Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Modificeret Squeezebox3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Nogen der har fået digitallly modificeret deres SB3 (jeg tænker på "SqueezeBox 3 Digital Only Mods" udført af www.boldercables.com )? Jeg overvejer nemlig dette skridt istedet for at investere i en SB+ der efter sigende ikke skulle være pengene værd mht (her omtaler jeg kun digitale udgang-versionen,  ikke standard udgaven der skulle være alle pengene værd). ly Mods
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hej nicoleif,

nu har jeg v�ret vidne din jagt efter lydnirvana+SB her p� forumet og p� sd-forumet, og er blevet lidt nysgerring:) Hvad for en DAC er det du har? Hvad best�r resten af dit grej af.

Var det ikke en mulighed at skille sig af med din DAC + SB3 og s� k�be en SB+ (eller Transporter). Det bliver nok lidt dyrere, men m�ske ikke helt galt. Prisen for SB+ inkluderer SB3'eren. Rent lydmessigt har jeg en mistanke (uden at have h�rt SB+) om at det vil give en meget st�rre forbedring end et digitalt mod. Selvom ekstern DAC giver mange muligheder er der er ogs� visse ulemper, som vanskeligt kan overkommes, forbundet ved at k�re med ekstern DAC i forhold til intern.

Hvis du har en super-duper DAC er situationen m�ske lidt en anden. Men ligevel. Med henvisning til HansC' tr�d kunne en hypotese v�re at den lille forskel han oplevede kunne tilskrives netop det med intern vs. ekstern DAC. Hvis s� vil det digitale mod iflg. HansC' konkusion ikke give ret meget.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Hej nicoleif,

nu har jeg v�ret vidne din jagt efter lydnirvana+SB her p� forumet og p� sd-forumet, og er blevet lidt nysgerring:) Hvad for en DAC er det du har? Hvad best�r resten af dit grej af.

Var det ikke en mulighed at skille sig af med din DAC + SB3 og s� k�be en SB+ (eller Transporter). Det bliver nok lidt dyrere, men m�ske ikke helt galt. Prisen for SB+ inkluderer SB3'eren. Rent lydmessigt har jeg en mistanke (uden at have h�rt SB+) om at det vil give en meget st�rre forbedring end et digitalt mod. Selvom ekstern DAC giver mange muligheder er der er ogs� visse ulemper, som vanskeligt kan overkommes, forbundet ved at k�re med ekstern DAC i forhold til intern.

Hvis du har en super-duper DAC er situationen m�ske lidt en anden. Men ligevel. Med henvisning til HansC' tr�d kunne en hypotese v�re at den lille forskel han oplevede kunne tilskrives netop det med intern vs. ekstern DAC. Hvis s� vil det digitale mod iflg. HansC' konkusion ikke give ret meget.

Jeg ved ikke om du vil kategorisere Audio Note DAC1.1x/II som en super-DAC men grunden til at jeg satser på lyd-transport + ekstern DAC er at det giver flere muligheder (mere flexibilitet). Derudover er AN DAC sammen med en Sugden A21a en velkendt god kombi. Et andet aspekt er at Squeezebox ikke håndtere high-res overførsel (96KHz/24bit) her skla man op i en Transporter (der er en noget dyrere - og mere fastlåst - investering end min DAC til 5½K brugt). Havde jeg kunne få en Transporter brugt havde jeg nok også købt den!

NB hvad er der galt med dine "æ,ø og å"er??? 

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Jeg ved ikke om du vil kategorisere Audio Note DAC1.1x/II som en super-DAC men grunden til at jeg satser på lyd-transport + ekstern DAC er at det giver flere muligheder (mere flexibilitet). Derudover er AN DAC sammen med en Sugden A21a en velkendt god kombi. Et andet aspekt er at Squeezebox ikke håndtere high-res overførsel (96KHz/24bit) her skla man op i en Transporter (der er en noget dyrere - og mere fastlåst - investering end min DAC til 5½K brugt). Havde jeg kunne få en Transporter brugt havde jeg nok også købt den!

OK, kan godt forestille mig at det er lidt nålen i høstakken over det at lede efter noget som er forholdvis billigt, understøtter 24/96, og lyder godt. Måske skulle du vente, der er jo ikke så meget som udbydes i high-res ennu. Nogle mener jo at det, avhængig af hvad man lytter til, ikke giver så en stor forbedring. Men du er måske så hårt ramt af opgradalis-bankerottus viruset at der ingen vej tilbage er :)

Citér:

NB hvad er der galt med dine "æ,ø og å"er??? 

Det er det latterlige webwiz forum som mikser rundt i utf-8 og iso-8859-1. Beklager, kan godt se det er irriterende.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Du har ret. Der er ikke det store udvalg i high rez afspillere der kan 24/96. Havde SB+ kunnet det havde jeg bestilt den asap. Bestiller dog nok Dig mod af min SB hvis ikke jeg venter ($ er jo lav nu).

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

nicoleif, har du kigget på Olive's system.

http://www.olive.us/home.html

Jeg kender intet til det, udover at der vistnok er understøttelse for dit hellige gral, 24/96 :)

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:

Jeg kender intet til det, udover at der vistnok er understøttelse for dit hellige gral, 24/96 :)

Jeg har tidligere kigget på det men blev lidt afskræmt af prisen. Måske skulle jeg kigge på det igen! Jeg er forøvrigt gået bort fra Dig Only Mod af min SB3 efter grundig research på nettet. Det lader til at ingen har kunne påvise en forbedring i lyden ved denne mod. De eneste der har kunnet dette har også brugt en forbedret PSU og flere tråde give forbedret PSU større større indvirkning end direkte mod af SB3 (dig)! 

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:

Det lader til at Olive's Opus pt er designet til 110 v så det er ikke en option.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej gutter, jeg har selv pillet lidt ved min boks, og resultatet er ikke til at tage fejl af.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63355&P N=2 

det vigtigeste som i skrever er PSU'en, den skal faktisk skiftes med det samme. Men derefter kan man komme langt med de mods som jeg beskriver i linket.

Vi har faktisk prøvet at sætte en "ikke moddet" boks med en DAC i 7000 kr. klassen og sammenligne den med min moddet boks, med den samme PSU, og vi kunne ikke rigtig høre forskel. Afprøvningen gik ud på alm. internet radio samt WMA filer i højst kvalitet på min makkers Gryphon anlæg.

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes