Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Audio Aero som pre-amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Vil blot gerne høre erfaringer fra folk der bruger deres Audio Aero Capitole som pre-amp.

Fordele, ulemper (hvis nogen), tips og tricks.

Mvh

Thomas P

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas..

Jeg har kørt med Audio Aero Capitole mkl + mkll med direkte drift til effekttrin. Jeg har ikke oplevet nogle begrænsninger ved denne tilkobling. Så det kan jeg kun anbefale. 

Om du foretrækker XLR eller RCA afhænger af din personlige smag samt hvilken amp du spænder for. Så her er det blot at prøve sig frem.

Jeg har desværre ikke prøvet at koble andet grej til pre-ampen i Capitolen, så her kan jeg ikke sige hvordan eks. en riaa samt pladespiller vil lyde?      

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Min Audio Aero Prestige kører direkte ned i mit effekttrin.

Umiddelbart har jeg ikke oplevet nogle begrænsninger. Omend man skal vender sig til, at volumekontrollen er 2 knapper (op/ned) i stedet for den sædvanlige ene volumekontrol.

Det er også lidt syret, at koble sin tuner på sin CD-afspiller.

Alt i alt er jeg særdeles godt tilfreds.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

nguyen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Min Audio Aero Capitole K2 er også koblet direkte til Pass Labs 150.5.

Derudover er dvd og visat parabol box tilsluttes til capitole k2, via coax og optisk indgang, uden problem. Lyden er bare tip top

Til top Vis nguyen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nguyen

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Tak for jeres input.

Jeg er i en situation hvor der skal anskaffes både cd afspiller og pre-amp, så at forene de to funktioner er jo nærliggende.

Mvh

Thomas P

Nass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas P

Jeg hae AA signature sacd og bruger også min som preamp.

Jeg har sammenlignet med 3 meget dyre forforstærker, og er hver gang kommet til den konklusion, at det ikke kunne betale sig at ofre penge på en seperat pre, her skal du også tænkep udgifter til signal kabler/strømkabler.

Til top Vis Nass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nass

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hei

Jeg har brugt ref både med og uden ekstern pre. IMO spiller den meget klart, tydelig, hurtig og detaljeret direkte, men kan lyde noget tyndt. Så hvis dit anlæg kan tendere til at klinge lyst vil jeg anbefale dig at du prøver ud capitolen der hjemme før du køber.

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Lige et praktisk spørgsmål til de af jer der kobler direkte i power amp.

Hvad gør i, i de tilfælde hvor i vil lade power amp'en være tændt, men gerne vil slukke for AA'en for at spare rørerne.

Normalt når man slukker en pre/power kombination muter man pre-ampen, slukker power og slutter med at slukke pre, for at undgå "knald"i højtalerne fra en power amp der står med åben indgang. Jeg vil i fremtiden gerne lade mine power amps være tændt for at spare opvarmningstid, men hvis AA'en er tændt hele tiden er rørerne jo nok væk efter et år eller 2, og da de er loddet direkte på print, er det jo ikke blot plug&play ang. udskiftning.

Hvad sker der hvis den skifter til standby med tændt power amp ?

Mvh

Thomas

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej Igen

Lige et praktisk spørgsmål til de af jer der kobler direkte i power amp.

Hvad gør i, i de tilfælde hvor i vil lade power amp'en være tændt, men gerne vil slukke for AA'en for at spare rørerne.

Normalt når man slukker en pre/power kombination muter man pre-ampen, slukker power og slutter med at slukke pre, for at undgå "knald"i højtalerne fra en power amp der står med åben indgang. Jeg vil i fremtiden gerne lade mine power amps være tændt for at spare opvarmningstid, men hvis AA'en er tændt hele tiden er rørerne jo nok væk efter et år eller 2, og da de er loddet direkte på print, er det jo ikke blot plug&play ang. udskiftning.

Hvad sker der hvis den skifter til standby med tændt power amp ?

Mvh

Thomas

du er nød til at slukke din effekt først inden du slukker AA'en desværre

og tænde AA'en igen først ... ellers kan du få afbrændte enheder og forstærker

jeg ved ik' lige hvordan det fungerer med standbyfunktionen

angående lyden er den helt i top ..... dog er den ikke neutral

nærmere betegnet varm ... men lækker lyd ......hvis det ik' blir for meget

jeg refererer til AA capitole reference

jeg har bla.a hørt AA cap ref med Rogue M150 og Avalon ascendant .... Wauw det spillede

hvad har du af effekt nu ?? og har du Cremona endnu ??

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Jeg kører med seneste version direkte i en røramp. Jeg slukker aldrig AA'en, men lader den stå standby. De to små 6021w holder ret længe, og er ikke specielt dyre at få skiftet. Min har stået tændt siden jeg fik den for 1½ år siden. Der er ikke tegn på noget unormalt endnu.

Hvis du slukker den, mener AA at der går ca. 14 dage inden den lyder optimalt!? Det gider jeg ikke at vente på  Jeg har ikke eksperimenteret med det.

Jeg synes det er en forrygende god pre/cd, og fryder mig jævnligt over at der kun er en enhed, et kabel mindre, en fjernbetjening og en lyd der er i referenceklasse.

Den har mange tilslutningsmuligheder, god betjening, balance med 1 db spring.

En ulempe kunne være at man ikke kan afprøve forskellige cd/pre, på samme måde som hvis man havde adskilte enheder.

Mht. lyden så er der ikke så meget jeg kan sige, det skal du opleve hjemme på dit eget udstyr. For som du kan se af indlæggende, er der så forskellig lyd som "IMO spiller den meget klart, tydelig, hurtig og detaljeret direkte, men kan lyde noget tyndt" (Nightpuma) til "angående lyden er den helt i top ..... dog er den ikke neutral nærmere betegnet varm ... men lækker lyd" (Jacobsen). Det er jo næsten fra den ene yderlighed til den anden, og et godt bevis for mange af de lange diskussioner der er her på forum om hvordan lyden er fra et eller andet.

Ens egne ører er det eneste der dur Så hjem med en på prøve.

God fornøjelse.

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hej Thomas

Jeg kører med seneste version direkte i en røramp. Jeg slukker aldrig AA'en, men lader den stå standby. De to små 6021w holder ret længe, og er ikke specielt dyre at få skiftet. Min har stået tændt siden jeg fik den for 1½ år siden. Der er ikke tegn på noget unormalt endnu.

Hvis du slukker den, mener AA at der går ca. 14 dage inden den lyder optimalt! Det gider jeg ikke at vente på

Jeg synes det er en forrygende god pre/cd, og fryder mig jævnligt over at der kun er en enhed, et kabel mindre, en fjernbetjening og en lyd der er i referenceklasse.

En ulempe kunne være at man ikke kan afprøve forskellige cd/pre, på samme måde som hvis man havde adskilte enheder.

Mht. lyden så er der ikke så meget jeg kan sige, det skal du opleve hjemme på dit eget udstyr. For som du kan se af indlæggende, er der så forskellig lyd som "MO spiller den meget klart, tydelig, hurtig og detaljeret direkte, men kan lyde noget tyndt" (Nightpuma) til "angående lyden er den helt i top ..... dog er den ikke neutral nærmere betegnet varm ... men lækker lyd" (Jacobsen). Det er jo næsten fra den ene yderlighed til den anden, og et godt bevis for mange af de lange diskussioner der er her på forum om hvordan lyden er fra et eller andet.

Ens egne ører er det eneste der dur Så hjem med en på prøve - hvis du altså er ude for at købe forresten?

God fornøjelse.

Medlem

"men kan lyde noget tyndt" ...... dette er ikke den lyd der kommer fra AA Cap Ref

dette kan ikke diskuteres ... andre der kender AA cap ref vil være enige

jeg har hørt AA cap ref op mod mindst 10 andre afspillere og i mindst 10 forskellige setup

så jeg kender dens "fingeraftryk" på lyden ...

jeg kan kun sige hvis den har lydt tyndt ved nigthpuma må der være noget galt med den .. eller den har ikke passet med effekten eller noget i den stil

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Tak for jeres input.

Ærlig indrømmet så er jeg også en smule forbløffet over differencen i opfattelsen af den. Men grunden til mine spørgsmål er lige netop at jeg i denne omgang gerne vil samle et anlæg der reelt kan være tændt 24/7. Værdien i at komponenterne er ordentligt driftvarme er noget jeg er blevet meget opmærksom på. Dette, samt det faktum at jeg faktisk primært lytter 1 time hver morgen inden jeg skal på arbejde, møder sent og lige rundt om hjørnet, gør at jeg vil have noget der er tændt hele tiden. Altså ikke rør og klasse A, set ud fra et økonomisk sysnpunkt.

Hej Jakobsen

Ja jeg har stadig Cremonaerne som forhåbentligt skal trækkes af et par Gamut M200 MK3 der er på vej i retning af Esbjerg. Jep, meget forskelligt fra hvad jeg har haft før, men prisen var absolut ok, så det skal prøves. Duer det ikke kan jeg vel skyde dem af igen uden de store problemer. Men kombinationen af en cd der maler med lidt brede og blide pensel strøg, i kombination med en fast, hurtig og opløst forstærker parret til Cremonaerne, synes jeg er lidt interessant.

Mvh

Thomas

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:

Hej Thomas

Hvis du slukker den, mener AA at der går ca. 14 dage inden den lyder optimalt! Det gider jeg ikke at vente på

Mht. lyden så er der ikke så meget jeg kan sige, det skal du opleve hjemme på dit eget udstyr. For som du kan se af indlæggende, er der så forskellig lyd som "MO spiller den meget klart, tydelig, hurtig og detaljeret direkte, men kan lyde noget tyndt" (Nightpuma) til "angående lyden er den helt i top ..... dog er den ikke neutral nærmere betegnet varm ... men lækker lyd" (Jacobsen). Det er jo næsten fra den ene yderlighed til den anden, og et godt bevis for mange af de lange diskussioner der er her på forum om hvordan lyden er fra et eller andet.

Ens egne ører er det eneste der dur Så hjem med en på prøve - hvis du altså er ude for at købe forresten?

God fornøjelse.

Medlem

"men kan lyde noget tyndt" ...... dette er ikke den lyd der kommer fra AA Cap Ref

dette kan ikke diskuteres ... andre der kender AA cap ref vil være enige

jeg har hørt AA cap ref op mod mindst 10 andre afspillere og i mindst 10 forskellige setup

så jeg kender dens "fingeraftryk" på lyden ...

jeg kan kun sige hvis den har lydt tyndt ved nigthpuma må der være noget galt med den .. eller den har ikke passet med effekten eller noget i den stil

Jeg er helt enig med dig Jakobsen, det er også sådan jeg opfatter lyden fra den, "fingeraftryk", godt udtryk

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej med jer

Tak for jeres input.

Ærlig indrømmet så er jeg også en smule forbløffet over differencen i opfattelsen af den. Men grunden til mine spørgsmål er lige netop at jeg i denne omgang gerne vil samle et anlæg der reelt kan være tændt 24/7. Værdien i at komponenterne er ordentligt driftvarme er noget jeg er blevet meget opmærksom på. Dette, samt det faktum at jeg faktisk primært lytter 1 time hver morgen inden jeg skal på arbejde, møder sent og lige rundt om hjørnet, gør at jeg vil have noget der er tændt hele tiden. Altså ikke rør og klasse A, set ud fra et økonomisk sysnpunkt.

Hej Jakobsen

Ja jeg har stadig Cremonaerne som forhåbentligt skal trækkes af et par Gamut M200 MK3 der er på vej i retning af Esbjerg. Jep, meget forskelligt fra hvad jeg har haft før, men prisen var absolut ok, så det skal prøves. Duer det ikke kan jeg vel skyde dem af igen uden de store problemer. Men kombinationen af en cd der maler med lidt brede og blide pensel strøg, i kombination med en fast, hurtig og opløst forstærker parret til Cremonaerne, synes jeg er lidt interessant.

Mvh

Thomas

Gamut er super... har haft D200 MKIII fin forstærker ... specielt detaljer og hul igennem helt i top

dynamisk klar lyd ... det er meget fin forstærkning .. men kan mangle lidt krop og charme

er faktisk tæt lydmæssigt på den MF du lånte af mig ... dog havde MF større "kugler"

hedder de ik M250 ???

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Husk at der findes andre alternativer til Audio Aero. Hvad jeg har læst af feedback fra brugere rundt omkring, så er der ikke helt enighed om lyden. Så prøv lige en konkurrent eller to før du beslutter dig.

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Hvad ville du foreslå man ellers skulle lytte til ?

Mvh

Thomas P

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej Christian

Mvh

Thomas P

Nu har jeg selv valgt Wadia, men der findes skam andre mærker der også kan løse opgaven. Her kan jeg nævne Nagra (dyrt), Accuphase samt Emm (fåes vist ikke herhjemme).

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Thomas P skrev:

Hej Christian

Mvh

Thomas P

Nu har jeg selv valgt Wadia, men der findes skam andre mærker der også kan løse opgaven. Her kan jeg nævne Nagra (dyrt), Accuphase samt Emm (fåes vist ikke herhjemme).

EMM laver vist ikke kombineret cd/pre...

Ej heller Accuphase

Jeg mener Thomas P var ude efter kombineret cd/pre...

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Chr. R. skrev:
Thomas P skrev:

Hej Christian

Mvh

Thomas P

EMM laver vist ikke kombineret cd/pre...

Det gør Nagra forresten heller ikke!

Ej heller Accuphase

Jeg mener Thomas P var ude efter kombineret cd/pre...

Nagra laver CDC, CDP samt CDT + DAC (dvs. alle deres modeller)

EMM har lavet DCC2 + CDSD, men ved ikke om der findes en i modelprogrammet i dag

Accuphace: jo jo, det laver de skam 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes