Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Kenwood 990 pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har erhvervet mig en sådan model efter at have spillet på en Rega Planar 3 hele livet. Rent lydmæssigt er Kenwood`en væsentligt bedre, men skiftet har skaffet mig et andet problem. Den er meget mere følsom overfor både akustisk tilbagekobling og armen er mere følsom mht. bulede plader. Dæmpningen af stedet hvor pladespilleren hænger kan snart ikke gøres bedre men et andet problem omkring pickup melder sig. Jeg spiller med en Ortofon mc-3 turbo som spiller ganske fortræffeligt men på min Rega skulle der lægges en lille skive i klemme ved tonearmens fod af hensyn til VTA. Nogle Ortofon er åbenbart lidt højere. Denne mulighed har jeg ikke på Kenwood-pladespilleren så derfor er jeg bange for at en unøjagtig VTA gør armen meget mere følsom overfor buler i pladerne. Er der nogen som har denne pladespiller og evt. ved om der er bedre pickup-valg hertil eller problemet slet ikke løses på denne måde? Det er en moving coil hvilket ikke er et krav til en anden pickup men en fordel, da cd og pladespiller har nogenlunde samme output når der spilles mc

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes