| Forfatter |
|
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal have fundet en god amp til AKG K701. Ville jo gerne have haft Solvins OTL, men det tillader min SU desværre ikke .. Efter en del læsning herinde og specielt på head-fi.org, er jeg kredset nogenlunde ind på to alternativer: Heed CanAmp og Darkvoice 336i. Ved godt det kan være svært at sammenligne en SS og rør, men håber at der er nogen der kan komme med fornuftige input vedr. hvilken man skal vælge. Jeg er også åben for bedre alternativer, men det skal holdes i denne prisklasse. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis prisklassen på dem du nævner der er 2000-3000 så har jeg et forslag du kan kigge på?
Jeg havde nemlig også overvejet (og gør det stadig) Solvins forstærker til mine K701. Ellers kan jeg anbefale dig at kigge på en LISA III. Den er fortrinlig sammen med K701. Og så er den endda batteridrevet. Så du kan slæbe den med dig. Det er ikke verdens mindste bærbare forstærker men den er til gengæld en af de "bærbare" hovedtelefonforstærkere, der kan konkurrere med de stationære på soundstage og detaljer. Jeg er blevet enormt glad for min LISA III. Men projektet er stadig et såkaldt "garage-projekt" hvor man godt kan se at de forstærkere man får er en slags prototyper. Men ikke desto mindre er det super lyd der kommer ud og en af bagmændene er jo den legendariske Phillip LaRocco, som startede LaRocco audio. De har lavet nogle af verdens bedste hovedtelefonforstærkere.
Så du kunne tage et kig på LISA III - hvilket dollarkursen jo også taler for lige i øjeblikket....
I øvrigt hvis du køber den hos dem nu medfølger der IKKE strømforsyning. De er vist udsolgt. Men jeg bruger med stor fordel denne 24 volt strømforsyning med min LISA III - den løfter lyden markant (i forhold til batteridrift) og er også overkommelig i pris.
Hvis du skaffer dig sådan en kan det være du også kan sige ligesom Eddie Murphy i "Comming to America"...
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt været forbi og kigge på LISA III, men den ligger lige et stykke over de andre prismæssigt. Den koster $500 + $45 i fragt ~ 2.725 kr. og hertil kommer risiko for told/moms.. Har ellers hørt godt om den, og kan se at den er bygget videre på PPA som også får en del ros.
Canamp skulle kunne erhverves direkte fra HEED for €319 (~2.375 kr) inkl fragt og uden told. DV336i koster ca. 1.650, men kommer så også fra Kina, så der kommer nok også told på..
Skal dog ikke kunne sige om LISA III klart er merprisen værd?? __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det ved jeg heller ikke. Jeg har ikke lyttet til de to du nævner. De har så vidt jeg ved aldrig været med til vores Head-fi meets.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der Heed skulle være et super match til k701, og kan jo let erhveres i EU. Mht til darkvoice så ser den nye 336SE også meget spændene ud 
Men hvis jeg var dig ville jeg købe den heed... selvom du ik kan lide den, så er den meget let at sælge igen. Og da du desværre ikke har mulighed for at høre nogen af dem først, så vil jeg sige det er en meget god ting.
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Canamp'en er nok også pt. den jeg tror mest på. Virker som det mest sikre valg.
Har dog svært ved at stå for de rør ...
__________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du jo prøve en Firestone Cute Beyond. Det er en fin lille klasse-a. Der findes en dansk forhandler så mon ikke du kan få lov at låne den hjem inden et eventuelt køb. Den kan også levere varen til K701 - især prisen taget i betragtning. Blot et forslag
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den havde jeg også for øje, inden jeg satte budgettet og ambitionerne lidt op ..
Men efter anmeldelsen her på siden, tror jeg ikke at lydsignaturen passer så godt til K701:
Citat: 'Den samlede klang er meget analytisk, hældende mod en monitoragtig lyd med meget fokus på mellemtone-området. Bassen er veldefineret med masser af detaljer og hug på stortrommen, men der mangler noget tyngde. Mellemtonen er som før nævnt i fokus og balancerer på en knivsæg mellem det rare og det skarpe. På nogle ”poppede” indspilninger kan balancen smutte, og klangen bliver påtrængende med skarp lyd til følge'... __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender til Bada PH-12? Skulle være helt fantastisk med K701.. Den er en hybrid..
__________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ techtrino: Har du fundet ud af om indholdet i DV336 er opdateret i SE eller om det bare er designet (det er også fedt  )? __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det til en CanAmp. Den er bestilt og skulle kunne sendes på fredag  .. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
Så blev det til en CanAmp. Den er bestilt og skulle kunne sendes på fredag .. |
|
|
Hvorfra og til hvilken pris? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte fra Heed for €300 inkl fragt og 3 års garanti, så jeg synes det er et ret godt køb..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
| Direkte fra Heed for €300 inkl fragt og 3 års garanti, så jeg synes det er et ret godt køb.. |
|
|
Ja det må man da sige, vend lige tilbage når du har modtaget den og kom med nogle indtryk. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi: Hvordan er kombinationen Heed CanAmp og AKG 701 så?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle være super faktisk
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja undskyld at jeg ikke lige selv har fået samlet op på denne tråd endnu, men da begge dele er købt fra nye, og jeg har haft meget travlt med eksaminer på uni og arbejde her i sommerferien, har jeg desværre ikke fået spillet sættet ordentligt til. Jeg synes dog at perspektivet er rigtigt flot stort set fra starten, men lyden er stadig lidt hidsig...
Da jeg har læst flere steder at K701 skal have min. 100 timer på bagen før den begynder at lyde godt, synes jeg derfor ikke det er fair at dømme sættet endnu. En sjov detalje er dog den markante forskel der er fra CanAmp'en tændes til den er blever godt varm (klasse A!)...
Jeg har lovet mig selv at jeg skal have fundet en masse tid til at høvle sættet igennem, og så skal jeg nok dele ud af mine erfaringer!
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
Da jeg har læst flere steder at K701 skal have min. 100 timer på bagen før den begynder at lyde godt, synes jeg derfor ikke det er fair at dømme sættet endnu. En sjov detalje er dog den markante forskel der er fra CanAmp'en tændes til den er blever godt varm (klasse A!)... Jeg har lovet mig selv at jeg skal have fundet en masse tid til at høvle sættet igennem, og så skal jeg nok dele ud af mine erfaringer! |
|
|
Det kan vel klare sig selv imens du er væk hjemmefra. Sæt nogle tunge basrytmer på afspilleren ( nummeret på repeat ) med hovedtelefonerne tilsluttet = høj volume, så er de 100 timer snart gået. 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug pinknoise
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Brug pinknoise |
|
|
Tror du at enhederne får nok massage af pink noise ? Jeg vil mene at der skal dybere frekvenser til.
|
| Til top |
|
| |