| Forfatter |
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i nogensinde tænkt på hvad de "virkelige helte" i det her HiFi-inferno vi kalder en hobby, lytter til derhjemme?
Hvis der er nogen der ved noget, må i gerne dele - hvad for noget grej har James Blunt, Anne Linnet, Søs Fenger, Thomas Helmig og alle de andre -
mange af dem har jo pengene til at købe noget godt, og ikke mindst muligheden for at få nogle gode "sponsor-aftaler" på godt grej.....men hvad har
de valgt??
Jeg ved det er et underligt emne, men vi er også mange underlige mennesker på det her forum!
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underlige mennesker? Her? Neeeej 
Interessant emne i øvrigt! __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål dér, abel! Søs Fenger kan jeg ikke klare, men hvad med mester-dirigenten Herbert von Karajan?  Eller super jazz bebop'eren Miles (Davis)  Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror desværre du bliver skuffet i mange tilfælde... Tror sku mange gange de har noget skrammel stående?
De går nok mere op i tekster osv. end korrekt gengivelse.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at grunden til at musikere ikke har et stor "HIFI" anlæg skyldes at de høre den ægte og 100% rene vare hver dag når de selv udøver musikken. Selv det bedste anlæg kan ikke engang opnå 50% af dette.
Derfor
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste store navne har sikkert også deres eget proff. studio derhjemme, som de benytter sig af.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Godt spørgsmål dér, abel!
Søs Fenger kan jeg ikke klare, men hvad med mester-dirigenten Herbert von Karajan?

Eller super jazz bebop'eren Miles (Davis)

Peter Q.
|
|
|
Ligesom når Ole Fick handler i XL Byg !!
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jeg tror at grunden til at musikere ikke har et stor "HIFI" anlæg skyldes at de høre den ægte og 100% rene vare hver dag når de selv udøver musikken. Selv det bedste anlæg kan ikke engang opnå 50% af dette.
|
|
|
De lever jo (eller prøver på det) af at lave musik... kun et fåtal får særlig meget for arbejdet, de fleste har andet fag/arbejde det meste af deres liv - glem de kendte, det er hun en lille flok. Hvis vi tager hovedparten af den rytmiske musik, så er instrumenter/udstyr normalt noget PA med ringere spec. end de fleste her har i boligen... så mon musikerne her privat har HiFi interesse.. jeg tvivler (har været i og kender branchen). Mange har jo også et ministudie derhjemme, og der brygger de lyden digitalt (44 og 16 bit) ... hvorfor gøre det svært, når det er det, som masserne alligevel skal have resultatet på CD
Til klassisk og lignende er den nok en mere blandet flok, der vil der sikkert være nogle med godt udstyr, samt en del, der foretrækker den udøvende del, deres fag, instrumenter og ikke spekulerer i reproducerende udstyr - de optræder i reklamer, som en del af deres pleje af indtægterne. Prøv at tænke på, at du optræder med kollegaer, spiller på en Stradivarius, og så skal gå op i om kabel X er bedre end kabel Y  For de udøvende er det jo kravene i deres kontrakt, arbejde, berømmelse og indkomst - HiFi, Heigh End etc. er jo en tilskuerhobby - de udøvende går op i deres lyd og optræden, og tilskuerne går op i antal knapper der kan drejes på, kabler, teknik og spec. Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der er nogen der tænker "Jeg hører det alligevel live hver dag, så jeg nøjes lige med et skrammel anlæg her" - jeg arbejder fx. selv
med IT udvikling, og har da valgt at indrette hjemmet med det nyeste Mac udstyr og 30" skærm (ja, til computeren) - så jeg mener da bestemt jeg
tager mine arbejdsinteresser med hjem - hvorfor skulle en musiker ikke også gøre det?
Men fair nok, der findes nok ikke så meget viden omkring emnet, så det bliver nok begrænset hvad der kommer frem af "hemmeligheder" :-)
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
de musikere jeg kender har alle studie monitors i hjemmet... med den meget specielle lyd de nu en gang har
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel naturligt nok. Når man har været med til at mixe musikken sammen på en studie monitor, så vil den jo lyde "forkert" på en anden højttaler derhjemme.
Omvendt vil de fleste her nok også synes at monitors lyder "forkert" i forhold til deres ideal  __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
| ... Ligesom når Ole Fick handler i XL Byg !! |
|
|
Nemlig, ja Ole Fick, må være en diy-fyr med hang til store hornkabinetter! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Harket fra a-ha har kun et lille minianlæg da han aldrig høre musik. (han får vel nok i studiet)
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste en artikel på et tidspunkt om Tim Christensens anlæg. Det var noget stort dyrt B&W.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Binzer fra D-A-D har kun et lille minianlæg. Da han elsker ting der er småt og som kan stå i køkkenet og hvis anlæget er større bliver han angst da han ikke kan overskue lyden. 
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis Armstrong spillede på dette:
"The highlight for me, of course, was Armstrong's den, a comfortable wood-paneled study with AR-3a's built into the ceiling and a stereo built into the bookcases that line one wall of the room, complete with a matched pair of Tandberg reel-to-reels, a Marantz 10B tuner, solid-state Marantz preamp with different phono EQs, Marantz amps, and a Dual 1019 record changer with a Pickering cartridge. (Earlier, at the Archives, Michael had shown us Armstrong's record collection, which was surprisingly diverse.) I came away feeling as though I'd actually spent time in the great man's presence."
Artiklen kan findes her:
http://www.onhifi.com/features/20020301.htm
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så engang Dichte (dansk sangerinde) inde hos Anders (audio consult) Men om hun nu kører med rør, det må stå hen i det uvisse
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Thomas Helmig. Heybrook Quartet - Exposure 20 Super & en Rega Cd.
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender et par klassiske musikere og de går ikke synderligt op i deres anlæg. For det meste kører DAB radioen stille i baggrunden.
|
| Til top |
|
| |