Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Denon DB47F eller Kenwood KD990 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at vil købe en brugt grammafon.Jeg har valget i mellem en Kenwood KD 990 fra midt i 80erne eller en Denon DP 47 F.

Begge 2 er vedligeholdte og enejers.

Jeg hælder mest til Denon men udelukkende pga af kabinet i mahogny og designet. Men hvilken af disse er det bedste køb ?? prisen er ens.

Lupo

Til top Vis wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wulf

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage Kenwood, den er utrolig lækker, men det er bare min mening.

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej Niels !

Tak for kommentaren, men hvad er dit argument for at vælge Kenwood'en frem for Denon'en ? Er det ikke 2 top prudukter, eller er Denon'en bare pakket flot ind i mahogni kabinet...... ? Jeg ved at Denon'en ha fået skiftet de oprindelige kabler til guldbelagte.... Du kan godt høre hvad jeg helst vil have.. Men hvis Kenwood'en er en bedre spiller, snupper jeg den.

Evt. andre der lige kan give sit besyv med ????

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kender desværre ikke Kenwood spilleren, men Denon har jeg stiftet bekendtskab med. Den er bygget som en kampvogn, og fik så vidt jeg husker ganske gode anmeldelser den gang. En forbedring kunne være at smide en anden arm på. 
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Har selv en gammel DP47F til stå som reserve, denne spiller faktisk ganske godt, så hvis du vil have en fuldautomatisk pladespiller, så får du ikke en der er meget bedre. Men vælger du andre typer pladespillere uden automatik så kan du sagtens få bedre lyd.

Med hensyn til udskiftning af armen så er det ikke lige noget man gør på en DP47F, da armen er integreret i automatikken, selve armen er magnetisk styret, og derfor ganske fornuftig med hensyn til lyd.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Tak for gode råd Gorm og Kjeldsen....

Den ide jeg har fået, er at jeg vil gerne have en grammafon igen + vil skifte mit nuværende surround anlæg ud med noget gedigent High-End, hvor jeg har gik på Cyres Quatro.

Hertil vil jeg have en grammafon som spiller godt og ser godt ud. Hvis jeg så bliver bidt af det kan jeg kigge omkring efter bedre grammafoner, som f.eks. halvautomatiske/manuele.

Har før haft Thorens men var så dum at sælge den for 10 år siden

Men udfra jeres svar kan jeg forstå det er comsi, comsa med Kenwood KD990 eller Denon DP 47F, udfra fra den betragning af at jeg prøver med vinylen igen.

Der bliver iøvrigt ikke skiftet noget andet ud end hvis Pickupen trænger. ellers forbliver den valgte som original.

Havde ellers håbet på at få det svar at den ene var absolut et bedre køb end den anden. stillingen nu er 2:1 til Denon .

Wulf

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Er der ikke andre som kan komme med råd/kommentarer ang. valg af grammafon. Denon DP 47F eller Kenwood KD 990.....????

Handler i morgen

På forhånd tak

ravnsholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har haft en Denon for nogle år siden og ville klart vælge den frem for kenwoodén. Så vidt jeg ved har Denon også et bedre ry for produktion af pladespillere, end Kenwood. Smider du så en fornuftig pick-up på, får du ihvertfald god lyd.

Udover at den er bygget som en kampvogn, ser den også godt ud. Der er noget monumentalt over den.

Men igen det er bare min ydmyge mening.

Mvh Peter
Til top Vis ravnsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnsholt

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej Wulf,

Denon DP 47F giver da lyd fra sig, men skal det absolut skal være en aut. pladespiller så køb en tysk Dual pladespiller i stedet for. I mine øre bedre lyd til pengene. I tidernes morgen brugte jeg en Dual CS-510 monteret med Goldring G910 IGC mm pick-up, og jeg husker stadig hvordan denne løsning tæppebankede en Denon 47 monteret med Denon DL-160 high out.

Det bedste jeg kan sige om Denon's 47 model er at den sikkert kan omsættes hurtigt igen. Flere i dette forum husker den åbenbart som en rigtig god pladespiller. Hvorfor ikke vente på en Systemdeck, Ariston eller  f.eks. Thorens TD320/321 De ses ofte i DBA til rimelige priser.

Beklager min nedladenhed over for 47 modellen, men den og jeg blev aldrig rigtig gode venner.  

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej Pink !

Kanon kommentar ang. den Denon da røg den.

Hvad syntes du så om Kenwood KD 990 ?? hvis den også får en tæppebanker tur så ryger den også...

så køber jeg sgu den Thorens/Tandberg 165 til 500,- og hvis den ikke falder i god jord så kan jeg da bare smide den ud, koster ikke mere end 17 poser Matador Mix. Har den på hånden til i morgen.

Så gider jeg heller ikke høre mere om at det er en fuldautomatisk spiller jeg vælger, så jeg får en billig start og i får mig talt væk fra en fuldautomatisk...

alle er glade....

Tak for råd og links...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes