Forfatter |
|
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg så sidste år en forstærker hos en brugt forhandler og blev FORELSKET , men men, fik aldrig købt den før en anden fik fingrene i den .
Jeg kan ikke huske hvad den hed, men den så ca sådan ud: helt blank crom på fronten med to stor sorte knapper på, en input og volum, det var sådan ca det, den var ikke speciel høj, nok en 5-7cm og så ydet den vist nok 2x50w, hvs der er en der ved hvad der er jeg så så må i meger gerne sige til:)
Vh Tobias
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, den er svær
Kan det være, kan det være............nej jeg giver op __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehehe... Den er lidt tricky...
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være den lille sag der blev solgt under B&W brandet. Den kunne fås i chrom og sort så vidt jeg husker. Der var to modeller, identiske i udseende hvoraf 50 watt´eren - igen så vidt jeg husker-  var den største model. Den mindste var en 25- 35 watter. Øv navnet ligger lige på tungen.... hmmm må hellere støve lidt detaljer frem af gemmerne.....
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm , ku det være den som hed "AURA" og så noget med 50 ???
mvh
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
............ Gætter forsigtigt på en Aura VA-50 solgt i Audioscan i 1994 oprindeligt som ITL forstærkeren. Aura ejes af B&W fabrikken. ... Hvis det er den har den en storebroder og ikke en lillebror som jeg skrev i ovenstående indlæg. Denne hedder Aura VA-100 og er på 2*60 watt (FTC). AURA VA - 50 er på 2* 45watt (FTC), data opgivet i 8 ohm. Lillebroder kostede 2497,- og storebroder 3497,- i ´94. Begge er visuelt identiske.
http://amp8.com/tr-amp/foreign/aura/jpeg/aura505.jpg
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig lige til hvis vi (Præsten, Managuense og undertegnede) har vundet noget
|
Til top |
|
|
tobiazz Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW man det må jeg nok sige drenge, tro sku det er sådan en
Der var i godt nok hurtige:) så skal jeg jo bare prøve at finde sådan en, det kunne nok blive lidt trickyt er der enlig nogle der ved hvordan den spillede?
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
Der var i godt nok hurtige:) så skal jeg jo bare prøve at finde sådan en, det kunne nok blive lidt trickyt er der enlig nogle der ved hvordan den spillede? |
|
|
Hold dig væk fra det møg... har selv haft to af dem i mine yngre år ... og de har en del fejl!!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
Der var i godt nok hurtige:) så skal jeg jo bare prøve at finde sådan en, det kunne nok blive lidt trickyt er der enlig nogle der ved hvordan den spillede?
|
|
|
Så hut jeg hvisker var HIFI&Elektronik ikk ligefrem helt oppe at kører over den Menes at huske at den var meget varm , blød , kedelig i lyden ......er dog ikk helt 100 på det ......
Tror faktisk der er en til salg på e-bay italy ....men den ser ud til at have sort front !
mvh
|
Til top |
|
|
tobiazz Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm okay det lyder jo ikke så godt:) men kan i så anbefale mig noget i samme minimalistiske stil? det gør ikke noget hvis jeg skal ud og søge på brugt market, for har ikke lige frem en million til rådighed:S
Ellers tak for de mange svar
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvad dine preferencer er på lydsiden og hvilket udstyr du iøvrigt har, men skal jeg udfra egne oplevelser pege på noget visuelt minimalistisk der efter min mening også spiller fornuftigt kunne det være en Densen Beat 100, Rega Mira, Elex osv. Det er vigtigt at du selv uanset hvad der måtte komme af svar i din tråd selv lytter grundigt til det du måtte satse på og danner dine egne indtryk af produkterne.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tobiazz Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu sidder jeg med en technics cd Sl-PG3 og en proson RV2040 2x100w, de trækker mine hjæmmebygget højtalere med W4-1320 enheder, har hørt hvor godt de "kan" spille da de blev pøvet af i DAT, ikke helt den samme op levese med en cd fra storskrald og en forstærker til 900 svenske penge..
Ved godt hvad "god" lyd kan være, og kan godt lide en blød bund uden tab af di fine detajlier i toppen.. men altså ikke så jeg er ekspert:)
Havde tænkt på en Trends TA 10.1 men ved ikke om den har kræfter nok? (spiller ikke vildt højt)
Vh Tobias
|
Til top |
|
|