Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: RSA P-51 Mustang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

LISA III er ikke verdens flotteste men som med så meget andet her i livet er det jo selvfølgelig det indre det kommer an på.

LISA III - En virkelig lækker transportabel forstærker. Den seneste XP (Extended Play) udgave med indbygget opladeligt batteri. Den lille feature med at man kan give den lidt extra bass - ikke meget - men lidt virker virkelig overbevisende. Forstærkeren har noget af den flotteste transistor-baserede soundstage jeg har hørt og min Grace Design m902 bliver slået af pinden på enkelte opgaver.

Her er så mit hjemme- / Stue-setup. Jeg bruger en gammel Sony DiscMan som spiller rigtigt fint. Det gode er at den kan komme ned i skuffen når der ikke er plads til HiFi i stuen og den kan også komme med i sommerhuset, campingvognen ja aller steder hen. Det er en Sony D25-S helt tilbage fra 1992 - men den gør det godt.

Mine gamle HD595 er med fordi det var dem, der er skyld i at jeg overhovedet blev bidt af lyden fra hovedtelefoner. Jeg vender stadig tilbage til dem i ny og næ men ellers er det min bedre halvdel, der bruger dem for det meste.

Beyerdynamic DT-880 - efter min mening en alt for overset hovedtelefon. Her får man en helt utrolig god komfort og flot lyttevenlig lyd. En rigtig arbejdshest.

Grado GS1000 - Min absolutte favorit. I skarp konkurrence med mine ALO modded AKG K701 er GS1000 i mine ører en af de hovedtelefoner med størst soundstage. Det er ikke neutral lyd men "stor" lyd og hvis man godt kan lide bas for man smæk for skillingen her.

Mine forestukne transportable - Shure SE530. Når de sidder rigtigt så spiller de rigtigt.

Jeg bruger disse noget mere holdbare Ultimate Ears Super.fi 5 Pro som sparring med SE530'erne. De har en anelse mere bund men er knap så fine i lyden som SE530. Og når man elsker vokal-jazz vinder SE530. Men til rock vælger jeg Super.fi 5 Pro.

Min iPod Dock. Købt hos: http://www.aloaudio.com/ - Jeg har efterhånden handlet en del hos Ken Ball hos ALO Audio. Der er altid super service og man får sine ting meget hurtigt. Denne dock trækker virklig det bedste ud af iPoden. Jeg vil dog gerne have en dock fra QABLES på et tidspunkt for at sammenligne de to.

Jeg bestilte en gang for længe siden en XIN Reference - men den kommer sikkert aldrig. (Jeg har opgivet håbet.) Men så fik jeg lyttet til en HEADSIX på vores sidste Head-fi meet og den er et fremragende plaster på såret. Headsix'en har virkelig styr på bassen - igen med ALO Bling Bling iPod dock. Og et ALO kabel til mine Sennheiser HD650.

Her er så et af mine bedste køb overhovedet (indtil videre). Jeg har tidligere haft et sæt AKG K701 men blev aldrig 100% glad for dem da jeg dengang mente at mine Beyerdynamic DT-880 kunne løse den samme opgave. Det var sikker fordi jeg ikke havde den rette forstærker-makker-par til den dengang. Men jeg vågede alligevel pelsen og bestilte mig et sæt modded K701 hos Ken Ball og jeg må sige at de har overrasket mig positivt. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg bedst kan lide K701 eller mine GS1000. Det kommer nok an på mit humør hvad jeg bedst kan lide. Hvis det skal være "sjov" og kraftfuld lytning så vinder GS1000 men skal det være intim eller live musik så vinder K701.

Her er hele sættet og mine HD650 har bestemt ikke taget skade af at få nye kabler. Det har løftet noget af dynen væk fra dem. De er stadig uundværlige når man skal lytte til klassisk musik.

Her er så min anbefaling til en perfekt Head-fi entry level start pakke. Beyerdymamic DT-880 er en hovedtelefon der vil give rigtig god lyd til langt de fleste dagligdags brugere. Og med en Klasse-A forstærker fra Firestone Audio - evt. med den dedikerede Supplier (strømforsyning) så er man godt i gang.

Jeg lytter (og laver selv lidt) også meget til elektronisk musik fra min bærbare. Her tjener de små transportable DAC's enten den Optiske/COAX eller USB udgaverne (Her Optisk, Spitfire) også sit eget formål. De gør et super job og kan med lethed overgå langt de fleste almindelige indbyggede lydkort og så kan de let medbringes hvis man laver musik sammen med andre. Håber man kunne inspirere andre med lidt billeder. Om ikke andet har det været hyggeligt at dokumentere hvad jeg har stående....

