Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nogle spørsmål vdr. scallering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-claus-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har fået købt et sæt kef 3005 højtalere (5.1) og har overvejet at købe en Onkyo 705 reciever. Jeg har ligeledes overvejet en Onkyo 875 pga af den bedre scaler og sikkert også en bedre lyd. Men spørgsmålet er om man har behov for scallering i recieveren. Jeg har en ps3, som jeg agter at bruge som CD/DVD/BD afspiller. Men den har jo en rimelig god scaler, går jeg ud fra. Og jeg planlægger at udskifte min sagem 60 selector, med den kommende samsung HD med harddisk optager og her går jeg også ud fra, at der ikke skal bruges en altenativ scaler. Jeg vil også købe en større skærm og det bliver nok en af Panasonic's nye plasmaer. Jeg har googlet efter oplysninger angående behovet for scalering i reciveren og det lader til at det faktisk kun er SD signalet som f.eks et alm tv signal der er behov at scallere, hvordan de så bærer sig ad med det, ved jeg ikke.  

Hvad mener i. Vil jeg få brug at scallere mine video signaler i en reciever, eller vil jeg være lige så godt stillet ved bare at sætte den til passthrough og bruge den som switch?

MVH Claus 

Til top Vis -claus-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -claus-

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg ikke der hersker nogen tvivl om at Reon HQV-chippen er bedre end den der nu sidder i PS3'eren, selvom den også skulle være ret pæn!..

Jeg vil bestemt mene at du er ikke dårligt stillet, hvis du køber en 875!..Hvis du kører en BD-skive, jo så er den ret underordnet, men til upscaling af dine SD'er, samt signalet fra din Selector, så mener jeg bestemt at du vil kunne se forskel!..

Også har 875 jo også en del flere watt, og det kan man altid bruge...Jeg har selv 875 (og er en stor fortaler for den), for syntes virkelig at det er en super fed A/V Receiver, der opfylder alle ens behov!..Så jeg mener bestemt at det er pengene værd, at give det ekstra og købe en 875!..

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

-claus-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Tak

Vil det sige at jeg kan slå scalleringen fra ved de nye hd selectore fra tdc. Og hvis jeg sætter ps3 til ikke at scallere DVD, så finder recieveren selv ud om det er BD eller DVD der bliver afspillet. Så man ikke manuelt skal ind og skifte indstillingerne på Onkyoen hver gang. Er der nogen der prøvet at sammenligne en PS3'er der scallere og et ps3 signal der bliver scalleret af 875'eren. Eller er der et link et eller andet sted.

Der er i sig selv ikke det at at 875'eren koster mere end 705'eren. Men jeg syntes at den er lidt stor og jeg havde egentligt planlagt at den skulle stå i en væghængt Argon cube fra Hifi klubben. Der skal vel også være lidt plads bag ved?

Jeg spørger også fordi jeg før har købt noget udstyr der har været utilstrækkeligt. Som f.eks. mangel på tilslutings muligheder osv.

Til top Vis -claus-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -claus-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes