| Forfatter |
|
PeterLorenzen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Som førstegangs HIFI køber ville det være godt med lidt hjælp meht. køb af sorround system. Jeg har søgt på nettet efter annoncer, og er indtil videre kommet frem til et pris og plads mæssigt godt højtaler system - nemlig Jamo D6PEX 7.1 THX.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=74070
- Nogen med erfaring omkring D6PEX 7.1 THX, eller bare omkring Jamo?
- Er der andre fabrikanter der kan anbefales til samme pris niveau? (Dali, B&W, Cerwin osv)
Det skal lige siges at jeg er studerende med hang til god bas, høj musik´ og IKKE har pladsen til gulvhøjtalere..
På forhånd tak.
- Peter Lorenzen
|
| Til top |
|
| |
Perls Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit budget ligger på omkring 5000, men strækker gerne budget hvis et godt køb stor for døren. Jeg har intet i forvejen, så noget brugt ville være ideelt for mig.
Nogen der kan bedømme mærkerne; Dali, Cerwin, B&W, Monitor audio mm ud fra en ca skala? (Hvis det kan lade sig gøre!) - Er der ulemper eller positive ting at sige om de enkelte fabrikanter?
|
| Til top |
|
| |
Perls Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal det primært være til film? Hvad med tv, dvd, kabler osv?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De mærker du snakker om har alle højtalere i forskellige prislag. Generelt set får man nogenlunde det man betaler for, men personlige præferencer spiller selvfølgelig også en rolle for hvilket sæt du skal vælge. Hvis jeg var dig ville jeg tage ud og lytte på nogen forskellige sæt, og prøve at finde ud af hvad du er til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal primært bruge det til musik og film. Som jeg forstår det skal jeg derfor anskaffe mig en DVD Reciever? Eller er det muligt at tilslutte en Reciever til en vilkårlig DVD player?
Det ovenstående budget skal kun gå til højtalere og kabler...
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge en surround receiver og en dvd-afspiller. Til at starte med ville jeg nok købe nogen forholdsvis billige højtalerkabler sålænge vi snakker højtalere i den prisklasse. Prøv evt. Harald-Nyborg eller T Hansen, så kører det for dig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk meget billigt for det sæt... rigtigt billigt enda.. Jeg havde slået til hvis ikke det var fordi jeg har et tilsvarende 5.1 system stående herhjemme... Til de penge finder du ikke noget der kommer i nærheden hvad angår surround performance til hjemmebioen...
Til musik kan de også bruges, men det er helt klart på filmsiden sættets styrke ligger... der ligger det tilgengæld også stærkt.. Der er smæk på..
Kan kun anbefale det jamo sæt... og til den pris skal du kigge rigtigt langt efter nævneværdige konkurrenter..
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterLorenzen skrev:
| Mit budget ligger på omkring 5000, men strækker gerne budget hvis et godt køb stor for døren. |
|
|
Prøv at læse denne anmeldelse: Focal Sib2 og Cub2
Det er højttalere i en klasse, hvor de billigere Jamo almindeligvis ikke kan være med. Det pudsige er så, at de rent faktisk også er billigere end de Jamo du kigger på. Men sådan er der jo så meget 
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilfældet er jo bare at det faktisk er jamos næst største surround sæt, og det langtfra deres billige serier...
De små Focal er måske søde at se på, men de vil aldrig kunne følge med det jamo sæt.. det er i en helt anden liga..
Her er en test:
+ de to nederste udpluk på dette link
|
| Til top |
|
| |
Perls Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare husk du så skal købe DVD afspiller og reciever ved siden af. Der burde du kunne slippe meget billigt med en model der har et par år på bag'en.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Tak for de mange svar. Indtil videre er det Jamo´s 7.1 sorround sæt der ligger nærmest min indkøbskurv. Både pga de mange positive anmeldelser og prisvindinger, men også pga prisen.
Nu mangler jeg at finde en passende reciever - dvd player har jeg.
|
| Til top |
|
| |
a_frisk Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har ikke hørt jamo sættet men kan alligevel sige han får væsentligt bedre lyd ved dine bud? jow jow, der er vist en der får luftet fordommende.
jeg ville springe på jamoerne. og jeg HAR hørt de B&W'ere __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meht. til reciever.. Der er jo som bekendt 7 højtalere der maks kan tåle 180 Watt, og en Sub på 400 Watt som jeg gerne ville have til at yde mest muligt. - Er det meningen at 400 Watt sub tilsluttes samme type indgang som højtalerne? (Feks har jeg set en reciever med 7*120 watt) 120 Watt er i mine øjne ikke nok til at trække sub'en. - Eller findes der reciever med feks 7*120 watt + en sub indgang med feks. 400 watt? Det skal siges at jeg er ny på området, og gerne ville have lidt hjælp...  På forhånd tak - Peter lorenzen
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med watt skal du ikke gå så meget op i, men som hoved regel er der ikke noget der hedder max, du kan spænde en "1000" watts forstærker foran højtalerene med fordel sammenlignet med en mindre strømstærk en... Så jo stærkere jo bedre uanset max antal watt på højtaleren.. Det er volume knappen og forvrængning (for det meste) der brænder højtalere af..
Surround forstærkeren skal "kun" trække de 7 (passive) højtalere, selve subben har sin egen forstærker indbygget (derfor det kaldes en "aktiv" sub)...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, så blev jeg klogere på det :) Har du et bud på en evt receiver til de 7 højtalere? Har ladet mig fortælle at Harman Kardon levere god lyd, men det er vel bare en personlig mening?
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som med så meget andet, det kommer lidt an personlige preferencer og valg/ kompromisser da der er så meget at vælge imellem..
For at kunne hjælpe med at finde en passende forstærker, ville det
hjælpe en del med et budget eller "der omkring" beløb så man ved hvad
der er at gøre godt med.. Du mangler forstærker og dvd afspiller? Måske mere end de 2 ting? Nævn hvad du mangler og hvad du har
tænkt dig at kaste efter det, så har vi noget at gå udfra ;-)..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler forstærker og kabler. Jeg vil bruge omkring 3000 kr på både forstærker og kaber, så noget brugt ville være ideelt for mig.
|
| Til top |
|
| |