Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken højtaler til Denon AVC-A1HD ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hvilken højtaler til Denon AVC-A1HD, skal jeg vælge ?

Gå og kikker på Focal Electra 1027 Be til front, eller fra Elac 240 Serie (FS 249), gerne fuld frekvens til front højtalern, andre ider ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jag har Focal 1027 Be og det kan virkeligen anbefalles. 1037 Be skal vist lyde end bedre så måske er det en mulighed. Jeg driver mine 1027 Be med Audionet mono blokke så den kan måske ikke jævnføres helt. 

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale at du lytter til den nye Electra 1027 S version,jeg har den selv hjemme på prøve nu for at høre om den passer til mit Rotel.Den nye Electra 1027S serie er mere varm og fyldig og har mere og bedre bas end 1027BE modellen
Til top Vis Rotel Manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel Manden

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Uha....... Den er faktisk ret svær. Jeg er meget tilfreds med lyden fra begge højttalere du nævner, synes dog at bånddiskanten på Elac'en er mere luftig/afslappende at høre på end Focal´s berylium diskant.

Begge højttalere er i mine ører meget "dynamiske/kontante", og jeg synes at Elac'en er meget "dynamsik" i forhold til dens størrelse, og at den dermed har den største WAF (ved ikke om der er en kvinde med til at bedømme?). Omvendt synes jeg mere at Focal's ligner en rigtig "herre"-højttaler, og er en smule mere "aggressiv/hård" i lyden, altså med mere "bid" i, hvis du forstår??

Har du hørt dem begge to selv?? Tror nemlig i sidste ende, det kommer an på, hvad din smag er.

Mvh Dief 

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej Dief, tak for svaret

Har du ikke hørt dem endnu, ville lige høre jer om dem og om der er andre højtaler jeg også skulle givet et lyt (i samme pris klasse, må skam
gerne værre brugt)

Og et andet spørsmål, ville en Denon AVC-A1HD kunne trække dem, uden problmer ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

helicon 400, b&w 803 er også udemærkede bud. Er dog lidt i tvivl om hvor godt den vil trække dem. B&W'erne kan nok godt være lidt skarpe, men det er ikke så udtalt som i 700 serien (ville nok lytte på det under alle omstændigheder)

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hej Dief, tak for svaret

Har du ikke hørt dem endnu, ville lige høre jer om dem og om der er andre højtaler jeg også skulle givet et lyt (i samme pris klasse, må skam
gerne værre brugt)

Og et andet spørsmål, ville en Denon AVC-A1HD kunne trække dem, uden problmer ?

Din forstærker er da vist en ret kraftig sag, så det tror jeg da godt den kan. Men Focals bas-enheder er i hvert fald nogle der kan tåle noget effekt, specielt deres bas-enheder med "flower power" konceptet, men de er vist ikke monteret i Electra-klassen. ved ikke helt hvor meget saft og kraft Elac vil ha?? Der kan du evt. spørge CSN-Teknik, han har selv Elac. Tror nok han bruger en Onkyo TX-SR875'er til at trække dem, hvilket jo også er en kraftig sag.

Men de to højttalere du har givet forslag til her, er bestemt højttalere jeg også ville have overvejet, hvis jeg ikke selv havde bygget mine egne.

PS. Der er jo også denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63080&K W=Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes