Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyg .. måske.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg går med en tanke om at ville lave et pr højtalere her efter sommerferien.

Men kan derfor lige så godt allerede nu kigge lidt på hvad der skal gøres.. er mere eller mindre første gang.. første gang jeg skal lave et par rigtige 3-vejs højtalere..

Her nemlig, i mine techno-elskende dage, købt mig fattig i 2x 12" enheder, som skulle bruges til et par subs. men de blev store... og knap så kønne...

Men nu er jeg bange at jeg har skudt mig selv i foden med at have sådan nogle liggende.

http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=4990&a mp;a mp;MenuItemID=232

Kunne jo godt tænke mig at bruge disse i en alm. 3-vejs højtaler, så jeg slipper for en eller to subs.

Problemet er at jeg ikke vil have en ret bred højtaler! må gerne være en pæn slank højtaler (og dyb), så første spørgsmål:

1: Kan man med god samvittighed, samt godt resultat, sætte bassen i siden af kabinettet?

2: Hvad skal man vælge med hensyn til diskant? har fået indtryk af Bånddiskanter er lækre, men har aldrig rigtig hørt en -     Højtalerne skal bruges primært til Film og rock/metal.

Det skal siges at jeg slet ikke er så ferm til at vurdere hvad der er godt/passer sammen.

men har kigget på:

http://www.gmsound.dk/ny_side_8.htm

eller alm diskant måske?

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1301

Men kom endelig med forslag!! prisen... helst ikke over 700kr pr. enhed..

Mellemtone enhed har jeg kigget på:

http://www.soundfix.dk/guisound_fr180b4_16l.htm

<-- men igen, har ikke forstand på det, synes det ser rigtig fedt ud med voicecoils, men har ikke forstand på hvor meget og hvilken reel forskel det gør.

Men faktum er bare at jeg har sådan en 2x 12" enheder liggende, og vil gerne have lavet et par 3-vejs højtalere ud af dem!

Kom endelig med forslag, så vil jeg se på det - Som sagt bliver det tidligst efter sommerferien når der er tid og kapital til det! - så i for ikke frugterne at se før tidligst der! :s

På forhånd mange tak.  

Med venlig hilsen
Morten

Til top Vis ms-1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ms-1

ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Da bassen har en spl på 94 db, og mellemtonen har en spl på 88 db, vil det da være tilrådeligt at have 2 mellemtoner i hver højtaler, for at kompensere for den store afvigelse?

Eller blive denne forskel elemineret ved delefilteret - Bruges den overnævnte bånddiskant, så har den også en spl omkring 95 db.

Jeg har siddet og læst hele den der selvbyg vejledning, samt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15266&K W=selvbyg&PN=0&TPN=1 af Miju

Een ting som jeg fx ikke synes fremgår, er hvordan med afstanden fra bas-enheden til refleksportene - og hvis man skal have 2 af dem, skal der så være lige langt fra bassen til de 2 porte (symmentri) <-- selvom der i mange tilfælde ikke må være symmetri.

Med hensyn til bassen, kan jeg godt se at det er nogle forkerte data.. nogle af dem i hvert fald, Vas burde i hvert fald være større end 17L for en 12", og Fs er som regel også lavere end 44Hz.

Håber der er nogen der kan give mig et prej i den rigtige retning, så jeg kan arbejde videre derfra.

Mvh
Morten

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Forestiller mig at omtalte Zomax 12" enhed er bedst egnet som øvre bas/mellemtone, hvilket DLT formodentligt også sælger den som. ( eks. 3 vejs diskosystem, hvor den figurerer som mellemtone ).

http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=4990&a mp;a mp;MenuItemID=232 

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det kan godt tænkes - købte den i sin tid til en push-pull konstruktion - som desværre ikke så godt, pga manglende forståelse for de mange parametre der skal tages højde for - skal siges det er 6 år siden..

Men burde den ikke godt kunne bruges som alm. "dyb"bas.

Har prøvet at skrive til dem, for at få nogle rigtigere data på den enhed.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

@ms-1
Som udgangspunkt ville jeg anbefale dig at købe brugte enheder, for at få så meget som muligt ud af dit budget, når det er så lavt. Der kan du sagtens spare 50% på enheder. Men lad os kigge på det.

Jeg tror desværre allerede nu, jeg må sige, at det kan være svært at få et meget High Fidelity system ud af dit udgangspunkt. Men tror sagtens du kan få et fornuftigt rock-system ud af det, som du nok også kan blive tilfreds med.

Der er et par punkter der skal overvejes.

Jeg købte en del Zomax-enheder i sin tid (10-12 år siden), da jeg startede min "DIY-karriere", og de var ikke ret gode dengang. Det kan selvfølgelig være blevet bedre. Så jeg tror det bliver meget vigtigt at finde et ret begrænset arbejdsområde for enhederne, og vigtigst af alt, det rigtige arbejdsområde - hvilket kan blive svært.

Hvor kritisk er du med hensyn til lydkvalitet? Forskellige personers oplevelse af lyd er vidt forskelligt, og det er lidt af et gråt område, når man skal gøre op med sig selv om sine lydkvalitetsmæssige krav.

De specifikationer, der er opgivet på de Zomax, lyder såmænd ikke forkerte. Enhederne er mere auto-hifi/PA end hifi, og så er fs typisk ret højt, og Vas lavt.
Men mærket Zomax er et billigt mærke, og mine erfaringer siger mig at de opgivne parametre på billigere enheder, kan afvige meget fra virkeligheden.
SKal du have det bedste ud af enhederne, SKAL de udmåles, specielt når det vil være basrefleks, der nok er det bedste i dit tilfælde.
Havde du boet i København, kunne jeg sagtens gøre det for dig (uden beregning, selvfølgelig), men Fyn er lidt langt væk.

Med alt dette i tankerne tror jeg, jeg ville gøre således:

- Find en diskant, der virker "lydtryks-solid", og helst med en pænt høj følsomhed - vil ikke anbefale bånd til dit projekt, da udstrålingen ofte skuffer de fleste, der er vant til domer. Den du har kig på hos KTRadio ser fornuftig ud.

- Mellemtonen bør også have en fornuftig følsomhed, helst over bassens følsomhed (92dB). Her har www.danskaudioteknik.dk nogle fornuftige Beyma enheder, der passer stilmæssigt og har pæn følsomhed.
Men faktisk ser Zomax også ud til at have en prismæssig pæn pendant: http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=4988&M enuItemID=236
Her er det en 8" mellemtone, og mange ville ofte gå efter en 6,5-7", men for at matche de andre enheder og staidg kunne smide noget energi ud i rummet, ville jeg gå efetr en 8" her.

- Bassen montere du så i siden af kabinettet, som vi kan regne os frem til, når du har sat dig på mellemtonen og diskanten.
Men for at ramme rigtigt med et basreflekskabinet, er vi nødt til at have ret præcise parametre (T/S) på enhederne, ellers vil der komme lidt manuelt testen frem og tilbage.

Delefrekvenserne ville jeg anbefale omkring 3kHz for diskant (12dB-18dB filter), 2,5kz oppe og 300Hz nede for mellemtone (12dB-18dB filter), 250-300Hz for bas (12dB).
Dette er kun ca. og meget usikre. Her skal der eksperimenteres lidt.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Men faktisk ser Zomax også ud til at have en prismæssig pæn pendant: http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=4988&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;M enuItemID=236
Her er det en 8" mellemtone, og mange ville ofte gå efter en 6,5-7", men for at matche de andre enheder og staidg kunne smide noget energi ud i rummet, ville jeg gå efetr en 8" her.

Tror ikke at man ikke kan stole på DLT's opgivne data, bemærk lige FS, VAS, Qes, Qts, Qms osv. man skulle tro at de har fejlopgivet data for en af de to enheder, det er usandsynligt at de to enheder er så ens i data.  ( hvis ikke DLT, så måske producenten ).

http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=4990&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a_mp;MenuItemID=232

• Belastning 125/250W (RMS/musik) - 94dB (1W/1m)
• Impedans 8 ohm - 2" svingspole
• Frekvensområde 44-3300Hz - Støbt chassis
• Magnet diameter 180 mm • Vægt 6,5 kg

• Fs 44 Hz • Re 6,7 ohm • Qms 4,78 • Qes 0,29
• Qts 0,28 • Vas 17 liter
Diameter 310 mm
• Huldiameter 286 mm • Total dybde 142 mm

http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=4988&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a_mp;MenuItemID=236

• Belastning 110/220W (RMS/musik) - 93dB (1W/1mtr)
• Impedans 8 ohm - 2" svingspole
• Frekvensområde 44-3800Hz - Støbt chassis
• Magnet diameter 152mm • Vægt 4,5 kg

• Fs 44 Hz • Re 6,66 ohm • Qms 4,78 • Qes 0,29
• Qts 0,28 • Vas 17 liter
• Diameter 210 mm
• Huldiameter 185 mm • Total dybde 119 mm

ms-1 skrev:

Har prøvet at skrive til dem, for at få nogle rigtigere data på den enhed.

Jeg ville føle mig på herrens mark mht. de 12" enheder udfra opgivne data. ( hvad skal man stole på ? ). Nu siger jeg noget som jeg måske får "smæk" for.  Da 12" enhederne jo er som nye, aldrig brugt ...hvad så med at sælge dem til en, som er bevidst om dem. Så kan du selv starte helt forfra på en frisk.  

Mht. at skrive til dem, så kan jeg fortælle at jeg både har skrevet og ringet til dem flere gange igennem tiderne for at få oplysninger omkring Zomax 15" enheder jeg selv har, men får gentagne gange undskyldninger om enten, at de ikke har så meget tid eller at de lige vil lede efter data, lige for tiden er det noget med en flytning.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke bruge de opgivne T/S parametre til ret meget på denne type enheder. De skal udmåles, hvis man vil have det fulde udbytte af dem.

Mellemtonerne kan være lidt nemmere at bygge på i dette tilfælde, da de typisk skal have 10-15 liter lukket kabinet, med det frekvensområde der skal spilles i. Da det typisk er et lukket kabinet, er de nemmere at få til at spille nogenlunde, og kan reguleres med dæmpemiddel efterfølgende.

Men de basser bør udmåles. De er med 99% sikkerhed bygget til basreflekskabinet, og her er det nødvendigt med så præcise T/S parametre som muligt, for at få et fornuftigt udgangspunkt med en basrefleksport. Man kan selvfølglig eksperimentere sig frem, men det kan tage evigheder at finde frem til et fornuftigt resultat ved lyttetests.

Kan godt tilslutte mig @KrammeAcoustics forslag om at komme af med de enheder og finde nogle andre, som passer til dit formål.
...Men jeg er lidt tvivlsom over for at du finder enheder i samme prislag, der kan gøre jobbet meget bedre, eller har mere præcise T/S parametre.

Søger du brugt, er der mulighed for at finde glimrende Peerless, Vifa og Scan-Speak enheder til ca. 1000 kr/stk, hvor de opgivne data typisk er meget tæt på de reelle specifikationer.

Men vi befinder os i et lowbudget område, hvor det er svært at købe guld med sølv. Der må unægtelig være store kompromiser man må finde sig i.

ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

som KrammeAcoustics siger, så kan det være svært at tro på resten af de data, som DLT opgiver.. Jeg kan umiddelbart heller ikke få det til at passe med de data, da 8,5" og 12" versionen næsten er ens.

Grunden til at jeg ikke rigtig kan sælge dem er, at der er kommet lim rundt på siden, da jeg engang limede et gitter fast på dem, og den lim er ikke sådan at få af.. kan man ikke rigtig sælge med ret god samvittighed. Men selvfølgelig billigt nok

Men der er nok noget rigtigt i at det ville være nemmere at starte på en frisk, som sagt fra starten "tror jeg har skudt mig selv i foden med dem" :(

Men #Daniels - du siger udmåle dem... hvordan gør man det? hvad er det du måler.. Går pt. på maskinemester-uddanelsen, og vi har ret mange måleinstrumenter på skolen.. til forskellige ting.. er kun på 1. semester godt nok, men ved da vi har en del. Men hvad måler man da, og hvordan?

Ved godt at budgettet er lidt lavt... men er også fordi det er første gang jeg vil lave en større højtaler... omvendt så er sådan et 3/2½-vejs system nok temmelig ambitiøst.. men vil bare gerne have nogle højtalere som kan erstatte min stinkende Bose/baze eller hvad de nu hedder.. købt for en tusse stykket i elektronik world... og de lyder ... øh .. grimt! mudret bas uden særlig god dybde.

Og som svar på #Daniels, så vil jeg da gerne have en rimelig lydkvalitet, ved godt det nok ikke blive som dyre mærke højtalere.. men igen, det er sjovt selv at have lavet dem!

Og så lige hurtigt kig på en mellemtone.. fx
http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1283

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

De data lyder da ikke usandsynlige... Hvorfor kan I ikke få det til at passe?

Har da utallige 12", 15", 18" enheder jeg kan nævne, der har meget lignende data. Med den magnetstørrelse og den opbygning af enheden, får man ikke bedre data. Rent fysik.

Det er billige disco-dasko enheder, og i den prisklasse får man ikke ret meget mere pondus ud a en 12" i forhold til en 8".
Så snart vi snakker PA/disco-dasko, så får man typisk ikke kælderdyb bas. Der er fokuseret på lydtryk, og så giver ofte man afkald på dybde og præcision i den prisklasse.

Du skal over i en helt anden type enheder, hvis du skal have et Fs der er lavere end 40Hz - Og desuden siger Fs ikke nødvendigvis så meget om hvor dybt en enhed kan spille. Det kan manipuleres med med port.

Jeg har grej til at udmåle T/S parametrene (Fs, Qms, Qes, Vas etc.), som skal bruges til videre udregninger af port og kabinet. Det er færdigt kit.
Har da også målemikrofon til frekvensmålinger etc.
Men i første omgang ville det jo være rart at se om de data du har, rent faktisk passer.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Usandsynligheden går ikke på selve data, men istedet at FS, VAS, Qes, Qts, Qms som er identiske for de to sammenlignede enheder. Det er kun det jeg hentyder til.  ( tror desværre at en eller anden H.C Andersen plagiat, har haft gang i kopimaskinen der ).

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

At de er identiske for de to enheder, tyder jo bare på at de oplyste data er meget upræcise.

Men det kunne jo også godt tyde på at selve "motoren" på de to enheder er den samme, og der så kun er lidt forskel på magnetstørrelse.

Men jo, det virker lidt underligt hvis data er identiske på to forskellige enheder

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
At de er identiske for de to enheder, tyder jo bare på at de oplyste data er meget upræcise.

Men det kunne jo også godt tyde på at selve "motoren" på de to enheder er den samme, og der så kun er lidt forskel på magnetstørrelse.

Men jo, det virker lidt underligt hvis data er identiske på to forskellige enheder

Enig med dig i det med motoren, det lyder sandsynligt da der jo er produktionsomkostninger at spare der. Men i det tilfælde ville kun nogle data være identiske, eks. Le og Re hvis svingspolerne og magneterne er identiske.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Har da utallige 12", 15", 18" enheder jeg kan nævne, der har meget lignende data. Med den magnetstørrelse og den opbygning af enheden, får man ikke bedre data. Rent fysik.

Det er billige disco-dasko enheder, og i den prisklasse får man ikke ret meget mere pondus ud a en 12" i forhold til en 8".
Så snart vi snakker PA/disco-dasko, så får man typisk ikke kælderdyb bas. Der er fokuseret på lydtryk, og så giver ofte man afkald på dybde og præcision i den prisklasse.

Du skal over i en helt anden type enheder, hvis du skal have et Fs der er lavere end 40Hz - Og desuden siger Fs ikke nødvendigvis så meget om hvor dybt en enhed kan spille. Det kan manipuleres med med port.

Jeg har grej til at udmåle T/S parametrene (Fs, Qms, Qes, Vas etc.), som skal bruges til videre udregninger af port og kabinet. Det er færdigt kit.
Har da også målemikrofon til frekvensmålinger etc.
Men i første omgang ville det jo være rart at se om de data du har, rent faktisk passer.

Jeg tror nu en sub med denne enhed, lidt korrektion og en ordentlig mobbedreng af en amp kunne sparke nogle ret lave toner fra sig med bravur? http://www.bluearan.co.uk/menu/index.php?id=PDIPD186-8&p roduct=Precision_Devices_PD!stop!186_PD186_700W_18!dquote!_D river_8_ohm&browsemode=category
Ikke specielt dyr, når man tænker over hvad en bare nogenlunde 15" koster her i landet. Skulle jeg bygge en diy sub, så skulle denne enhed i hvert fald sidde i den.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

#Daniels, men det er da rigtigt, det kunne være sjovt at se hvorvidt det egentlig passer. Håber på at få svar fra DLT - da de må have forvekslet nogle data..
Men hvis du en dag ville måle på det... i hvilken del af KBH bor du da så? Kommer ikke lige til KBH i den nærmeste fremtid, men kunne da være...

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

@ms-1
Tror ikke du skal håbe på alt for meget fra DLT.
Jeg tvivler stærkt på de vil svare dig, og gør de, så bliver det ikke brugbart... Desværre.

Men ellers bor jeg i Brøsnhøj, København, og skulle du komme i nærheden, så skriver du bare en pb, eller indlæg i denne tråd, så kigger vi på det. Det tager ingen tid (5-10 minutter) at udmåle hver enhed.

Husk dog at vi nok skal måle begge enheder. Normalt plejer selv nogle af de billige jeg har haft fat i, at være nogenlunde identiske i data, men man kan være uheldig og have fået to fra hver sin produktionserie, og så kan data afvige igen... Det er ikke nemt...

@banz
Jeg kan desværre ikke lige se relevansen i denne sammenhæng, for det handler jo om at holde omkostningerne nede i dette projekt, ikke at købe nye enheder ind.
Det 18" vil sikkert kunne flytte luft, men jeg tvivler på hvor dybt den vil nå, og specielt tvivler jeg på dens evne til at gengive særlig hifi-rigtig lyd. Men de fleste enheder kan man godt hive fornuftige resultater ud af, det er bare meget sværere, jo dårligere enhederne er.
Man kan også få en knallert til at køre 200 km/t, det er bare meget nemmere at få en Ferrari til det - Og sikkert også bedre i længden...

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Man kan også få en knallert til at køre 200 km/t, det er bare meget nemmere at få en Ferrari til det - Og sikkert også bedre i længden...

Og her mangler vi så KVK til at bekræfte hvad en Tomos formåer, "mit tunparkeit und alles".  

PS: Han er forresten den eneste der har formået at overbevise mig om at 2 takt's Hifi kan 4 takte. 

ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg fik skam et svar fra DLT igår.. kan jeg se. på en lørdag :)

Hej Morten.

De specs der står på vores hjemmeside er de specs der kommer fra fabrikken og de eneste vi har.

Vi er lige flyttet og vores værksted er ikke bygget færdigt endnu, derfor har jeg ikke mulighed for og lave en måling på dem pt.

Med venlig hilsen / Best regards

Mikael Thorsen

Spændende at se om de så laver en måling på dem.. eller hvad de gør?!

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Kunne desværre godt lyde som noget, der kommer til at tage lang tid...

Men man kan da håbe på det bedste.

Men jeg tror nu stadig vi bevæger os i en prisklasse, hvor avancen ikke er stor, og hvor viljen derfor til at yde en ekstra service ikke er der. Tid er penge.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

ms-1 skrev:

Jeg fik skam et svar fra DLT igår.. kan jeg se. på en lørdag :)

Hej Morten.

De specs der står på vores hjemmeside er de specs der kommer fra fabrikken og de eneste vi har.

Vi er lige flyttet og vores værksted er ikke bygget færdigt endnu, derfor har jeg ikke mulighed for og lave en måling på dem pt.

Med venlig hilsen / Best regards

Mikael Thorsen

Spændende at se om de så laver en måling på dem.. eller hvad de gør?!

Det var ligegodt  .....sådan at få svar i første hug. ( glæder mig på dine vegne ).

Hvis du kan få målt dine enheder hos DLT, så vil jeg have fat i dem ...så skal de sq også måle mine Zomax F1531, som de aldrig har kunnet give mig data på.

mailsvaret du har fået minder foriøvrigt meget om det svar jeg fik, bortset fra at der ikke var tale om en måling !

ms-1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også med det svar, at det tager langt tid.. og som #Daniels siger... så er det sikkert ikke noget de gider at arbejde ret meget, men #Krammeacoustics, prøv da endelig at skrive til dem.. jeg skrev til dem igår kl 12, og fik åbenbart svar i løbet af eftermiddagen!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes