Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Erfaringer med Grado SR60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersbp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogle som har erfaringer med Grado SR60?

Her tænker jeg på erfaringer med såvel komfort som selve lyden der kommer ud af dem.

Jeg overvejer om jeg skal anskaffe mig sådan et par, men vil gerne lige have andres mening inden jeg køber nogle - er de pengene hver?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

M.V.H.
Anders
Til top Vis andersbp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersbp Besøg andersbp's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

I det prisleje vil jeg bestemt hellere anbefale Alessandro MS1 i stedet... de er som du nok kan læse herinde mange gange modificerede udgaver af grados egne hovedtelefoner.. MS1 kan fåes for 100$ på deres hjemmeside.. Har selv haft et par, ka kan ikke komme i tanke om en bedre hovedtelefon til prisen... dog er de, som de fleste grado ikke så gode til f.eks elektronisk musik...

komfortmæssigt, har man mulighed for at bruge 4 forskellige slags pads.. alle grado hovedtelefoner (undtaget GS1000) kan bruge samme pads.. dvs du kan bruge bowls (som er på SR-80, 125, 225, RS1, RS2) eller nogle "almindelige" uden hul, som er på SR-60 normalt.. derudover fåes også såkaldte flats som gavner bassen.. eller Sennheiser 414 pads som kan modificeres på forskellige måder (min favorit) og giver ganske fin komfort...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Har haft dem i mange år, bruger dem ikke så tit, men de kan ikke undværes.

Giver dem 7 ud af 10 for komfort

Giver dem 10 af 10 på lyden (til prisen )

har ikke hørt så mange af de dyrere alternativer over længere periode, så jeg må vel egentlig så være ganske godt tilfreds.

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et sæt SR60, som jeg er meget tilfreds med. Lyden synes jeg er helt i top til prisen, og nårjeg bruger dem på kontoret eller lignende synes jeg også de rækker fint til elektronisk musik. På farten er de nok ikke så gode.

Komfortmæssigt er det nok ret individuelt hvor godt de sidder. De sidder jo "uden på" ørerne, i stedet for "uden om" ørerne.

Jeg har dog ikke hørt de Allessandro som kolind henviser til, men hvis de er modificerede Grado'er må de jo lyde vildt godt

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft sr 60 på prøve før jeg købte mine sr 80'er. Jeg vil i høj grad anbefale både 60 og 80, dog holder jeg mest til 80, federe bas mener jeg. Men begge er et godt køb. Dog skal du lige undersøge prislejet herhjemme og i udlandet, da Grado er ret dyre i DK.

Lyd= 11/10

Komfort= 8/10
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 02 April 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

SR80 eller bedre! Jeg har selv SR125, men kunne da sagtens overtales til at opgradere til SR325i.

Og joh; med en dollar til 4,75kr er vi danske forbrugere taget ved nr 0, ganske simpelt!

Hvis vi bliver ved 10-skalaen; så giver jeg "næsten topkarakter" (9-10) for lyd.

Komfort uden briller 8, med briller 7 (eller mindre).  

Valg af ørekop-materialer og ledningernes befæstigelse ved ørekopperne får også "kun" et 7-tal.

Grado vinder dog på lyden, og den (lyden) kan på ingen måde sammenlignes med AKG, Beyer, Koss eller Sennheiser.

Kolind; hvor får man "flats"?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 April 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

@F.cristians - Flats kan såvidt jeg ved fåes på http://ttvj.com/ eller i hvert fald har de i hvert fald længe kunnet fåes der..  Prøv at læse lidt om dem evt. Tror at senn HD414 pads er det meste optimale generelt hvis man vil prøve at lege lidt med det.. :)

med hensyn til alessandro, vil jeg sige at de bestemt er pengene værd.. koster det samme som SR80, men skulle nærmere være i klasse med SR125.. lidt mere "neutrale" hvis eller man kan sige det om nogle grado hovedtelefoner  jeg syntes de lyder rigtigt godt i forhold til SR 60 og SR 80 i hvert fald.. :)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 04 April 2008 kl. 04:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes