| Forfatter |
|
wulf Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det spild af tid, kræfter og penge og invisterer i gammel Thorens/Tandberg model 165 fra 72-76.
stod overfor valget mellem Denon DP 47F og Kenwood KD990, men pludselig er der mulighed for at købe den Thorens/Tandberg til meget små penge. og så i stedet for bruge pengene på en fed Pickup.
Eller har tiden indhentet den og jeg får bedre lyd hos Denon/Kenwood uanset hvad jeg trimmer Thorens/tandberg med ???
Wulf
|
| Til top |
|
| |
wulf Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der kan hjælpe/råde med den Thorens/Tandberg model 165 ?????????
har den på hånden til i morgen...
Wulf
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes du springer noget rundt i dit pladespillervalg, har du gjort dig nogle tanker om hvad det er du ønsker dig (automatik, toplyd, design, nyere eller gammelt). Har du i forvejen mange LP'er, eller skal du først til at skaffe nogle, og køber du en pladespiller på grund af lyden eller for nostalgiens skyld.
Giv os et praj om hvad det helt nøjagtigt er du søger ved LP mediet, og så skal vi nok give dig nogle gode råd om hvilke pladespillere du kunne blive tilfredse med.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
wulf Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm !
Her er lidt min plan.
Jeg er ved at udskifte min Onkyo DR.2.0 DVD Surround receiver, samt højtalere.
I stedet for vil jeg købe Cyres Quattro samt smart power. Højtalere bliver enten Jamo D830 eller D450, eller System Audio. en større investering.
Hertil havde jeg tænkt mig en grammafon. men er ikke klar over om jeg i det hele taget for den brugt nok til at jeg vil købe en ny til flere tusinde, derfor vil jeg starte med en brugt, og markedet bugner jo af disse.
så om det er nostalgi eller ej kan jeg ikke svare dig på nu, da jeg måske bliver bidt af vinylen. Men betragt mig som "ny bruger" med en samling på 40 gamle LPer med 80er musik.
Min plan er så at finde ældre Motown pladder, klassiker mm.
Rummet hvor anlægget står i er i en stue på 60 m2 med loft til kip. Så det er et kæmpe rum som bliver brugt i det daglige. Ikke noget lydstudio.
Jeg har valgt Denon DP 47 F i stedet for Kenwood.
Men den Thorens syntes jeg er ret flot og er også i trækabinet som Denon. og det passer perfekt i stilen i stuen.
Håber du kan bruge oplysningerne og råde mig.
Tak, Wulf
|
| Til top |
|
| |
Tubeman Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens pladespillere plejer at være rigtig gode, og de ses jo ofte med SME arme på. Jeg fandt det den tekst her om TD165, kik også siden igennem, den er dedikeret til Thorens: http://www.theanalogdept.com/
1972 The introduction of the TD125 MkII. The most apparent change to this revised model is the new TP16 tonearm which is now packaged as the standard equipment offering. The new tonearm features gimbal 4-point pivot bearings, magnetic anti-skate control and a new detachable magnesium headshell, the TP60. Effective mass of the new arm is rated at 16.5 grams. Refinements to the oscillator motor control circuitry are made. Platter bearings are all of the press-in design with solid tip shafts by this time.
The TD160 replaces the TD150 as the affordable but still Hi-Fi player featuring a similar 3 point suspension floating sub-chassis but with the new TP16 tonearm . Operation is pure manual but with an integrated cable operated tonearm cue. Like the TD150, the TD160 used a synchronous 16 pole 2-phase AC motor that derived it's pitch precision by locking on to the mains frequency the same as an electric clock motor from that era. Both TD125 MkII and TD160 share the same 7 pound die cast zinc platters and the same 10mm platter bearing.
At the same time a less expensive TD165 was offered with the TP11 tonearm. This new tonearm used the same gimbal pivot bearing, arm tube and head shell as the TP16 but substituted a weight-on-string style of anti-skate control and also featured a different counterweight.
With the TD165 begins a little mystery. The story of the nylon inner platter and 7mm bearing. This nylon inner platter and smaller bearing can be found on the TD165, TD166 (all marks), TD146, TD147 and some TD126 MkIII units. Alternately, the larger zinc inner platter with 10mm bearing of the TD125 MkII and TD160 can also be found on these same tables. Then, to make matters even more interesting, an example of a nylon inner platter equipped with a 10mm bearing has been found on a TD166. I am still gathering data on this issue. Perhaps, someday, there will be enough information to establish some pattern to this. At the moment no method of allotment has been determined.
Mvh tubeman (som selv er den lykkelige ejer af 3 stk Thorens (TD3001BC, TD321 mkII, TD160 super, selv om kun den ene bliver brugt.......)
|
| Til top |
|
| |
wulf Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Tupeman, jeg prøver at surfe rundt på sitet...
Wulf
|
| Til top |
|
| |
wulf Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tupeman...
Skal du ikke af med den 160 super.....
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wulf,
Thorens TD-165 blev markedsført i DK omkring år 1974, så det er efterhånden en ældre dame, men den har mange gode kvaliteter. Hvis det er den i DBA til en plov du har på hånden til i morgen, og den har metal inder tallerken så kan købet anbefales .
Vinyl hilsen 
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
wulf Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pink !!!
Jep det er den, jeg ringer og høre sælger i morgen om den er med metal indertallerken... er det nemt at tjekke ??? det er en ældre herre som sælger den efter den har opholdt sig en del år i kælderen.
Har du tjekket billedet på DBA, siger det dig noget ang. årgang når den er produceret for Tandberg ???
Tak, Wulf
|
| Til top |
|
| |