| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Jeg er ny herinde specielt ny i diy projekter. Jeg har dog et ønske om at bygge/ombygge en centerhøjt. til mit system. Mit nuværende system består af : denon 1507 surroundrec., Front = 2xB&W 601s1, Center = B&W CC6 (eller endnu en 601, jeg har 3 ialt), et par dipol baghøjtalere og for at have lidt bund har jeg en Harbosub 10. Mit første problem består i at jeg snart køber en fladskærm  , og så synes jeg ikke centeren passer ind længere. Mit og konens ønske er at få en center som er flad eller ikke så dyb om man vil. Får at bibeholde volumen i kabinettet kan den dog godt være bred. Et slag på tasken kunne være 90 cm bred, 15 cm dyb og ca. 18 cm høj Mit næste problem er, at jeg ikke ovenud lykkelig for CC6'eren. Stemme i film træder ikke så meget frem, som jeg kunne ønske. Det virker som om de drukner lidt lyden fra fronthøjt. Spørgsmålet er så, om jeg kan skrue en fornuftig centerhøjtaler sammen af delene fra en CC6 og evt. en 601'er. Evt. ændre lidt på dele filtre eller lign. Eller om jeg er bedre tjent med at købe nogle andre dele.?? Er der nogen der har nogen erfaringer med CC6 eller forslag og ideér til kabinettet, specielt med henblik på hvilke konsekvenser det får for lyden, at ændre kabinettes udformning. Venlig hilsen Tobias
|