Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Så skal det gamle slagtes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem mange år brugt et sæt denon poa-4400a monoblokke sammen med en dap-2500a forforstærker. På trods af hvad mange må have af dårlige meninger om dette sæt har jeg været fuldt ud lykkelig over lyden fra det.

Men men nu går den ikke længere, forforstærkeren er ligeså stille ved at kvæle sig selv og monoblokkene har nok fået lov til at spille alt for højt alt for længe. Jeg skal ud og have jagtet noget nyt men aner ikke hvad jeg skal være på udkig efter. Jeg er igang med at bygge hus så det bliver desværre nok brugtmarkedet der skal snages i.

Hvis en af jer sidder med nogle idéer til nogle spændende muligheder vil det være rart. Jeg har et sæt dali evidence 870 det nye skal smefes sammen med. Med de kabler jeg har vil et sæt monoblokke være at foretrække igen, men det er ikke noget jeg ligger 100% fast på.

Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hold godt øje med KSB for der er jævnligt monoblokke til salg. Der var for ikke så længe side et fedt rør sæt til salg.

Hvad er budgettet?

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Budgettet er desværre alt for lille, der er både en kone der skal tilfredstilles - hun kan selvfølgelig ikke se det gamle fejler noget - og så er der et nyt hus inden længe der skal fyldes op med køkken og alle de andre knap så sjove ting at betale til. Det første der skal skiftes er forforstærkeren, den lever på sit sidste. Umiddelbart har jeg forestillet mig at kaste mellem 3 og 5.000 efter en forforstærker - men dukker der noget voldsomt spændene op til en anden pris kan det strækkes. 

Monoblokkene har jeg ikke sat beløb på endnu - de gamle er ikke færdige endnu så der kan jeg have lidt mere tålmodighed før der bliver købt. Hvor meget jeg vil ofre på monoblokkene kommer til at afhænge af hvad jeg finder af forforstærker.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Nad S300 plejer at gå til omkring 7-8k brugt og er en intg. forstærker, altså en "alt i et".

Ellers ville jeg tage et kig på en Xindak XA 6950 V forstærker, det er en 23 kg dual mono konstruktion som hifi4you.dk har til 7.800 mener jeg.

Men der er også meget andet spændende i den prisklasse. Nad laver også fine effekttrin hvor du kan købe en forforstærker til. Ellers synes jeg også du skal kigge mærker som Marantz, Harman Kardon og Rotel.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Ascari, må sige jeg ikke har meget fidus til integrerede forstærkere. Har aldrig hørt om Xindak før, nogle der kender til deres monoblokke/forforstærker?

Jeg spottede et sæt vincent 995 monoblokke til salg i tyskland til fornuftig pris - jeg har forsøgt at gøre mig lidt klogere på dem, de bliver både rost til skyerne og udskældt som det værste østbras. Hvis nogle af jer kender til dem og måske enda har nogle stående vil jeg gerne høre lidt meninger om dem.

Så hvidt jeg har kunne læse mig frem til kører de fuldt balanceret, nogle der kan af/bekræfte det?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Jeg spottede et sæt vincent 995 monoblokke til salg i tyskland til fornuftig pris - jeg har forsøgt at gøre mig lidt klogere på dem, de bliver både rost til skyerne og udskældt som det værste østbras. Hvis nogle af jer kender til dem og måske enda har nogle stående vil jeg gerne høre lidt meninger om dem.

hvis du har overset det, så er der en test lige her på siden: Vincent SP 995
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Ulvin skrev:

hvis du har overset det, så er der en test lige her på siden: Vincent SP 995

Testen har jeg læst, det ser umiddelbart ikke dårligt ud. Har dog også flere steder set dem få en god gang tæsk istedet - blandt andet også her på stedet i et ældre indlæg.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Der gik lidt tid med at finde noget nyt udyr til stuen, valget er nu faldet på et sæt vincent 995 mono'er sammen med forforstærker i samme serie. Derudover blev der lige hul i økonomien til at smide et sæt Dali Grand ind i stuen sammen med det nye sæt - Dali grand fandt jeg "brugt", de har stået i original kasser i 10 år, aldrig udpakket. 17.000 for et gammelt "nyt" sæt kunne jeg ikke stå for.

I min ivrighed fik jeg ikke testet forstærkersættet med de game evidence 870, forskellen på det gamle sæt til det ny aner jeg intet om. Men Dali grand sammen med vincent sættet kan jeg meget meget meget varmt anbefale. Konen hader min nyfundne lyst til højt musik 6 timer i døgnet - dette er en kombination der ikke kan slukkes for når først den 1. CD er røget i drevet.

Mit næste indkøb bliver en balanceret CD afspiller, der bevæger jeg mig ind på noget jeg ikke har nogensomhelst forstand på hvad der findes. Hvis du sidder med nogel bud på noget der kunne passe ind i resten så smid gerne en kommentar.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2008 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Der gik lidt tid med at finde noget nyt udyr til stuen, valget er nu faldet på et sæt vincent 995 mono'er sammen med forforstærker i samme serie. Derudover blev der lige hul i økonomien til at smide et sæt Dali Grand ind i stuen sammen med det nye sæt - Dali grand fandt jeg "brugt", de har stået i original kasser i 10 år, aldrig udpakket. 17.000 for et gammelt "nyt" sæt kunne jeg ikke stå for.

I min ivrighed fik jeg ikke testet forstærkersættet med de game evidence 870, forskellen på det gamle sæt til det ny aner jeg intet om. Men Dali grand sammen med vincent sættet kan jeg meget meget meget varmt anbefale. Konen hader min nyfundne lyst til højt musik 6 timer i døgnet - dette er en kombination der ikke kan slukkes for når først den 1. CD er røget i drevet.

Mit næste indkøb bliver en balanceret CD afspiller, der bevæger jeg mig ind på noget jeg ikke har nogensomhelst forstand på hvad der findes. Hvis du sidder med nogel bud på noget der kunne passe ind i resten så smid gerne en kommentar.

Et sæt Dali Grand, som ikke har været pakket ud i 10 år

Men tillykke med dem, det er nogle kanonfede højttalere Hvor stor er rummet de står i?

Og med hensyn til CD afspiller, så kunne du prøve med Rega Apollo

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:
Ulvin skrev:

Et sæt Dali Grand, som ikke har været pakket ud i 10 år

Men tillykke med dem, det er nogle kanonfede højttalere Hvor stor er rummet de står i?

Og med hensyn til CD afspiller, så kunne du prøve med Rega Apollo

Kender en tysker der for ca 8-10 år siden købte højttalere til en hjemmebio han aldrig fik bygget færdig, så de røg i kælderen og har været gemt væk lige siden. Vi kom til at snakke om det, han grinte lidt af at det vidst nok enda var nogle danske højttalere. Jeg fik kigget på det - dæleneme, der var mine nye Dali Grand.

Stuen er ca. 65 kvm, rigelig stor til grand. Jeg havde lidt problemer med gulvet som er træ uden gulvtæppe, det blev løst med en 50x50 cm betonflise sammen med nogle holfi fødder - det gjorde underværker. Tror jeg har fundet det helt perfekte i forhold til min musikstil, dali grand er højtaleren jeg skulle have investeret i for 10 år siden.

Tak for tippet til afspiller, vil prøve at kigge på den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes