| Forfatter |
|
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag alle i med-hifinørder  Jeg har nu langt om længe fået min computer op at køre igen, men har nu et lille problem som jeg gerne vil have svar på. Jeg har smidt et gammelt geforce grafikkort i (mener det er et 5600?), da jeg skal bruge s-video, og der ikke er det onboard. Jeg har installeret driver til kortet og det hele, men når jeg går ind under properties (indstillinger) kan jeg kun stille på onboard grafikkortet... Hvad er løsningen på dette problem? og kan man evt. køre med mit geforce grafikkort's s-video udgang, og stadig bruge onboard vga, da jeg tror at vga billedet er en hel del bedre på mit onboard. Mange spørgsmål, men jeg håber at der sidder nogen derude der har nogle svar
__________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
Zulatin Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Måske har det noget at gøre med at dit onboard stadig er aktivt?
Det slås fra i BIOS.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt være det ja, det må jeg hellere tjekke.
Men det kan altså ikke lade sig gøre at bruge mit grafikkort samtidigt med onboard?
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
Zulatin Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
såvidt min hukommelse går så anvender computeren kun 1 grafikkort ad gangen.
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
den-studerende skrev:
Det kunne godt være det ja, det må jeg hellere tjekke.
Men det kan altså ikke lade sig gøre at bruge mit grafikkort samtidigt med onboard?
|
|
|
Det kommer hel anpå dit motherboard. Nogle kan, andre kan ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu tjekket BIOS, men jeg kan ikke umiddelbart fide et sted hvor jeg kan slå det fra. Jeg har været inde der hvor man kan slå USB porte og alt det andet fra, men der var ikk noget om grafikkortet.
Andre der har nogle idéer?
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke - under nogle som helst omstændigheder - lade sig gøre at få windows til at køre med to forskellige grafikkort. SLI kan lade sig gøre, men der bruges et stykke hardware i forbindelse med northbridgen til at få windows til at opfatte det som et enkelt kort. Grafikdriveren befinder sig nemlig stadig - guderne må vide hvorfor - i et af de allerinderste lag af selve windowskernen. Det er blandt andet derfor at mange spil stadig kan få alle windowsversioner til at crashe. Grafikdriveren kan ikke genstartes uden at genstarte selve kernen. Aner ikke hvorfor microsoft ikke ændrer det, udover at det kræver en stor omlægning af selve kernen, som helt basalt set ikke er ændret fra 98 over xp til vista. Brug du bare dit 5600. Hvis du skriver hvilken bios du har skal jeg finde punktet i bios menuen til dig på nettet. Men jeg har dog aldrig oplevet en bios som ikke selv under opstart automatisk skiftede til dit eksterne grafikkort hvis et sådant var tilsluttet - ikke uden nogen havde ændret en indstilling fra auto til on for det interne grafikkort. Hvor har du sluttet din skærm til? intern eller ekstern. Du kan nemlig være havnet i den situation at din interne grafikkort også er NVIDIA og det svarer positivt tilbage på drivercallet fra windows under opstart. det betyder at windows bruger den installerede driver i sin drivercache - og det uanset om du har installeret en anden. Hvis der findes en positivthardware svar til en driver i cachen er det den der bruges. Og da den første installerede driver ikke indeholdt tv-out funktionen da den ikke findes på dit bundkort kan det være grunden. Det kan man ikke umiddelbart få lov til at ændre på nemlig - det kan dog lade sig gøre via boot CD-rom. Microsoft rules....
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
| Det kan ikke - under nogle som helst omstændigheder - lade sig gøre at få windows til at køre med to forskellige grafikkort. |
|
|
Det er nu ikke rigtigt. Mange folk rundt omkring kører med et AGP ell. PCI-E-kort og et PCI-kort. Det kan sagtens lade sig gøre - dog er det nemmeste hvis de to kort er fra samme producent. Så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre at køre med et onboard + et almindeligt grafikkort.
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, ZuluDK har ret - jeg må have brugt Vista for længe  . XP kan godt køre med to forskellige grafikdrivere - men det kan Vista (med WDDM drivere) bare ikke - kun hvis begge kort kan anvende samme driver - eller du kan få xp driveren til at køre under vista, men det lader jo ikke til det i følge dit problem. Men du må som sagt lige fortælle hvordan tilslutningen er. Bruger du dit 5600 som primært kort eller er det bare tilsluttet med det formål at anvende tv-out?
|
| Til top |
|
| |