Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
Sendt: 08 April 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
heltny skrev:
Jeg ville til hver en tid vælge den JBL, hvis vi snakker om filmbrug.
Den har 2" større membran og mere end dobbelt så kraftig forstærker = Meget større lydtryk.
Mht selve lyden, der kan jeg ikke gi et svar.
F*uck hvor er jeg træt af at høre folk sætte lighedstegn mellem effekt og lydtryk! Det er så forkert som noget kan være.
Ingen af subbene har SPL angivet, eller noget som helst tilsvarende, så ud fra papiret er det umuligt at sige hvad der spiller højest. JBL-kassen er opgivet til 25Hz, men der står ikke hvor langt under 0dB den rent faktisk kommer når den skal spille 25Hz. De specs er useless.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
Sendt: 08 April 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
adamtulinius skrev:
heltny skrev:
Jeg ville til hver en tid vælge den JBL, hvis vi snakker om filmbrug.
Den har 2" større membran og mere end dobbelt så kraftig forstærker = Meget større lydtryk.
Mht selve lyden, der kan jeg ikke gi et svar.
F*uck hvor er jeg træt af at høre folk sætte lighedstegn mellem effekt og lydtryk! Det er så forkert som noget kan være.
Ingen af subbene har SPL angivet, eller noget som helst tilsvarende, så ud fra papiret er det umuligt at sige hvad der spiller højest. JBL-kassen er opgivet til 25Hz, men der står ikke hvor langt under 0dB den rent faktisk kommer når den skal spille 25Hz. De specs er useless.
Og jeg er ligeså træt af folk der tror en 10" laver samme lyd med 100 Watt som en 12" med 250 Watt.
Mig bekendt har JBL altid lavet enheder der er mere følsomme end Dali - er det noget du har tænkt på inden du skriver F*uck ?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum