Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: skrat/mislyd ved volumeskift (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
not_batman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hey - jeg har sådan en fætter her:

- en Opera Consonance M100 Plus.

Den er købt brugt, og sælger fortalte mig osse om denne mislyd, inden jeg købte den, så ingen problemer dér.
Her for nyligt skiftede jeg så driver tube på den (gik fra en TAD 12AT7/ECC81 til en Jan Philips 12AT7WC) - mest af alt for at for at prøve det, eftersom jeg har rør nok til at lege lidt med det :P mislyden ændrede dog karakter sammen med de nye rør?!? Jeg syntes de "gamle" stock TAD rør var lidt mudrede og upræcise i klangen, hvorimod de nyindsatte Jan Philips rør er lidt mere præcise, klare og måske koldere er det rette ord? Anyhows, jeg har altid troet, at det var et problem med et udgangspotentiometer, men når mislyden nu skifter klang ifm skift at driverrøret - så kom jeg til at tænke på, om problemet er langt tidligere i kæden? Ethvert tip vil blive hilst hjerteligt velkomment!
Til top Vis not_batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af not_batman

not_batman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 April 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

har lige et tillægsspørgsmål... er der nogen der har erfaringer med Mullard EL34 i forhold til Svetlana Winged C EL34, når det kommer til klang/lyd? som måske kunne sætte lidt ord på?
det musik jeg spiller herhjemme er primært folk/singer-songwriter, tuuuung doom eller elektronisk - mine nuværende Electro Harmonix rør gør det i og for sig ganske fortræffeligt, men jeg kunne nu godt tænke mig at eksperimentere lidt (indenfor SU'ens rammer )

- det jeg leder efter er vel det optimale rør; stramt, præcist, god klang og fyldig og dynamisk lyd, som gerne må være lidt varm - det må for guds skyld ikke blive mudret... ved ikke om det findes, men the search goes on!
Til top Vis not_batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af not_batman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes