| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken højtaler til Denon AVC-A1HD, skal jeg vælge ?
Gå og kikker på Focal Electra 1027 Be til front, eller fra Elac 240 Serie (FS 249), gerne fuld frekvens til front højtalern, andre ider ?
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag har Focal 1027 Be og det kan virkeligen anbefalles. 1037 Be skal vist lyde end bedre så måske er det en mulighed. Jeg driver mine 1027 Be med Audionet mono blokke så den kan måske ikke jævnføres helt.
|
| Til top |
|
| |
Rotel Manden Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at du lytter til den nye Electra 1027 S version,jeg har den selv hjemme på prøve nu for at høre om den passer til mit Rotel.Den nye Electra 1027S serie er mere varm og fyldig og har mere og bedre bas end 1027BE modellen
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha....... Den er faktisk ret svær. Jeg er meget tilfreds med lyden fra begge højttalere du nævner, synes dog at bånddiskanten på Elac'en er mere luftig/afslappende at høre på end Focal´s berylium diskant.
Begge højttalere er i mine ører meget "dynamiske/kontante", og jeg synes at Elac'en er meget "dynamsik" i forhold til dens størrelse, og at den dermed har den største WAF (ved ikke om der er en kvinde med til at bedømme?). Omvendt synes jeg mere at Focal's ligner en rigtig "herre"-højttaler, og er en smule mere "aggressiv/hård" i lyden, altså med mere "bid" i, hvis du forstår??
Har du hørt dem begge to selv?? Tror nemlig i sidste ende, det kommer an på, hvad din smag er.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dief, tak for svaret
Har du ikke hørt dem endnu, ville lige høre jer om dem og om der er andre højtaler jeg også skulle givet et lyt (i samme pris klasse, må skam
gerne værre brugt)
Og et andet spørsmål, ville en Denon AVC-A1HD kunne trække dem, uden problmer ?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
helicon 400, b&w 803 er også udemærkede bud. Er dog lidt i tvivl om hvor godt den vil trække dem. B&W'erne kan nok godt være lidt skarpe, men det er ikke så udtalt som i 700 serien (ville nok lytte på det under alle omstændigheder) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hej Dief, tak for svaret
Har du ikke hørt dem endnu, ville lige høre jer om dem og om der er andre højtaler jeg også skulle givet et lyt (i samme pris klasse, må skam gerne værre brugt)
Og et andet spørsmål, ville en Denon AVC-A1HD kunne trække dem, uden problmer ? |
|
|
Din forstærker er da vist en ret kraftig sag, så det tror jeg da godt den kan. Men Focals bas-enheder er i hvert fald nogle der kan tåle noget effekt, specielt deres bas-enheder med "flower power" konceptet, men de er vist ikke monteret i Electra-klassen. ved ikke helt hvor meget saft og kraft Elac vil ha?? Der kan du evt. spørge CSN-Teknik, han har selv Elac. Tror nok han bruger en Onkyo TX-SR875'er til at trække dem, hvilket jo også er en kraftig sag.
Men de to højttalere du har givet forslag til her, er bestemt højttalere jeg også ville have overvejet, hvis jeg ikke selv havde bygget mine egne.
PS. Der er jo også denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63080&K W=Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |