| Sendt: 06 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg går og er meget i tvivl om hvilken højttaler jeg skal vælge, og ville prøve at høre om der var nogle der kunne hjælpe mig lidt på vej til mit valg. Jeg har bestemt at centerhøjttaleren skal være en B&W Nautilus HTM4, og baghøjttaler bliver enten B&W DS3 i hvid (diskret baghøjttaler) eller B&W XT2. Mht. kabler bliver det Tara Labs Helix 6 til front og center. Men det store spørgsmål er hvad jeg skal vælge som fronter. Det skal bruges meget til film men en stor del af tiden er det også 2 kanals stereo musik. Problemet er lidt at min nuværende Marantz surround receiver er lidt i underkanten med kræfter til 805'ern. Hvis jeg vælger 804 skal jeg uden tvivl have en kraftig effektblok, også begynder det pludselig at blive dyrt. Jeg har lånt 805'erne med hjem og syntes de spillede fantastisk til musik, og til film satte jeg min subwoofer på, så fungerede det super godt! Jeg syntes at 804'ern er mere (/meget) kontant i mellemtonen, den giver godtnok noget mere fylde i bassen, sammenlignet med 805'erne. Til musik er 804'ern selvfølgelig noget bedre, det er også klart når den er dyre og større. På den anden side er jeg bare så imponeret over hvor meget lyd der er i 805'ern. Når der kommer standere på 805'ern er de ikke så meget billigere end 804'erne. Men de er utrolig krævende mht effekt syntes jeg. Det eneste jeg ved er at højttalerne skal være i Rosenut  Hvad vil i anbefale og hvorfor? Der må gerne begrundes, istedet for at sige at 804'ern er bedre pga den er dyre  Mvh Micker
|