Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: densen cd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
konaflet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

jeg læste for et stykke tid siden et engelsk magasin hvor den nye densen cdafspiller cd 410 tror jeg den hed,fik en meget dårlig test.thomas silllesen fra densen var inde på dette forum ,hvor han fortalte at densen ventede på at få apparatet tilbage for at undersøge hvad der var galt,er der nogen der ved hvad der skete iden sag 
Til top Vis konaflet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af konaflet

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Konaflet,

Jeg ved lidt om hvad der skete  Ved en fejl havde en lille batch på 20 apparater for høj udgangsniveau, grundet at vores printleverandør havde monteret 2 modstande med forkert værdi ved en fejl.  Det betød at indgangen på anmelderens forforstærker blev overstyret, så selvfølgelig lød det ikke godt. Vi har siden sporet samtlige apparater, og fikset det, og samtidig ændret vores produktionsprocedurer, så fejlen ikke kan ske igen. Resultatet er da også at efterfølgende har B-410 udelukkende fået kanontests, senest hvor den i Kina og Hong Kong af Super AV er kåret til årets "Best buy CD Player" (iøvrigt sammen med vores B-110 forstærker der blev årets "Best Buy Integrated Amplifier" se også http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=779

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

konaflet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

hej thomas

tak for dit svar.

grunden til at jeg var interresseret i sagen er at der forekommer mig at være temmelig mange test i de udenlandske magasiner hvor de involverede ikke kan få det til at lyde ordentligt,fabikanter får dårlige test,men de stiller sig uforstående idet de ikke kan finde nogle fejl på deres apparater . nu ligger det sådan at jeg selv har oplevet det en del gange ved lyddemonstrationer at der er noget helt galt med lyden  faktisk har jeg ikke hørt noget anlæg i nogen forretninger i mange der har kunnet spille musik, og det er ikke lytterummet der er problemet,de samme problemer oplevede jeg ikke for 20 år siden da jeg startede med at interressere mig for hifi.de gange hvor jeg selv har haft problemet derhjemme har jeg brugt udelukkelses metoden indtil jeg fandt fejlen,som feks da jeg fandt ud af at et rega højttalerkabel ikke duede. jeg var noget forundret da det jo lignede ethvert andet kabel i sin opbygning. ved et tilfælde fandt jeg årsagen til problemet da jeg en dag sad og læste et gammelt high fidelity fra 80,erne . en annonce fra en højttalerkabelproducent beskrev at alle de tynde corer var individuelt isolerede med klarlak,dvs dette kan man ikke se,men det betyder jo at det i realiteten er mange hundrede enkelte kabler som forstærkeren er tilsluttet og det må være årsagen til at rega kablet ikke dur,jeg kan beskrive lyden bla med at der opstår en ubehagelig atmosfære i rummet og at det  bliver stressende at høre på og bassen forsvinder mere og mere.jeg har oplevet dette mange steder efterhånden.jeg kan oplyse  at jeg har et gammelt supra kabel,og et exposure kabel og de spiller perfekt.jeg ved ikke hvor meget du selv er indvolveret i det elektriske design af densen produkter ,men jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre jeres vurdering af om i  mener der kan opstå et problem i forstærkeren hvis den ser ind mange hundrede individuelt isolerede corer,kunne du ikke en dag ved lejlighed spørge forstærker konstruktøren.

jeg har set ved et par lejligheder at du ved lidt om crimson forstærkere er du involveret i disse forstærkere,bare af ren nysgerrirhed.

Til top Vis konaflet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af konaflet

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej konaflet,

Med hensyn til dårlig lyd fra kabler med mange individuelt isolerede ledere, har jeg oplevet det et par gange. Min erfaring er imidlertid at det ikke skyldes selve det at der er mange individuelle ledere, men derimod at isoleringen ikke er fjernet ordentligt, således at der har været dårlig forbindelser, og således at måske kun 5-10 ud af 100 ledere har ledet signalet.

Med hensyn til Crimson er jeg på ingen måde ekspert, har bare rodet med hifi siden 78, så lidt er der da blevet hængende.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes