| Forfatter |
|
ian1613 Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en integreret forstærker Technics SU-VX920 og et sæt system audio gulvhøjtalere, jeg vil gerne ha koblet en aktiv subwoofer til sættet men hvordan gør jeg det?
Der er ikke sub out på forstærkeren! og på min sub er der kun phono indgange, med udtag til 2 højtalere.........så hvordan kan det kobles sammen, for at få lidt mere bund i systemet????
jeg tror ikke der er pre out på forstærkeren, men er ikke helt sikker, der er noget der hedder adaptor in/out og tape in/out!
Forslag? __________________ kadettman
|
| Til top |
|
| |
Lyth Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var sværere. I manualen til din forstærker kan jeg se, at du, som du siger, ikke har en pre-out. Din poweramp direct er en indgang til brug for f.eks. CD, hvor du ønsker signalet "udenom" forforstærkerdelen. Din adapter in/out er tilslutning for equalizer, og udgangssignalet er derfor fast (ikke justerbart med volumenknappen).
Hvilke indgange har du på sub'en. Såfremt der er en speaker ind, så må du bruge den og speaker out til dine gulvhøjttalere (med den kabelføring det medfører)
Såfremt der udelukkende er en signalindgang, så har du et større problem, for du kan ikke bruge en af udgangene i din forstærker med fast udgangssignal, da det vil medføre at du, hvergang du drejer på volumenknappen, også skal justere på sub'en.
Evt. er der mulighed for at få lavet en pre-out, men så skal du have en elektronikkyndig med på banen.
|
| Til top |
|
| |
ian1613 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CITAT: Din poweramp direct er en indgang til brug for f.eks. CD, hvor du ønsker signalet "udenom" forforstærkerdelen...
Kan det anbefales, og skal jeg bare sætte phono stikkene ind i poweramp direkt i stedet for cd?
Subbens indgange (Jamo sub200)
speaker in left/right------skrue terminaler
line in left/right---------phonostik
__________________ kadettman
|
| Til top |
|
| |
Lyth Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din poweramp direct er en indgang, og du kan ikke sætte den til sub'en.
Jeg har lige læst manualen til din sub igennem, og jeg kan se, at du har speaker in (4 x skrueterminaler). Dem kan du bruge såfremt du kun bruger den ene højttalerudgang på forstærkeren. Du skal tilslutte dine gulvhøjttalere til speaker A og sub'en til speaker B.
OBS! Når du gør det her, kommer du under en samlet impedans på 4 ohm (dine SA'ere er 4 ohm mener jeg). Undersøg om din forstærker kan køre med impedanser under 4 ohm.
|
| Til top |
|
| |
Lyth Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så skal jeg lige læse det du spørger om vedr. CD direkte i poweramp direct. Hvis du sætter din CD-afspiller eller anden lydkilde i poweramp direct, så går lyden uden om forforstærkerdelens tonekontroller, og det du hører er den "rene" CD-lyd.
Om jeg kan anbefale det????? Der er vel et spørgsmål om at prøve det, og så lade ørerne bestemme.
|
| Til top |
|
| |
ian1613 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok....
Altså
Bruge terminaler A til system audioerne
og bruge terminaler B til subben!
Køre subwooferen så ikke passivt?
CITAT:Din poweramp direct er en indgang, og du kan ikke sætte den til sub'en
det jeg mente, er det er fordel at koble cdafspilleren direkte i poweramp indgangen, fremfor cd indgangen, er der markant forskel? __________________ kadettman
|
| Til top |
|
| |
ian1613 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CITAT:
Og så skal jeg lige læse det du spørger om vedr. CD direkte i poweramp direct. Hvis du sætter din CD-afspiller eller anden lydkilde i poweramp direct, så går lyden uden om forforstærkerdelens tonekontroller, og det du hører er den "rene" CD-lyd.
Om jeg kan anbefale det????? Der er vel et spørgsmål om at prøve det, og så lade ørerne bestemme.
OK.....TAKKER-jeg prøver det i morgen __________________ kadettman
|
| Til top |
|
| |
Lyth Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om din sub kører passiv eller aktiv, det kan jeg ikke lige se.
Men hvis du nu har den, og det er den eneste umiddelbare mulighed for at tilslutte den, så er det jo bare at prøve (medmindre den er helt ny, og du vil levere den tilbage, fordi du ikke kan bruge den, som du havde planlagt).
Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
ian1613 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|