Min fremtidige ønskeliste er følgende to ting:
1. En Rudistor RP7 - jeg savner en rør-forstærker. Havde en Vincent KHV-1 og jeg var vild med den. Men tror jeg stiler efter en Rudistor.
2. En bedre stationær CD-afspiller - men ved endnu ikke hvilken, der vil gøre det godt. Skal nok være balanceret da jeg endnu mangler at tage hul på hele den balancerede verden med fuldt balanceret lyd helt ud til hovedtelefonerne.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Damn, troede den var mindre 
Men whatever, den skulle jo være den bedste "portable amp" sååå
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Ja de er fede de K701 - og til at betale!
Har selv overvejet et sæt med bedre kabel/forbindelse - det bliver dog nok med Cardas kunne jeg forestille mig.

Du har ikke prøvet dem med rør endnu?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

burning77 gal en perfekt blandning af hovedtelefoner og forstærkere du har. Den LISA + AKG k701 combo må være i en klasse for sig. De ALO kabler er jo et kapitel for sig.

Man sidder jo her og oversavler sit keyboard. Du er en meget heldig mand :)

Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Damn, troede den var mindre 
Men whatever, den skulle jo være den bedste "portable amp" sååå

Egentligt er der en mindre version - den normale - som er noget tyndere. Det er den de viser på billederne på deres webside.

Min er LISA III eXtended Play versionen med et indbygget genopladeligt batteri som er større. Men jeg skal ikke have den med på farten. Den er beregnet til at medbringe til sommerhuset og i campingvognen. Hvis jeg skal have noget lyd med på farten er det Headsixen, der løser opgaven.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Ja de er fede de K701 - og til at betale!

Har selv overvejet et sæt med bedre kabel/forbindelse - det bliver dog nok med Cardas kunne jeg forestille mig.

Du har ikke prøvet dem med rør endnu?

Jeg har desværre ikke prøvet Cardas. Men jeg har læst at det også er et rigtigt godt valg og en klar forbedring.

Egentligt er hele grunden til at jeg ville have mig et sæt K701 igen at jeg til vores Head-fi meet fik den glæde at side i længere tid og skifte mellem mine GS1000 og Solvins K701'ere - NETOP på den fantastiske rør-forstærker som Solvin (læs mere i tråden her) har bygget. Solvins K701 var omkablet men jeg husker ikke lige hvilket kabel, han har brugt.

Og den oplevelse gav mig et nyt blik på K701 og med rør var det en virkelig fin lydoplevelse. Så RØR er helt klart noget af det næste jeg skal til at kigge på.

Jeg overvejer som sagt en Rudistor RP7 men er også meget fristet af at spørge Solvin om han vil bygge en til mig.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 10 Marts 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

FrederikS skrev:
burning77 gal en perfekt blandning af hovedtelefoner og forstærkere du har. Den LISA + AKG k701 combo må være i en klasse for sig. De ALO kabler er jo et kapitel for sig.

Hvis du synes jeg er heldig så skulle du kigge forbi til vores Head-fi meet næste gang. Det jeg har er intet i forhold til noget af det grej, der kommer med der

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

FrederikS skrev:

Hvis du synes jeg er heldig så skulle du kigge forbi til vores Head-fi meet næste gang. Det jeg har er intet i forhold til noget af det grej, der kommer med der

Regner med at være på plætten hvis det bliver afholdt på sjælland nær Kbh :)

Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Den der headsix du bruger på Ipodden, hvor kan den købes henne og hvad er prisen?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Headsix koster 140 Euro eller ca. kr. 1050,-. (Fragt er inkluderet i prisen.) Den skal købes hos Jan Meier fra Tyskland:

http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Jeg er blevt rigtigt glad for lyden og størrelsen. Men hvis du vil ofre 500 kr. mere bør du nok gå efter hans Corda 2Move. Den har en hårsbredde
bedre lyd og har indbygget USB DAC af rigtig god kvalitet. Så 2Move er et perfekt match til Laptop-tasken.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

ellers kan den købes brugt på head-fi.org, jeg gav 135$ for min incl fragt ca 700 kroner...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Headsix koster 140 Euro eller ca. kr. 1050,-. (Fragt er inkluderet i prisen.) Den skal købes hos Jan Meier fra Tyskland:

http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Jeg er blevt rigtigt glad for lyden og størrelsen. Men hvis du vil ofre 500 kr. mere bør du nok gå efter hans Corda 2Move. Den har en hårsbredde
bedre lyd og har indbygget USB DAC af rigtig god kvalitet. Så 2Move er et perfekt match til Laptop-tasken.

Lol, der var jeg ovenikøbet lige inde og kigge på netop 2Move, men havde slet ikke set Headsixen. Kunne nemlig godt tænke mig noget fornuftigt til de Beyerdynamic 880 jeg tror jeg køber, både til mobilt brug sammen med min Ipod men også til mere stationnært brug ved computeren, så det står mellem 2Move og så Firestones amp/DAC som jo så kun kan bruges stationært.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Lol, der var jeg ovenikøbet lige inde og kigge på netop 2Move, men havde slet ikke set Headsixen. Kunne nemlig godt
tænke mig noget fornuftigt til de Beyerdynamic 880 jeg tror jeg køber, både til mobilt brug sammen med min Ipod men også til mere stationnært
brug ved computeren, så det står mellem 2Move og så Firestones amp/DAC som jo så kun kan bruges stationært.

Så vil jeg UDEN TVIVL anbefale 2Move. Den er mindre, lyder bedre og er oveni købet billigere end Firestones AMP/DAC kombinationer. Og så har
Meiers små forstærkere en super fin synergi med netop DT880. Jeg mener endda at Jan Meier benytter DT880 som reference. Firestones
forstærkere er også gode men absolut ikke bærbare.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jesper Juul skrev:

Lol, der var jeg ovenikøbet lige inde og kigge på netop 2Move, men havde slet ikke set Headsixen. Kunne nemlig godt
tænke mig noget fornuftigt til de Beyerdynamic 880 jeg tror jeg køber, både til mobilt brug sammen med min Ipod men også til mere stationnært
brug ved computeren, så det står mellem 2Move og så Firestones amp/DAC som jo så kun kan bruges stationært.

Så vil jeg UDEN TVIVL anbefale 2Move. Den er mindre, lyder bedre og er oveni købet billigere end Firestones AMP/DAC kombinationer. Og så har
Meiers små forstærkere en super fin synergi med netop DT880. Jeg mener endda at Jan Meier benytter DT880 som reference. Firestones
forstærkere er også gode men absolut ikke bærbare.

Ok, så må jeg vist hellere få bestilt sådan en 2Move, spørgsmålet er om man kommer til at savne en strømforsyning til den, men det må jo komme an på en prøve. Tak for rådene.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Ok, så må jeg vist hellere få bestilt sådan en 2Move, spørgsmålet er om man kommer til at savne en strømforsyning til den, men det må jo
komme an på en prøve. Tak for rådene.

Jeg tror ikke du vil savne en strømforsyning. 2Move kører let omkring 100 timer på et enkelt 9V batteri! Så en strømforsyning er næsten kun i
vejen. Til gengæld er Meiers forstærkere så smarte at du kan sætte en næsten hvilken som helst strømforsyning til. Den justerer selv mellem 6-12
volt så har du en gammel strømforsyning liggende så kan den helt sikkert bruges.

Jeg mener også at hvis du bruger DAC-delen - så suger den strømmen herfra.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jesper Juul skrev:

Ok, så må jeg vist hellere få bestilt sådan en 2Move, spørgsmålet er om man kommer til at savne en strømforsyning til den, men det må jo
komme an på en prøve. Tak for rådene.

Jeg tror ikke du vil savne en strømforsyning. 2Move kører let omkring 100 timer på et enkelt 9V batteri! Så en strømforsyning er næsten kun i
vejen. Til gengæld er Meiers forstærkere så smarte at du kan sætte en næsten hvilken som helst strømforsyning til. Den justerer selv mellem 6-12
volt så har du en gammel strømforsyning liggende så kan den helt sikkert bruges.

Jeg mener også at hvis du bruger DAC-delen - så suger den strømmen herfra.

Ok, ja det er nok næppe et problem når den holder så længe. Og ja jeg dobbelttjekkede lige, og den kan strømforsynes fra USB porten, men er spændt på om det går ud over lydkvaliteten for den kan kun levere 5 volt, og det er jo noget mindre end et 9 volts batteri, men det må afprøves. Nu er den ihvertfald bestilt og betalt.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

En lille opdatering. Vi har her på Hifi4all været i gang med et gruppekøb af nogle formstøbte In-ears. Men det endte vist med at det kun blev mig, der fik bestilt? Men her er billederne.... og så kom der også lige en iQube med i købet. Den kan jeg VARMT anbefale.

Læg mærke til at de har indgraveret "R.H. 050208" - R.H. er mine initialer og datoen for produktionen af hovedtelefonerne.

Her er så iQuben. En Klasse-D hovedtelefonforstærker. Skabt til iPods.

High / Low gain, tænd-sluk og en volumen-knap, der virkelig kører lækkert. Hvad mere skal man bruge.

Der følger et lille gummi-bånd med iQuben, som også passer perfekt til en iQube og en iPod.

Her er hele sættet.

Super FreQs: Da jeg modtog pakken var første indtryk at jo - det har været billigt. (Ca. kr. 1300,-, inkl. fragt (98,-), importtold (208,-), støbning hos øreklinik (150,-) og SuperFreQs (179 USD = kr.850,-)) - men der er heller ikke andet med i pakken end disse in-ears og en lille stof (læder-look) pung til opbevaring under transport. Så man får åbenbart ikke mere end hvad man betaler for her. Kablerne der sidder på FreQs'ene er super gode. De er rigtigt bløde og giver et  absolut minimum af mikrofonisk støj. Jeg har også valgt at få dem lavet så de går over øret (normalt vælger de ikke dette) og det gør at der stort set ikke er mikrofonisk støj i dem. Rigtigt fint!

Mit umiddelbare indtryk af lyden er rigtig god. Bedre end prisen! De ligger meget tæt op ad mine Shure SE530. (Som jo koster det dobbelte!) Dog har FreQs'ene en anelse bedre bund. Mellem-tonerne og diskanterne i FreQs ligger dog noget længere tilbage og kommer slet ikke så meget frem som SE530.  Dog er det ikke noget der er direkte irriterende fordi det samlede lydbillede er utroligt "sammenhængende" hvis man kan sige det sådan. De virker meget afstemte og rigtigt behagelige i lyden. Lydbilledet er heller ikke super stort men alligevel helt ok til prisen. Så sammenlignet med SE530 er de noget varmere i lyden. Faktisk nogle gange lidt for mørke. Især hvis jeg bruger dem sammen med min Meier HEADSIX. Så kan bassen have en tendens til at mudre - noget SE530'erne absolut ikke gør.

Bærekomforten i disse formstøbte in-ears er helt fantastisk. De glider lige ind i øret (når man lige har lært at sætte dem ind) og så sidder de bare helt fast. Faktisk er de ret svære at få ud igen. Jeg må hive ret hårdt i ledningerne for at få dem fri og det ender sikkert med at der kommer en løs forbindelse derinde. Nogle gange gør det endda lidt ondt på øret når de skal ud igen. Men måske jeg lige skal finde et snuptag.

iQube: En virkelig analytisk lille hovedtelefonforstærker. Dens lyd ligger i den lysere ende. Helt bestemt lysere end Meier Headsix. Men også lidt mere detaljeret end Headsixen. Dog kan lyden godt blive en anelse for kedelig og stringent til mig. Men det behøver absolut ikke være et minus hvis det er det man går efter. Når jeg kobler mine Shure SE530 til denne - ja så dør de fuldstændig og bliver virkelig kedelige at lytte på. Men når jeg så til gengæld kobler mine HD650'ere på - så spiller de helt fantastisk. Der er virkelig en super lækker synergi mellem disse. Måske fordi mellemtingen mellem de lidt mørke HD650'ere og den lyse klare lyd fra iQuben passer perfekt sammen. iQuben kan ikke skrue særligt højt op for volumen hvilket passer mig fint. Headsixen er jo nogle gange ved at blæse ørene ud hvis man kommer til at skrue for højt op.

Og så er iQuben super godt designet! Jeg tror den kan holde til at falde ned fra toppen af Eiffel-tårnet uden at tage skade. Man må sige at den er skabt til at have med på farten. Batteritiden skulle også (har ikke brugt et helt batteri endnu) være helt ekstrem. Så det må være en perfekt rejsekammerat.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Har du en link til "iQuben" ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeps.

Dansk forhandler: Headaudio - hvor jeg købte min.

Produceret i Holland: af Qables - som også laver nogle fine iPod Docks

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 04:44 | IP-adresse registreret  

Skub toppen af dit øre tilbage, så kan du mosle pegefingeren ind bagved dine formstøbte, det er sådan jeg får mine ud, men de er så også lavet af blødt silikone og ikke hårdt acryl som freqs, eventuelt kan du dreje den fremad så burde den blive skubbet ud..

Ja desværre hoppede der to ud af fire fra, hvilket var lidt noget l**t, egentligt heller ikke særligt flinkt, synes jeg, selv er jeg ikke sprunget fra, men har valgt at vente til deres "musicmaker"version kommer og den skulle være lige på trapperne, den første anmeldelse er dukket op på head-fi..Samtidigt er jeg startet på nyt job som tager en frygtelig masse fritid, så jeg har haft svært ved at få taget mine aftryk...

Det glæder mig at du kan lide dem, men det bekymre mig lidt hvis de er mørkere i lyden end e-500 som jeg netop ikke benytter fordi de ingen diskant har , eller for lidt diskant til  mig må jeg hellere sige.....

Du kan jo sænke gain på din headsix, så kan du skrue lidt mere på volumen inden hjernen bliver banket til grød, jeg synes min er blevt noget mere venlig efter jeg fjernede de der sorte dimser indeni..

Hvis du smider din iqube ud fra Eiffeltårnet så sørg lige for at der ikk er nogen der får den i hovedet, hvis du giver besked står jeg klar med et net og en flugtbil...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes