| Forfatter |
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Head-Fi nørder 
Hvad er jeres meninger om denne hovedtelefon, er den pengene værd? Jeg går og overvejer at skifte mine Sony MDR-V700 "DJ" hovedtelefoner ud til noget mere behageligt og lydmæssigt godt.
Jeg skal i sammen omgang så også have en forstærker til hovedtelefonen, har ikke hovedtelefon udgang på nogen af mine apperater, men har en rec out jeg kan benytte.
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
lcduc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er jeg rimelig ny indenfor headfi, men jeg er meget tilfreds med mine 580er, de sidder 80% af tiden på hovedt da de er meget behaglige i lyden contra mine BD 770er der er meget bass tunge.
ps lytter til electronisk musik  __________________ H/K6850 - Marantzcd63se - Podspeakers - ZhaoluD2 - Firestonecutebeyond - BD770pro - Senn HD580jubilee - Senn HD1000CharlestonGold - Senn HD 414 - Senn cx 300
Lytter til 90 % electronisk musik
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD 580 er en klassiker og den er efter min mening bedre end 650'eren. Den er iøvrigt identisk med HD 600, bortset fra det ydre design.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
HD 580 er en klassiker og den er efter min mening bedre end 650'eren. Den er iøvrigt identisk med HD 600, bortset fra det ydre design.
|
|
|
Hvilke styrker mener du den har over 650'eren?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fortrudt 1 sek at jeg købte 580. De er super behagelige, lyden er superdetaljeret, mht bas er den dejlig boom-boom-brian-fri. Hvor krævende den er mht forstærker, tør jeg ikke rigtig sige. Men da jeg fik Marantz pm17 forstærker, var der stor forskel. Inden da havde jeg bare spillet på båndoptagerens og cdéns hvdtlfudgang.
Good luck
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lcduc skrev:
|
Hej
Nu er jeg rimelig ny indenfor headfi, men jeg er meget tilfreds med mine 580er, de sidder 80% af tiden på hovedt da de er meget behaglige i lyden contra mine BD 770er der er meget bass tunge.
ps lytter til electronisk musik 
|
|
|
Okay, det er godt at høre. Jeg leder nemmerlig efter noget der ikke er så sk*de pumpet i bassen - synes jeg at der er en del hovedtelefoner der har det med at være - af dem jeg har hørt :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Jeg har ikke fortrudt 1 sek at jeg købte 580. De er super behagelige, lyden er superdetaljeret, mht bas er den dejlig boom-boom-brian-fri. Hvor krævende den er mht forstærker, tør jeg ikke rigtig sige. Men da jeg fik Marantz pm17 forstærker, var der stor forskel. Inden da havde jeg bare spillet på båndoptagerens og cdéns hvdtlfudgang.
Good luck
|
|
|
Super. Lyder som om de måske vokser med opgaven :) Det virker i hvert fald også som en virkelig behagelig og lækker hovedtelefon - har kun set og "pillet" ved et par men ikke hørt dem endnu, jeg må vidst tage mig sammen og gå ned i lokale :)
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen gode forslag til en lille forstærker? Er project's headboks god nok eller fortjener et sæt HD 580 mere end det?
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg sgu til at købe dem, en enkelt butik i Kbh's centrum har dem på tilbud til 1499,- ... For satan de lyder ok Har ind til videre kun hørt dem på min iPod nano (generation 1) og her spiller de ok, men der er slet ikke kræfter nok i nano'en til dem. Lige pt. sidder de til min bærbare pc's lydudgang og det er meget bedre, den har langt flere kræfter.
Bassen er super stram og detajleringen er rigtig godt, specielt mellemtonen er bare næsten helt perfekt. Glæder mig til at få mig en rigtig lille hovedtelefon forstærker... Forsættelse følger 
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Så kom jeg sgu til at købe dem, en enkelt butik i Kbh's centrum har dem på tilbud til 1499,- ... For satan de lyder ok Har ind til videre kun hørt dem på min iPod nano (generation 1) og her spiller de ok, men der er slet ikke kræfter nok i nano'en til dem. Lige pt. sidder de til min bærbare pc's lydudgang og det er meget bedre, den har langt flere kræfter.
Bassen er super stram og detajleringen er rigtig godt, specielt mellemtonen er bare næsten helt perfekt. Glæder mig til at få mig en rigtig lille hovedtelefon forstærker... Forsættelse følger 
Mvh. Henrik
|
|
|
Du skal da have dig en Vincent KVH-111:

Når røret er skiftet ud med f. eks. et Brimar CV4068 er der dømt vellyd __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
HenrikW skrev:
|
Mvh. Henrik
|
|
|
Du skal da have dig en Vincent KVH-111:

Når røret er skiftet ud med f. eks. et Brimar CV4068 er der dømt vellyd
|
|
|
Jae tjae tjoe hehe... Den har bare ikke lige alle de features som jeg gerne vil have presset ind i en lille kasse :) er brændt varm på en ibasso d1 sådan rent feature mæssigt i hvert fald. Kunne også godt finde på at svinge loddekolben og lave en gang diy - mangler bare at finde et byggesæt/guide der ser spændende ud.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så endte det sgu med at jeg brugte det sidste af min lørdag eftermiddag hos den lokale "hifi-pusher", iført en stak yndlings CD'er og mine hovedtelefoner.
Lyttede på både Pro-ject Head Box II, Head Box SE II, Creek OBH-11 og fatman's lille rørdims. Det lød faktisk OK alt sammen, mest skuffet var jeg dog over Head Box SE II, den blev lige en tand for skarp i toppen kombineret med mine HD 580'ere.
Fatman'en blev en anelse for svampet i bassen, om det er pga. "rør" (De sidder vidst kun i forforstærker delen og så er der en lille hybridchip til resten mener jeg at have læst et sted, don't kill me.) eller om det er fordi mine HD 580'ere er for ringe skal jeg ikke kunne sige. Den var nu ellers meget sød :)
En ting var dog åbenbart ikke tilfæældigt, jeg blev ved med at vende tilbage for at lytte til den samme lille sorte kasse, nemlig Creek OBH-11. Den var i forhold til prisen en klar vinder. Dens mellemtone var faktisk lige så god og detaljeret og fyldig som på Fatman'en samtidig med at bassen var noget mere "tight" og diskanten ikke truede med at tage livet af mine ører :)
Det var vidst hvad det kunne blive til i denne omgang! Det næste jeg kan finde på er måske bare sådan for sjov at skifte lytter og en lille opamp til noget bedre og måske bygge en anden strømforsyning for den er lidt tarvelig den ellers så fine energi rigtige switch.mode der følger med.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad står en Creek OBH-11 i?
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
| Hvad står en Creek OBH-11 i? |
|
|
Fyrstelige 1295,- så det er ikke fordi den er overdrevet dyr  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den obh, har jeg ik hørt meget godt om, og til 1300kr burde du overvej noget andet. Hvad med en Heed Canamp, som kan fåes i eu til små 2300kr mener jeg. Krimi i en anden tråd går også og tænker på at købe en til hans k701, måske kan i købe sammen og spare lidt fragt
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Den obh, har jeg ik hørt meget godt om, og til 1300kr burde du overvej noget andet. Hvad med en Heed Canamp, som kan fåes i eu til små 2300kr mener jeg. Krimi i en anden tråd går også og tænker på at købe en til hans k701, måske kan i købe sammen og spare lidt fragt  |
|
|
Hehe... det er jo smag og behag. Jeg matchede den op med dens noget dyrere storebrødre samt modellerne fra Pro-Ject og Fatman audio's lille rørhybrid og her der vandt den super klart rent cost/bennefit mæssigt :) Kunne da godt høre der var lidt mere spræld på detaljerne i den fine fatman men den kostede så også lige 4K.
Jeg har allerede overvejet modifikationer af den lille creek, bare fordi man kan :) Så vil jeg bygge en lettere overdimensioneret regulret psu samt skifte lytter, modstande og en lille opamp ud med noget af bedre kvalitet.
Men har du hørt den i virkeligheden? 
Mvh. Henrik
EDIT: Det skal også siges at det er "MK II" versionen... Creek havde en gang en der hed OBH-11, den var lidt anderledes i designet (Sort med grøn tekst ). De havde den faktisk ude af sortiment i et stykke tid og genindførte den så i en revideret udgave som skulle noget bedre end MKI :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |