Forfatter |
|
Riverwind Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg vil gerne prøve at anvende en Squeezebox som master på en elspareskinne, så forstærkeren automatisk tænder sammen med Squeezebox'en. Jeg er dog lidt usikker på hvor meget effekt SB'en bruger, og om det vil virke med en elspareskinne. Nogen der har prøvet det?
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
SB3 bruger mellem 0,8A og 1A.
Om den vil virke med en el-spare skinne aner jeg ikke, men hvorfor ikke?
|
Til top |
|
|
Riverwind Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at skinnen har en grænseværdi, for master'en. Er forbruget under grænseværdi'en slukkes slave-strømmen. Er den over, tændes den.
|
Til top |
|
|
thulethomas Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigtige hifi freaks bruger ikke sparedimser tror jeg ?
|
Til top |
|
|
Riverwind Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaeh, nu er det jo ikke for at spare strøm - mere for at gøre det nemt, sådan at forstærkeren tænder sammen med SB'en.
Aner bare ikke hvor meget SB'ens strømforsyning bruger, når SB'en er tændt hhv. slukket.
|
Til top |
|
|
thulethomas Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står helt sikkert en masse HIFI udstyr og brummer døgnet rundt, og bruger en masse strøm til ingen verdens nytte !
|
Til top |
|
|
PerBerg Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at du kan få en Squeezebox til at styre en strømskinne. Der er jo ingen afbryder på en Squeezebox, den er enten standby eller tændt, og jeg mener ikke at der forskel på strømforbruget - standby eller tændt. Desuden er strømforbruget på en Squeezebox så lavt at det normalt ikke ville kunne styre en strømskinne (ca. 5 W). De fleste strømskinne har et triggerpunkt på omkring 20 W.
|
Til top |
|
|
Riverwind Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
PerBerg skrev:
Jeg tror ikke at du kan få en Squeezebox til at styre en strømskinne. Der er jo ingen afbryder på en Squeezebox, den er enten standby eller tændt, og jeg mener ikke at der forskel på strømforbruget - standby eller tændt. Desuden er strømforbruget på en Squeezebox så lavt at det normalt ikke ville kunne styre en strømskinne (ca. 5 W). De fleste strømskinne har et triggerpunkt på omkring 20 W.
|
|
|
Ok, det var også det jeg var nervøs for. Nå, det er der ikke noget at gøre ved. Så må man jo flytte sin røv hen til forstærkeren, når der skal tændes 
|
Til top |
|
|
PerBerg Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riverwind skrev:
Ok, det var også det jeg var nervøs for. Nå, det er der ikke noget at gøre ved. Så må man jo flytte sin røv hen til forstærkeren, når der skal tændes  |
|
|
En mulighed kunne jo være en fjernbetjent stikkontakt til forstærkeren. Se her
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt at måle min Squeezeboxs strømforbrug via en tre-for strømmåler, den bruger ca. 7 watt ligemeget om den er "stand-by" eller tændt, det har nok primært at gøre med at når den ryger i stand-by er det jo kun displayet der som sådan lukkes ned for, det trådløse netkort i den bliver jo ved med at være tændt... ved ikke om det kan lade sig gøre anderledes?
Jeg ville også gerne have et system á la ovenstående, men det kan desværre ikke lade sig gøre (har prøvet) - eneste reelle alternativ jeg har fundet er at koble den til min forstærker istedet (det virker på min Densen B-110), men det er ikke optimalt, da SB'en så skal til at finde netværk, osv inden den kan bruges til noget...
/Christian
__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Riverwind Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, det vil jeg da prøve at kigge på. Tak.
|
Til top |
|
|