| Sendt: 07 April 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har fået sådan en dejlig -vintage?- Pickup - Den hedder ikke noget MKII eller super men kun MC 20 - blå plasthus og nålebeskytter
Den har tidligere tilhørt en Ortofon medarbejder der selv har udmålt den /udvalgt den bland mange MC 20'ere
Jeg har prøvet lyttet den lidt for ham da han endnu mangler en god step up til MC
Sammenlignet med Denon 103 virker den mere diskret, og mellemtone og især diskant virker mere tilbagetrukket - sammenlignet med SPU virker den som letmælk i forhold til sødmælk - men langt fra skummetmælk.
Hvad er den generelle mening om MC 20 - han har en anden musiksmag end jeg har - mere til rock m.m. - er det noget der duer - forløbig har jeg testen den med ca. 2 grams nåletryk og to trafoer - beyer og ortofons 20T
den virker ikke træt i gummiophæng
Min umiddelbare tanker er at den virker som en god all rounder som kun kan være et plus - pt. kører han med en mc-turbo af ældre afstamning (High output)
Når han får en trafo skal det køre på en Luxman L 100 og richard allan ht og direkte drevet technics sl 1100 - ret flot sag med en lidt vild arm.
any indput ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|