt, eller også er de bange for at fortælle at de faktisk har brugt penge på et dårligt produkt.

Det er trods alt ikke alle der er villige til at indrømme sidstnævnte.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

BasHunter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 03:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et par fejlkøb....

Kæmpe kenwood system, som blev stjålet....snøft -men alligevel et af de absolut dårligste køb jeg har haft, til og med THX-ULTRA godkendt. Det virkede ikke med softwaren og lyden var absolut ren men ikke højt som man ellers skulle tro med 5x130watt.

-stol aldrig på en Thailænder....

Ikke fordi jeg gider at ruske op i noget, men der er en derude som åbenbart ikke helt kan styrer sig. -hvorfor jeg intet gør ved det....Nogle gange skal man lade fortid være fortid og hva faen, jeg er ved at bygge mit helt eget fra bunden nu....rent DIY... -så lærer man ligesom lidt mere, end bare rage til sig.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

ja det er lidt tricky med de brugeranmeldelser. De fleste har jo købt ind efter at have overvejet købet nøje i forhold til andre produkter i samme prisklasse. Folk har ofte adskillige ting med hjemme på en lytter, så det ender jo altid med at de får det der passer bedst i deres setup i forhold til deres specifikke smag... Der vel ikke nogen der køber noget de selv synes lyder af l**t

Man skal jo også lige overveje at langt de fleste opgraderer. Hvis vi er lidt pragmatiske kan vi jo vælge at anse det gear, som netop er erstattet af det anmeldte gear som amatøranmelderens referenceudstyr.

Det er da i øvrigt fedt at der er nogen der gider
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Et eller andet sted er det noget pjat med de karakterer. Vi ved jo ikke på hvilket grundlag de gives - f.eks. "bedst i sin prisklasse", "ift. bedste forstærker" (har vedkommende den, og hvilken en er det?) - og karakterene overskygger det væsentligste i en test, hvilket naturligvis bør være en beskrivelse af lyden.

Kan man ikke undlade disse karakterer, og forsøge at beskrive fakta (pris, tilslutningsmuligheder osv. osv.) samt beskrive lydforskellen mellem 2 apparater bedst muligt? Det er oplysninger vi kan bruge, når vi læser/drømmer om ny indkøb. Dette har jeg forsøgt med et indlæg i starten af denne uge, dog uden den store respons (1 indlæg). Så måske er min ide ikke vejen frem  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes