Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Seriøst hidsige priser... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Faldt over denne her side....og gutten der ejer den har meget høje drømme. Af og til kan folk sætte utopisk høje priser herinde i Køb Salg og bytte, men det her er beyond utopia!!!!

http://www.hificlassic.dk/?t=gallery&f=gallery&id=6

Enten er han optimist, eller følger der et hus med til hvert produkt han sælger, for det er DYRT!!!!!!!!

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Og alligevel kan han sælge sagerne.

Når man har haft drømmen længe nok, så sker det at man bare tænker.....Pyt.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

ja meget vintage grej er aaaaalt for dyrt desværre :(

efterspørgslen bliver større og større

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Enig!

De priser er helt vilde! Han har vist ikke kigget meget omkring paa nettet mht priser.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

noget siger mig at han er skide lige glad med priserne på nettet...men det kunne da være at jeg skulle sælge ham noget af mit Tongue

Med de priser han stiller kunne jeg godt finde på at sælge ud af det og sælge eksklusivt til ham Tongue

Inden man får set sig om, har man til udbetalingen til et hus

Nordost flatline

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Bruger siden: 01 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da gerne deltage i debatten, eftersom det er min hjemmeside

Priserne er høje fordi jeg er momsregistreret og derfor har en hel del udgifter at dække (lagerleje, kørsel, tlf, internet, bilrep etc), udover skat og moms. Desuden tager det ofte 1-2 timer at pakke en effektforstærker eller et sæt højttalere i en trækasse for at sende det til Italien eller andet sted langt væk. Ofte er fragtprisen 15-1800kr for grej op til 150kg rundt i Europa, og det vil mine kunder ikke betale, men af en eller anden grund vil de ofte godt betale en højere pris for varen, og så "lyver" jeg (en af de hvide) og siger de kun betaler 90 euro fragt.

Jeg sælger også ofte til billigere priser for folk der selv vil afhente varerne.

Jeg har faktisk kigget mig en del omkring på nettet efter priser, og mit mål er altid at være billigere end www.audioscope.net , RUAD i Holland og vintagebutikkerne i Polen og Ukraine.

Nogle gange har jeg et forstærkersæt stående i 2 år inden det bliver solgt, og de renter skal jo også betales. Jeg er ikke millionær og bliver det absolut ikke af min hobbyvirksomhed www.hificlassic.dk

Sidste år havde jeg et overskud efter skat på 25.000kr og det er fint for mig. Det betaler min bil og hvis jeg er heldig, en skitur med børnene.

Det er klart at jeg ikke kan konkurrere med DBA og Hifi4all priser, men hos mig er folk også trygge ved at handle og ved at tingene virker. Når jeg finder det jeg gerne vil have, er det nogen gange lig med en tur til Sjælland for at hente det. Det koster en arbejdsdag (på mit rigtige arbejde) plus en halv jetjager i benzin og broafgift. Det bøvl er det ikke alle der gider, og så handler de i en vintage butik som min.

For mig er det en hobby, og det er sjovt at samle gammelt grej. Den dag det ikke er sjovt længere sælger jeg sikkert noget andet gammelt grej, eller ligger ude i hængekøjen i min have.

Mvh Verner

Til top Vis vern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vern

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej Verner.

Fedt at se at du kom ind i kampen. Jeg havde faktisk bare ventet på at det ville komme.

Jeg kan godt se fidusen, absolut, men hvad så med kunder fra DK? Det virker lidt til at du ikke vil have kunder i DK, men kun udenfor. Mærkerne er jo kendte herhjemme og priserne er også kendte, så jeg kan ikke tro, at din butik appellerer til folket herhjemme. At det er en hobby kan jeg sagtens se og fornemme Smile Og det er skønt at se folk der gør noget ud af det.

Jeg køber og sælger en del selv og sørger også ALTID for at udstyret er i ny stand når det ryger videre. Jeg tjener dog ikke på det, det er ren hobby og fordi det er sjovt at prøve nye ting. Man sætter faktisk penge til, da en rensning i min by åbenbart er en sjældenhed og at EN lille skod butik føler de har monopol på området ( selvom de er dummere en vådt pap )

Dine fragt priser undrer mig....har du set GLS??? De er enhvers ven på området...billigere og meget meget bedre

Nordost flatline

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis

Ja det er ikke mange danske kunder jeg har og det er fint med mig. Hvis jeg har haft noget stående længe (over et år) sælger jeg det næsten altid her på hifi4all til min kostpris. Bare for at komme af med det og få råd til noget nyt.

GLS er billige med små forsendelser, men en effektforstærker på 35kg i trækasse vil de ikke sende, og højttalere slet ikke. Desuden sender de kun til ret få lande. Fx ikke Grækenland, hvor jeg har en del kunder. Kun hvis man er erhverskunde (20 pakker om ugen) kan man få lov at få ALT sendt og til alle lande. Jeg sender kun en pakke om ugen i gennemsnit.

Om man tjener penge på det eller ej, er et definitionsspørgsmål. Jeg solgte for 5-600.000kr sidste år men havde som sagt et overskud på 25.000kr efter skat. Hvis jeg skulle regne timeløn på mit arbejde, havde jeg et stort underskud. Men som du også siger, en hobby skal bare være sjov og ikke nødvendigvis give overskud.

Mvh Verner

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Det der med hobby er jeg enig med dig i. Så længe det er sjovt, så kan en timeløn egentlig være lige meget. Jeg har længe opgivet at få alle de penge ind igen, som jeg har investeret. Så længe man kan gøre det uden at miste alt for meget, så er det fint med mig. Spændingen og glæden ved at få noget nyt hjem og tanken om den glæde de andre får ved at få det ind i deres hjem er lige mig Tongue

Dog har jeg ikke investeret så mange penge som dig, men jeg er oppe på ca 32000 indtil nu, men det er med mit eget forbrug også

Nordost flatline

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Verner det er da helt ok med at det er en forretning i har, og det er jo helt frivilligt hvor man handler, og helt klart meldt ud at det er en forretning, helt O.K.,og så er det jo nødvendigt med et moms nr. så der kan laves kvittering og evt. garanti m.v. men når det nu er gammelt udstyr som man tit selv kan købe (hvis man er hurtig) så ser det (lidt) dyrt ud, (inden man køber kan man  jo selv kontrolere og se om alt virker eller der skal renses m.v. det er uanset hvor man køber) de ting du har til salg ser også rigtig fine ud, men for at tage et eksempel: så var der en Accuphase T101 til salg her på siden (har selvfølgeligt ikke hverken set eller hørt den) men ang. pris var den udbudt til 1200 Kr. her må jeg så mene at du spidser blyanten lidt når du udbyder til 399 Euro, til den pris mener jeg at man selv har betalt for garantien, men det er jo helt frit hvor man køber, så alternativet er at købe direkte og uden garanti, og spare penge, det er helt frivilligt hvad man syntes der er sjovt      GURUP        

Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

gurup skrev:
 Accuphase T101 til salg her på siden (har selvfølgeligt ikke hverken set eller hørt den) men ang. pris var den udbudt til 1200 Kr. her må jeg så mene at du spidser blyanten lidt når du udbyder til 399 Euro, til den pris mener jeg at man selv har betalt for garantien, men det er jo helt frit hvor man køber, så alternativet er at købe direkte og uden garanti, og spar mange penge, det er helt frivilligt hvad man syntes der er sjovt GURUP        

Jeg købte den T-101 for 1200kr og den bruger vi nu som eksempel. Jeg kørte de 245km retur til Aalborg efter den (mange vil ikke sende det de sælger). Med reparation, benzin og vedligehold af bil, bliver man efter statens takst sat til 3,35kr pr km (det ganger du med de 245km). Jeg brugte 3,5 timer på turen (hvilket jeg ikke beregner timeløn for). Porto fra Aalborg havde været 140kr plus forpakning. Derfor kan vi sige 1500kr i indkøb som rundt tal.

Nu er den så til salg for 3000kr (399 euro) på min hjemmeside. Om et halvt år er der så en italiener der vil købe den og han byder mig 300 euro incl forsendelse. Vi ender sikkert på 2500kr incl porto. Jeg betaler så 522kr for en pakke på 17kg hos post danmark til Italien. Jeg bruger penge på bobleplast og skum til emballering og sikkert en halv time på at pakke den og en halv time på at køre på posthuset og stå i kø.

Jeg tjente altså 500kr på den tuner (1500kr betalt, køber giver 2500 og jeg bruger 500 på porto til ham). Nu skal skat så have 25% moms af overskuddet på den enkelte vare. Og ved årets slutning skal jeg gud hjælpe mig betale skat af det samlede overskud i firmaet.

Hvis du regner min kørsel ind i denne forretning, så giver det underskud, selv hvis italieneren betalte de 399 euro og ikke fik mig pruttet ned i pris.

Det kan ikke lade sig gøre at sælge billigere når man er momsregistreret. simpelthen. Og ja det er absolut frivilligt om man vil handle hos mig  , og jeg kan sagtens forstå at nogle vælger at handle selv direkte på nettet. Men jeg forstår også dem der ikke gider bøvlet og handler hos mig. Hvis man har økonomien i orden er det måske lige meget om man betaler en tusse eller to extra hos en butik man har tillid til, for noget man har drømt om i 20 år.

Jeg vil fx frygtelig gerne købe en gammel Harley en gang, men har ikke en disse forstand på dem , og ender derfor sikkert med at give en jetjager (om 10 år) hos en forhandler, hvor jeg føler mig tryg.

Mvh Verner

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej Kan sagtens se at der ikke er til meget andet end hobby, der er jo også sådan at der kan opstå et problem med gamle ting som så til slut giver et negativt resultat, og det er da klart at du bliver hårdt ramt under det danske system med regnskaber skat m.v.  på gamle radioer!! og jeg vil også gerne have ting der i orden, alt andet er ikke til at leve med! det gamle ordsprog NÅR DU HAR GLEMT PRISEN SÅ HUSKER DU KVALITETEN  passer sikkert stadigt.  mvh GURUP
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej Verner !

Fortsæt du bare din forretning til de udenlandske liebhavere  

At du sælger til dem er der ikke noget forkert i hverken etisk eller moralsk, og de bataler jo sikkert også ofte en pris som kan virke større end "markedspris" på nettet.

...og pøj pøj med mine tidligere HPM'ere  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se det lækre i vintage...dog kan jeg overhovedet ikke spore noget interessant ved vintage højtalere Dead

Så skulle det da lige være fordi man vil have den lyd til bage som man rockede til da Status Quo og Uriah Heep var unge gutter Big smile

Nordost flatline

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Så har du ikke hørt mine Technics SB-7000 fra 1976. Jeg vil til enhver tid stille dem op mod alt nyt du kan finde til under 30.000kr.

De er ikke meget værd brugtprismæssigt, men lyden er fantastisk.

Hørte JBL 4343 på en Mcintosh forstærker i sidste uge, og det lød også bedre end meget nyt jeg har hørt.

Selvfølgelig er der også meget lækkert og godt nyt udstyr, men nogle af os er til vintage hifi, -biler, -motorcykler og måske endda vintagekvinder....Jeg ville til enhver tid (bortset fra i sengen) foretrække Ella Fitzgerald fremfor Britney Spears

Mvh Verner

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

gurup skrev:
Hej Kan sagtens se at der ikke er til meget andet end hobby, der er jo også sådan at der kan opstå et problem med gl. ting som så til slut giver et negativt tal,og det er da klart at du bliver hårdt ramt under det danske system regnskaber skat m.v.  PÅ GL.RADIOER !! og jeg vil også gerne have ting der i orden, alt andet er ikke til at leve, med det gamle ordsprog NÅR DU HAR GLEMT PRISEN HUSKER DU KVALITETEN  passer stadigt,ps. jeg kan godt nu spore det lidt negative i mit indlæg når jeg læser det nu. men det var ikke negativt ment.  mvh GURUP

Helt iorden, jeg er svær at fornærme

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

damm, hva folk ik ka få ondt i røven over, men det er jo klart, du skal jo gøre som de andre, ellers kan vi jo ikke forstå det, ikke plads til egne initiv. 

Der er jo ikke nogen der tvinger jer til at købe det, eller hva ?????                                                                                                                              

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Rolig HenJ...

Der var ingen kritik, bare oplysninger. Verner har jo også forklaret og der er skam ikke noget negativt i tråden. Som jeg selv har skrevet, så er der en logisk forklaring på priserne Smile

Nordost flatline

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er rolig , syntes bare tit at når nogen prøver at gøre et eller andet, SKAL det sables ned, Hvad med ROC'en, Neeper, og alle andre tiltag ? Så skal der kaldes på janteloven , og det var ikke specilt møntet på dig Deeablo, bare træt af at folk brokker sig over noget som de (muligvis) ikke har forstand på, bare se på tråden med NETKABLER, damm, 80 % er sikker på at det ikke virker(uden at have prøvet det) , og så kan os der kan høre forskæld, blive til selvinbildte PLACEBO'er....

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at man skal dyrke det der virker for en. Man har jo sit eget hifi stående i stuen og ikke andres. Og heldigvis har vi en mulighed for at diskutere tingene her i forummet. Det er da skønt. Jeg sys det er super stort, at Verner kommer på banen og jeg sys det er fedt at vi kan søge inspiration hos hinanden.

Mht. netskinder, jamen jeg skal da have en. Har aldrig hørt det, men jeg er lidt for nærrig pt. Om de virker ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på, at det giver noget i sidste ende. Om ikke andet så en følelse af at man har det der skal til. 9 ud af 10 herinde oplever jo dagligt kritikken fra de normale danskere der er glade for deres Tøfex anlæg og deres Ipod/mobil lyd. Det er deres hobby og efter maneg års intensiv forsøgen på at overbevise dem om at det er noget l**t ( de kanjo selv høre det ) så har jeg den indstilling til tingene, at hvis det virker for dem, så fint med mig...for når de får øjnene op for de seriøse ting i branchen, så ved jeg jo godt hvem de henvender sig til når de skal handle seriøst grej.

Vi er skide gode til at rakke ned herinde, men vi overser, at vi tilsammen har en ENORM ekspertise og jeg ser HIFI4ALL som værende et stort inspirations forum og NETVÆRK ikke mindst, som man kan trække på Clap

Nordost flatline

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum