Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Linksys DMA 2100 (hdmi til dvi) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har netop købt en Linksys DMA 2100 til brug i køkkenet.

Jeg har dog et problem som jeg ikke helt forstår. Jeg kan ikke få extenderen til at virke sammen med en en almindelig lcd/tft pc-monitor. Jeg har prøvet med en DELL 1703FP (17") og en Samsung SyncMaster 193P (19") som begge er almindelige 4:3 monitor.

Jeg har købt et Sandberg HDMI til DVI kabel http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=507-33 som jeg regnede med ville virke på mine monitor som jeg ville sætte op i køkkenet.

Spec af kablet kan ses her: http://www.sandberg.dk/img/prod/technical/507-33.pdf

Ingen af de 2 monitor kan vise et billede via DVI-D porten på monitoren. Der er bare sort skærm. Jeg har checket at de kan køre vesa 640x480 som DMA-2100 burde kunne undersøtte. Jeg har også prøvet at sætte den op på TV i stuen og så flytte den tilbage til ovennævnte monitor, men jeg kan bare ikke få noget billede-signal frem på Dell eller Samsung monitoren.

Så er det mig som har misforstået noget eller har jeg købt forkert kabel eller KAN en Linksys DMA-2100 bare ikke bruges sammen med en ganske alm. pc-montor ???

Jeg har fundet det her link på greenbutton som viser at det burde virke...

http://thegreenbutton.com/forums/thread/246060.aspx

Hvis det ikke vil virke - er der så nogen der ved om man kan købe et component video til DVI eller VGA kabel - så vil jeg evt. bruge dette kabel istedet ?

På forhånd mange tak for jeres input.

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon

LarsenLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Er det via DVI, du har tilsluttet DMA'en til TV'et i stuen? Eller er det via HDMI?

Det eneste jeg lige tænker er, at det måske er HDCP, som gør at signalet blokeres? Det er altså et ret løst skud fra hoften...

Til top Vis LarsenLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsenLP

aikon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 April 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Det er via HDMI jeg har tilsluttet tv i stuen hvor det virker på 640x480. Altså et kabel som går fra hdmi(extender) til dvi(monitor).

Dette kan jeg ikke få til at virke på mine 2 pc-monitor. Det kan måske have noget at gøre med at et dvi stik på en monitor ikke bare er et dvi-stik. Nogle kan nemlig modtage et komponent video signal ikke kun et standard RGB-signal. Jeg tror evt. det er det som er mit problem - nemlig at mine 2 monitor ikke kan modtage et komponent video signal på DVI-porten.

Er der nogen isom kan bekræfte ovenstående ?

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes