| Forfatter |
|
pinkfloydhomer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge et par hovedtelefoner til lidt af hvert:
- Lytte til musik fra stereoanlæg
- Lytte til musik fra mp3-afspiller (ejer ikke nogen endnu, men når/hvis jeg køber en, så skal disse kunne bruges)
- Lytte til mit digitalklaver så jeg ikke forstyrrer resten af familien
Jeg er ikke på udkig efter noget high-end og heller ikke noget der skal bruge en hovedtelefon-forstærker.
Jeg har læst lidt her og kigget på diverse Sennheisere, Gradoer, Beyere, AKGer osv. Og jeg er lidt i vildrede.
Jeg foretrækker en musikalsk og "varm" og "røragtig" lyd frem for noget som er for analytisk og for forward.
Komforten er også meget vigtig for mig.
Kom med jeres bud :)
Hvad er de mest oplagte bud?
/David
P.S. De behøver ikke koste 1500. Hvis jeg kan få mine behov opfyldt for 800 er det også fint :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ud og lyt til nogle bøffer fra Philips, de laver rigtig fine bøffer til gode priser
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sad lige og kiggede på head-fi og måske var dette noget http://www.head-fi.org/forums/f10/fs-philips-hp-910-click-re ad-new-old-stock-hp1000-quality-offers-shipping-worldwide-30 3085/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det link virker ikke helt :)
/David
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.
Men er der andre bud? Jeg ville forvente at folk havde masser af bud :)
Når jeg sidder og læser, så får jeg lyst til at købe Sennheiser HD 580, HD 600 eller HD650. Eller måske beyerdynamic dt770, dt880 eller dt990. Men det er måske dårlige bud? Jeg hører velproduceret 70er-rock (Pink Floyd osv) og klassisk og jazz.
Men er dem jeg nævner her overhovedet gode bud hvis jeg ikke som udgangspunkt vil have en hovedtelefonforstærker, fordi jeg f.eks. vil kunne bruge dem med en mp3-afspiller?
Eller hvad med bare Grado SR 80? De skulle være nemme at drive? Men komforten er ikke så god?
Kan I ikke nævne et eller andet rimeligt komfortabelt, rimeligt nemt at drive og til under... kr. 2000?
/David
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville umiddelbart finde noget med minijack hvis du har planer om at bruge dem på farten. At have almindelig jack + minijack converter er utrolig stort at gå rundt med i en lomme.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, nu ejer jeg ikke engang en mp3-afspiller endnu. Jeg havde bare tænkt at når jeg købte nogle ordentlige hovedtelefoner, så skulle de _også_ bruges hvis jeg engang fik en mp3-afspiller.
Men noget kunne tyde på at jeg måske skulle købe nogle hovedtelefoner til transportabelt brug når/hvis jeg engang får en mp3-afspiller.
Og så lige nu koncentrere mig om en god hovedtelefon til stationært brug. Hvad kan anbefales her? Jeg kigger meget på Sennheiser HD 580, HD 600 og HD 650. Men også på BD DT 770, 880 og 990. Og måske Grado, men er lidt skræmt af deres komfort-rygte.
Hvad ville være en god, hæderlig "begynder"-allrounder?
/David
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været glad for DT880. Den gør ikke noget bedst, men den gør meget godt - altså i mine øjne en god allrounder. Men den kræver en forstærker for at vise sit fulde potentiale.
Måske ville Sennheiser HD 555 eller 595 passe til dit behov.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Senn 580, 600, 650 og Beyer dt 770, 880, 990 kræver alle en forstærker for at spille godt...
Philips HP1000 lammetæver Senn 555 og 595 til den halve pris.... Jeg ved godt at mærket ikke anses for at være godt, men deres hovedtelefoner er altså rigtigt gode, bare spørg dem der var med til træffet i Kolding, samtidigt er de sindsygt komfortable..
Så hvis du gerne vil have noget godt og billigt er de i mine øjne et godt sted at starte....
I mine øjne er gradoer ikke på nogen måde allround bøffer, de er til rock, men der er de også fantastiske...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVis du ikke vil have en amp, men stadig god varm lyd, så ville jeg kigge på nogen allesandro, evt ms-1 eller et par grado sr225, og mht komfort... visse vasse  der går lidt tid, en uge eller 2, men så kan du ikke mærke at du har dem på. Men det afhænger meget af hvor store dine ører er. Jeg synes de alm bowls er meget komfy. Du kunne også kigge på et par audio technica, a900 er relativ varm det samme er w1000.
|
| Til top |
|
| |