Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K AVR 4550 slukker? - Update! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej.

Min højtelskede AVR 4550 receiver er begyndt at drille Den slukker automatisk efter at have været tændt i en 10-30 minutter, dvs. går i
standby, hvorefter jeg ikke kan tænde den igen. Har oplevet det både når den har stået på radio og på DVD/CD.

Det minder lidt om min kammerats forstærker, som selv koblede fra når den blev overophedet - det kan dog ikke være tilfældet her, da
receiveren er ganske kølig. Har også overvejet om den får for lidt strøm, men det eneste der har stået tændt, de gange jeg har oplevet det, har
været receiveren, min Xbox 360 strømforsyning (som jeg dog lige har koblet fra), samt strømforsyning til swich og trådløs telefon. Har tidligere
haft den kørende med (tændt) Xbox360 og 32" CRT tv i surround uden problemer, så kan heller ikke forestille mig at det er problemet? Den er
IKKE sat til jordforbindelse, da det ikke eksisterer her i bygningen.

Receiveren kører fint lige nu, mens jeg hører Radio City - skal dog ikke kunne sige om den slukker igen om lidt

Min opsætning ser således
ud.

Any clues?!

På forhånd tak.

Rasmus

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Så slukkede den igen

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 April 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Min bror har prøvet det der flere gange  Jeg vil skyde på at det er en ledning bag på receiveren, som rører en anden ledning

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hmm - sjovt at du siger det, for tror muligvis at du har ret. Koblede de kabler fra, der umiddelbart ikke blev brugt: Remote-link til DVD'en, coax til
DVD'en og et phonokabel der bare sad der uden at være tilsluttet noget (har været brugt til mit tv, som er gået i stykker). Det har indtil videre kørt i
en times tid uden problemer

Yay! Hvor er det fedt, hvis det bare er det der var galt.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

kunne det mon ikke bare være phonokablet der drille dig?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 April 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Spøjst.. Har haft det samme problem med min H/K 7300. Jeg pillede lidt ved strømkablet bagpå og så har den ikke gjort det senere..
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
kunne det mon ikke bare være phonokablet der drille dig?

Det var det nok, eftersom den ikke har gjort det siden jeg flåede det kabel ud :) Bare lidt spøjst, receiveren var jo sat til hhv. DVD og radio, ikke
den indgang det phonokabel sad i. Men det kan åbenbart godt have noget at sige, alligevel :) Kan dog også være at det er coax kablet fra DVD'en
der har lavet numre. Prøver lige at sætte det i igen, for at hvad der sker (forhåbentligt intet!).

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Arrrrrrgh!!!

Nu skete det samme igen...! Jeg har kun følgende siddende i: 2 x optisk (som umuligt kan lave numre), alle højttalerkabler (603, 601 og LCR600),
antennekabel og strømkabel.

Har prøvet at tænde og slukke den flere gange, med samme resultat efter ca. 10 min

Hjælp!!!

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Nogle bud? Det er mega frusterende

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:
Spøjst.. Har haft det samme problem med min H/K 7300. Jeg pillede lidt ved strømkablet bagpå og så har den ikke gjort det
senere..

Kan du forklare hvordan du "pillede"? Lær mig "The Magic Touch" :)

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Weird, omend positivt - nu kører den igen. Forstår virkeligt ikke hvad der kan være galt?

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Ved mig var det strømstikket jeg pillede ved. Siden da har der ikke været noget problem :-) Håber det hjælper hos dig også..

/Jonathan

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 April 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Lyder meget som strømstikket. Evt. skift strømkabel.

Svagin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Til Trådstarter.

Jeg har præcist samme problem! Min Denon AVR-1508 har ikke virkert i snart 2 uger!!
Det startede på samme måde som du også oplevede, med at det kørte i godt og vel 10min. Det er dog fortid nu, hvor den kun virker i ca 5 sekunder, hvorefter den går på standby!!

Jeg har læst om problemet flere steder på nettet, men uden held. Jeg har sidst prøvet at fjerne alle kabler (højtaler, coax osv) så det kun er strømstikket i stikkontakt, men der sker intet!?! Har du fået din til at virke? eller er der andre der har gode ideer inden jeg smækker den tilbage i hovedet på Hifiklubben??

Det er ultra bitter, da jeg lige har fået en masse lækre film ind af døren!

Hjælp!!
Til top Vis Svagin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svagin

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Svagin skrev:

Til Trådstarter.Jeg har præcist samme problem! Min Denon AVR-1508 har ikke virkert i snart 2 uger!!Det startede på samme måde som du også
oplevede, med at det kørte i godt og vel 10min. Det er dog fortid nu, hvor den kun virker i ca 5 sekunder, hvorefter den går på standby!!

Okay, det er ikke tilfældet her - tror jeg - intervallet mellem tænd og "autosluk" har været nogenlunde det samme hele tiden, i mit tilfælde. Indtil
videre!
Citér:

Jeg har læst om problemet flere steder på nettet, men uden held. Jeg har sidst prøvet at fjerne alle kabler (højtaler, coax osv) så det kun er
strømstikket i stikkontakt, men der sker intet!?! Har du fået din til at virke? eller er der andre der har gode ideer inden jeg smækker den tilbage i
hovedet på Hifiklubben??Det er ultra bitter, da jeg lige har fået en masse lækre film ind af døren! Hjælp!!

Jeg har gjort det samme som du, nemlig at fjerne alle kabler. Det hjalp ikke, men som nævnt ovenfor, så virkede receiveren pludselig igen (det
er dog 2. gang dette sker, så jeg krydser både fingre og tæer for at dette var sidste gang det skete), for to dage siden. Den har virket siden,
selvom den har været tændt og slukket (på afbryderen på receiveren, ikke standby) et par gange.

Hvis du har garanti på din Denon, receiver ville jeg helt klart smide den tilbage i hovedet på HFK. Min har dog for mange år på bagen, til at jeg
kan gøre det.

Kender godt det med at være ultra bitter over at ens udstyr er i stykker. Mit trofaste 32" Panasonic CRT stod ad for nogle måneder siden, og
havde nu her den 1. april endelig råd til nyt - et Panasonic 42" PZ85 plasma - som jeg så desværre endnu ikke har fået pga. det er i restordre
hos Panasonic. Så bøvlet med receiveren er bestemt ikke lige det jeg har brug for i øjeblikket, hverken mht. økonomi eller nu hvor GTA IV er på
trapperne

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:
Lyder meget som strømstikket. Evt. skift strømkabel.

Hvad kan problemet med strømstikket da være? Må give det et forsøg, har dog ikke lige noget kabel ved hånden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes