| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har anskaffet mig et Audiotrak HD2 lydkort, hvilket har givet mig en frygtelig masse problemer da Vista driveren tilsyneladende ikke har det for godt med S3 standby. Audiotrak har ikke frigivet drivere til dette lydkort siden februar 2007.
I min desperate søgen efter en løsning, fik jeg en beskrivelse fra Audiotrak support som skulle løse problemet. Man skal lægge en anden bios på HD2 så den kan bruge VIA's reference drivere istedet for Audiotraks.
Please see below a description.(step by step)
1. The internal jumper(JP4) is removed(OFF) and must remain off when using VIA drivers. 2. Do download CD-ROM DOS-booting image file on below link. www.audiotrak.co.kr/audiotrak/drivers/eeprom/hd2_boot.iso 3. Do recording in 1pcs of CD-ROM to the downloaded image file(hd2_boot.iso). ** Must be image copy**. 4. Do booting with this CD-ROM. 5. After CD-ROM booting, select number 2 on below messages.
1. EEPROM for X2V EWDM Unified Driver 2. EEPROM for VIA Reference Driver
6. The HD2_EEPROM is updated and do rebooting after remove the CD-ROM. 7. Install Via reference. then completed..
Jeg havde problemer med at bootdisken gik i stå ved indlæsning af mshbios. Dette løses ved at fjerne mshbios delen fra autoexec.bat filen. Mshbios eneste formål er at kunne vise koreanske karakterer i dos.
__________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|